touratech type 44 stuurverhoger

26 apr 2025 17:47 #1 door RvdW
touratech type 44 stuurverhoger werd gestart door RvdW
Ik ben in overweging een stuurverhoger op mijn ATAS te plaatsen, nu is mijn oog gevallen op een modelletje van TOURATECH type 44.
Alleen die zegt dat dit past op een CRF1000 en niet op een CRF1100.
Is het zo dat de stuur diameter op de plaats waar het stuur vast zit verschilt tussen een CRF1000 & CRF1100?

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2025 08:43 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic touratech type 44 stuurverhoger
Ik ken de CRF’s niet goed genoeg, maar ik neem aan dat zowel de 1000 als de 1100 een fat-bar stuur heeft, dus kwa diameter zal het passen, maar misschien kun je die brede verhoger op de 1100 niet kwijt, omdat daar mogelijk iets in de weg zit?

Waarom kies je niet voor een type wat wel geschikt is voor de 1100? Type 50 bijvoorbeeld :)

Of nog beter/slimmer/goedkoper: zoek bij 1 van de Chinese vrienden (Ali bijvoorbeeld), daar vind je dit soort verhogers voor een fractie van de TT prijs :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2025 10:03 - 27 apr 2025 10:04 #3 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic touratech type 44 stuurverhoger
Ik vind de brede verhoger (type 44) voor het zicht gewoon mooier en is uit 1 stuk, gevoelsmatig zou dat meer stabiliteit moeten geven?
Type 50 zijn 2 losse verhogers wat ik eigenlijk niet wil, als het zo is dat er niets anders is dan 2 losse is meer dan genoeg voor te krijgen.

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2025 13:06 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic touratech type 44 stuurverhoger
Ik heb ff voor je gekeken, heb een 1000 en 1100. Bij beide types staan de stuurstroppen even ver uit elkaar. H.o.h. 10 cm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2025 16:04 #5 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic touratech type 44 stuurverhoger

V-Twin schreef : Ik heb ff voor je gekeken, heb een 1000 en 1100. Bij beide types staan de stuurstroppen even ver uit elkaar. H.o.h. 10 cm.


Dat zou moeten passen in dat geval, echter zou de stuurdiameter van het stuur zelf thv de stuurstroppen kunnen verschillen tussen een 1000 en 1100?

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2025 08:03 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic touratech type 44 stuurverhoger
Stuur van een 1000 en een 1100 zijn gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2025 09:51 #7 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic touratech type 44 stuurverhoger

V-Twin schreef : Stuur van een 1000 en een 1100 zijn gelijk.


Dank, dan neem ik de gok om de verhoger van touratech te gaan bestellen.

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2025 13:52 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic touratech type 44 stuurverhoger
Ik geef je de overweging om hier nog eens goed naar te kijken.
Met verhogers komt het stuur van de CRF te veel naar je toe tenzij je overdreven korte armpjes hebt moet je dit niet willen.
roxspeedfx.com/blogs/news/45226241-motor...ize-does-not-fit-all

Ik heb hier nog een splinter nieuwe set verstelbare Roxriser liggen die ter overname is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2025 16:29 - 28 apr 2025 16:30 #9 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic touratech type 44 stuurverhoger
De vraag is natuurlijk "wat wil je bereiken met het plaatsen van stuur verhogers"?
Je zou bedenken "het stuur hoger", maar omdat de houding op de CRF toch behoorlijk rechtop is, klinkt dat vreemd.
En voor offroad is het zeker niet nodig. Dan wil je juist boven je stuur willen kruipen voor de maximale controle. (Dat het ik althans geleerd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2025 19:04 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic touratech type 44 stuurverhoger
Ger,
Hier ga je iets te kort door de bocht. Als je te dicht op het stuur zit/staat wordt met name bij het staand rijdend de stabiliteit negatief beïnvloedt.
Het zover mogelijk naar voren zitten doe je om in bepaalde omstandigheden meer druk op het voorwiel te kunnen zetten.
Om die reden zou je het stuur juist iets naar voren willen kantelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2025 19:15 #11 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic touratech type 44 stuurverhoger
Zoals ik al aangaf, dit is hoe ik het recent heb geleerd. Maar tijdens de training hoorde ik van mede cursisten dat er verschillende theorieën over zijn.
Dus waar ik leerde om met de ellebogen naar buiten in de lijn van de voorvork de oneffenheden te absorberen, zal een ander wellicht anders adviseren.

Maar wellicht is RvdW erg lang en is enige verhoging toch aan te raden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2025 08:12 #12 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic touratech type 44 stuurverhoger

Ger Romijn schreef :
Maar wellicht is RvdW erg lang en is enige verhoging toch aan te raden.


Juist dat, ik ben 1,96mtr.
Ik dacht juist om het stuur iets hoger te krijgen met de verhoger, ik snap dat daarbij het stuur ook naar je toe komt.

Dat zou je dan weer kunnen opvangen om het stuur iets naar voren te kantelen toch?
Weet alleen dan niet ohet stuur dan bij maximale uitslag ergens tegen aan gaat komen?

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2025 11:46 #13 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic touratech type 44 stuurverhoger
Het stuur van de 1100 kan je bijna niet naar voren kantelen omdat je dan tegen allerlei issue's aan gaat lopen.
Met jouw lengte zijn de Touratech verhogers geen handige optie omdat het stuur dan te veel naar je toekomt met instabiliteit tot gevolg, zeker bij staand rijden.
Maar goed het zijn jouw keuzes, ik zou voor de verstelbare Rox risers gaan niet omdat ik die hier heb liggen maar omdat het je meer maatwerk geeft qua instellingen/optimale positie voor jouw lengte, armlengte / zithouding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden