Tanktas voor oa camera met lens

18 mei 2024 20:09 #1 door Remi van Gemert
Tanktas voor oa camera met lens werd gestart door Remi van Gemert
Wie heeft er tips/adviezen voor het volgende. Sinds kort ben ik in het bezit van een crf1100 (standaard versie) en ben ik op zoek naar een passende tanktas voor het vervoeren van oa een dslr camera met lens en wat andere losse spulletjes (papieren, lunchpakketje, portemonnee, etc). Het idee is om op interessante plekjes foto's te maken zonder perse van de motor af te hoeven. Dit zijn de criteria waar de tanktas minimaal aan moet voldoen:
- maximaal +/- 18cm hoog gemeten vanaf de tankdop, dit omdat anders het zicht naar mijn Zumo XT beperkt wordt.
- snel van de.motor af te halen en voorzien van handvat of draagriem
- voorzien van regenhoes of waterdicht
- geen kans op beschadigingen aan de tank
- solide en duurzaam

Verder vraag ik me af of systemen met een tanking niet te zwak zijn voor een wat zwaardere camera met lens, ik lees bij GIVi iets over 2kg en bij SW-Motech 3kg draagvermogen,? Aangezien het om het vervoeren van breekbare spullen gaat lijkt me een magneet tanktas niet de juiste keuze, klopt dat?

Groet, Remi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2024 21:13 #2 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Tanktas voor oa camera met lens
Persoonlijk zou ik de camera en bij behorende lenzen niet in een tank tas doen mede dat je de restrictie al op 18 cm ligt te weinig bescherming
het bonken en klappen op een stalen tank is niet best voor alles :)

ik zelf zou eerder denken aan zij tassen dat is beter te beschermen trilt minder

ik zelf heb een tankpas met 25 cm van 2 delen als hoog daar kun je tenminste een schuim vloer in zetten
ik fotograaf zelf ook de lenzen zijn rechtop in zij tas beter grijpbaar zou ik zelf doen mits je natuurlijk niet omvalt :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2024 22:14 - 18 mei 2024 22:26 #3 door Remi van Gemert
Beantwoord door Remi van Gemert in topic Tanktas voor oa camera met lens
Mijn AT heeft de originele Honda koffers, dus extra zijtassen is dan niet handig. En stop-foto-go wordt dan ook lastiger. Wat je zegt over bonken en stoten dat is idd wel een aandachtspunt. Mijn camera is 11cm hoog, dus er kan nog wel een laagje schuimrubber onder. Trouwens camera + lens wegen samen 1250 gram. Een tanktas waar mijn oog op gevallen is, is de Givi xs320, een tankring tas speciaal voor de Africa twin, zie foto. Heeft iemand van hier ervaring met deze tanktas?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden