Ongelukje gehad, Transalp totallos.

17 okt 2010 08:35 #1 door Greever
Ongelukje gehad, Transalp totallos. werd gestart door Greever
Ik had mijn Transalp net 3 maanden en net 1 maand mijn rijbewijs (had er 200km op gereden) en toen is er een auto die mij over het hoofd zag (het grootste probleem voor de motorrijder!) tegen mijn zijkant aan gereden.
Hij kwam de voorrangsrotonde waar ik op reed, opgedraaid en ik zat waarschijnlijk net in zijn dode hoek.

De Transalp had net groot onderhoud gehad en ik wilde gaan tanken om de volgende ochtend de eerste keer woon-werk verkeer te gaan rijden  :-[

De kuip is kapot, de valbeugel links, stepje en schakelpook zijn krom, spiegel kapot en het stuur stond scheef in de rubber bussen. Het is een 94-er met een vrij lage dagwaarde dus de motorzaak waar ie nu staat geeft aan dat hij totallos zal worden verklaard.

Mijn kleding en helm waren wonderbaarlijk genoeg niet beschadigd. Zelf wat last van knie, pols en sleutelbeen maar dat is alweer bijna over.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 09:27 #2 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Jeetje, wat een narigheid gelijk al. Kan je 'm nog oplappen of is het balhoofd ontzet?
Ik hoop  dat je snel weer in het zadel kan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 09:31 #3 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Hallo Greever,

Als ik de foto's zo zie lijkt het wel of er een nieuwe staat !
Puur zonde als hij inderdaad totaal loss wordt verklaard, daar is iemand
heel zuinig op geweest en/of er zitten heel veel poets uurtjes in, eeuwig zonde.
Ik hoop voor je dat het frame etc nog recht is en dat je hem weer kunt herstellen.
Geluk bij een ongeluk is dat je er zelf relatief goed van af gekomen bent.
Maar dit is wel ontzettend balen.......... >:(

Succes met de afwikkeling van de schade en eventueel herstel van motor en jezelf.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 11:45 #4 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Dat is balen zeg..... >:( >:(

Als de motorzaak met de verzekering (schade-expert) kan overeenkomen dat
de dagwaarde wordt uitgekeerd met behoud van restant dan kan je deze giga-mega-super mooie alp
weer opknappen. Doe zelf al wat huiswerk op het internet over de dagwaarde
wat jij vind dat het moet zijn. Let hierbij op de km stand en de uiterlijke staat.

Succes met de afwikkeling van deze pech-situatie
en beterschap voor jezelf.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 11:59 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Balen en dat zo aan het begin van je motorcarrière.
Laat je niet afschrikken door het gebeurde probeer zo snel mogelijk weer op te stappen.
Zoals hier boven gezegd, als het frame recht is gewoon zelf opknappen.
Laat je alleen niet afschepen met een te lage dagwaarde. Motorfietsen van deze leeftijd in goede staat kunnen een verrassende dagwaarde hebben. Zo te lezen heb je hem net dus de aankoopprijs incl kosten onderhoud zijn een mooi vertrekpunt. Tel daar evt bij op de meerwaarde van de goede staat, lees je eigen inkoop voordeel tov vergelijkbare TA's van gelijke leeftijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 21:53 #6 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Sterkte! Dat is geen leuk begin van het motor rijden en het geeft weer eens aan hoe alert je moet zijn, vooral omdat lichamelijk letsel op de loer ligt. In het AD schreef een motorrijder laatst: "Vertrouw niets of niemand en ga er van uit dat je over het hoofd gezien wordt!" Kan ik wel mee eens zijn.

groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2010 10:56 #7 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.

Ik had mijn Transalp net 3 maanden en net 1 maand mijn rijbewijs (had er 200km op gereden) en toen is er een auto die mij over het hoofd zag (het grootste probleem voor de motorrijder!) tegen mijn zijkant aan gereden.


Wat een ellende man! Gelukkig ben je er zelf goed van afgekomen. Laat je niet ontmoedigen, volg de adviezen die al gegeven zijn. Enne, er altijd van uitgaan dat níemand je ziet, wees lekker paranoide op de motor!

Sterkte!

Wim

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 23:07 #8 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
deze is toch nog op te knappen.
de schade ziet er op het eerste zicht niet te erg uit.

ik snap niet dat ze hem totallos zetten.

veel sterkte en snel hersteld terug op de moto

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2010 17:09 #9 door Greever
Beantwoord door Greever in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Update: hij is inderdaad total loss verklaard met een mooie dagwaarde, ik ga er financieel iig niet op achteruit.

Wel zit ik nog met een vraag... De motorzaak waar hij 2 weken gestaan heeft met schade berekent me 250 euro voor onderhandelings / onderzoekskosten, oa voor de tijd dat ze besteed hebben met de schade-expert.
Het zou komen te vervallen als ik direct een andere motor zou kopen waar ik niet voor gekozen heb.

Ik snap dat dit geld kost maar dit zou ik dus kunnen verhalen op de tegenpartij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2010 17:14 #10 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Voor zover ik het weet is de schade die jij hierdoor geleden hebt gedekt. Dus lijkt mij wel! Anders zou je die kosten namelijk nooit gehad hebben.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2010 17:59 #11 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.

Update: hij is inderdaad total loss verklaard met een mooie dagwaarde, ik ga er financieel iig niet op achteruit.

Wel zit ik nog met een vraag... De motorzaak waar hij 2 weken gestaan heeft met schade berekent me 250 euro voor onderhandelings / onderzoekskosten, oa voor de tijd dat ze besteed hebben met de schade-expert.
Het zou komen te vervallen als ik direct een andere motor zou kopen waar ik niet voor gekozen heb.

Ik snap dat dit geld kost maar dit zou ik dus kunnen verhalen op de tegenpartij?

eens contact nemen met RADAR en vragen of dit wel mag?
lijkt mij extreme vorm van klanten oplichting.

doch als de verzekering die kosten ook dekt is het dus voor hun.


When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2010 18:03 #12 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Dat is normaal, die motorzaak weet ook wel dat jij dat geld in je zak steekt en die fiets fijn zelf opknapt :-)
Hij spendeert er tijd aan en tijd is geld.
250 vind ik wel veel echter, ik hoor wel eens 10% van het schade bedrag. Mijn schade van laatst van 1200 eurie kostte mij 60 euro aan kosten bij de Honda delaer. had er graag voor over want zelf kom je vaak niet zo hoog uit met een schade expert....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2010 21:15 #13 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Nu ja, de motorhandel heeft natuurlijk wel tijd/geld in jouw motor zitten en wil dat vergoed zien Daar kan ik inkomen. Maarrrrr Wellicht een dealtje maken dat je je onderdelen dan met korting via dezelfde dealer kunt inkopen?  worden jullie allebei beter van lijkt me zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2010 23:21 #14 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
er zijn  2 optie die gangbaar zijn.

bij het niet repareren cq vervangen wordt meestal  10 % in rekening gebracht op basis van het totaal bedrag of
men brengt alle arbeids tijd  die er mee gemoeid is  in rekening

Je mag wel vragen om een  factuur met uitleg want normaal dient de dealer je dit wel op voorhand mede te delen

en ik verwacht  (uit ervaring ) dat indien men al vrij snel tot total loss is overgegaan (hier is tenslotte door de dealer op ingezet hij eigenlijk binnen 1,5 uur werk klaar is en dan zijn het dure uren
tja.. ik heb je er nog voor gewaarschuwd via de pm


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2010 09:32 #15 door Maartwin
Beantwoord door Maartwin in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Ik denk dat je je poot zeer stijf moet houden en ook dit bij de verzekering claimen. Je ging van huis met een goede, mooie motor zonder kosten. Buiten jouw toedoen zit je ineens met kosten. Met deze info heb ik eens onze auto weten te redden. Die was volgens de "expert" maar 3000,- waard. Ik heb unive gebeld en gezegd dat deze man zijn vak niet verstaat en het verschil niet kende tussen een diesel en een td, lak en metallic lak. Ik heb zelf het onderzoek overgedaan, en gelijk gekregen.De auto was 7500 waard. Daarna heb ik mijn uren geclaimd, dat kon natuurlijk niet. Weer de hakkenin het zand en uiteindelijk gewonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2010 21:03 #16 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2010 22:47 #17 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Zelf wat mindere ervaring met deze dealer/handelaar.

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 11:21 #18 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
scheef gewei en schuifschade, alleen een kromme voorvork zou een probleem worden (hoeft niet: Je kunt bij bijv. Raukama losse binnenpoten kopen in vijfhonderd verschillende diameters en lengtes).

Kuipdelen repareren is ook goed te doen. volgens motor-forum kom je ver met een klein doosje lego en MEK (intertoys en verfzaak).

Verkoopt die dealer hem nu om de opbrengst van het "wrak" met jou te verdelen? of omdat jij de onderzoekskosten niet betaald?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 14:46 #19 door Simon
Beantwoord door Simon in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.

Zelf wat mindere ervaring met deze dealer/handelaar.

Ik ook....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 17:47 #20 door Greever
Beantwoord door Greever in topic Ongelukje gehad, Transalp totallos.
Inderdaad apart. Hij vertelde mij dat de Transalp naar een Poolse handelaar gaat voor hetzelfde bedrag dat ik ervoor gekregen had.

De onderzoekskosten vind ik op zich niet gek (misschien wat aan de hoge kant) en heb ik gewoon betaald en niet moeilijk over gedaan, mijn vraag was alleen of ik deze aan de verzekering door kon spelen.

Ik heb altijd goede ervaring gehad met ze. Al mijn kleding heb ik hier gekocht met 10% korting via mijn rijschool en goed geholpen, maar als het over motoren en geld gaat zijn ze misschien wat moeilijker... Toen de Transalp nog heel was ben ik bij ze bezig geweest voor inruil op een motor in de prijs categorie 8000-9000 euro en toen kreeg ik er maar ong. 1/3 aan inruil voor terug wat de dagwaarde was. Deal is daarom niet doorgegaan.

Ik zal ze morgen eens bellen...

Ik had al impulsief een andere motor gekocht dus het plan om hem op te knappen was er sowieso niet bij mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden