2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?

24 okt 2010 16:33 #1 door Two Plugs
Beste mensen,

Net terug van het afsluitweekeinde, een inside- mailtje gekregen. Soms is het handig dat je wat contacten in de motorbladenwereld hebt...

Het volgende nieuws zal op de EICMA in Milaan te bewonderen zijn. Mijn scepsis voor 'een' nieuwe Honda 1200cc V4 'SUV' is nog niet helemaal weggeslagen, maar schijnbaar de 'roots' van Honda op het gebied van allroads ook niet. Als dit nieuws werkelijkheid wordt, dan neem ik alles wat ik hiervoor heb geschreven terug:

Er wordt nml niet meer gesproken over een 1200cc V4 allroad, maar een 800cc V4 motor die 'Crossrunner' gaat heten. Deze motorfiets wordt voorzien van een ge-update motorblok van de bestaande  (oude) VFR800i.

Maar nu komt het: Naast deze 'Crossrunner' wordt een prototype geshowd van een geheel nieuw V4 concept. Deze motor wordt volgens 'insiders' aangekondigd als de werkelijke opvolger van de Varadero, maar ook van de Africa Twin. Naar verluid ziet het prototype er uit alsof 'ie zo in productie kan. In principe ís de motor ook klaar, maar is de introductie (inmiddels een paar keer) uitgesteld.

Nu komt het: deze motor wordt voorzien van SPAAK-wielen, kardan aandrijving met éénzijdige achterwielophanging, 'avontuurlijk' uiterlijk en een scheepslading met accessoires. Hij zou qua maatvoering (maar waarschijnlijk ook qua prijs?) tussen de nieuwe Super Teneré en de 1200GS worden gepositioneerd.

De motor wordt tevens voorzien van allerlei elektronische snufjes, zoals - waarschijnlijk - diverse 'mapping' van het motormanagement (zoals bij de Teneré) en tractiecontrole.

4 november opent de EICMA haar deuren. Ik zal proberen om ZSM foto's te publiceren (maar de pers zal me wel voor zijn!) Hou dus vooral de diverse motorforums in de gaten op 4 november...

Wellicht lekt er zelfs voor de officiële opening van de EICMA wel iets...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 18:36 #2 door Bill
;D ;D ;D ;D ;D ;D Laten we het hopen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 18:54 #3 door HPoskam
Als het toch werkelijkheid wordt dan, hebbehebbehebbe  ;D

Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 21:12 #5 door crejo
We wachten het met spanning af. ;D :o :o :o

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 21:52 #6 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?
oh jee.......daar gaan de statuten en/of het HR  ::)

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 22:17 #7 door Menno

oh jee.......daar gaan de statuten en/of het HR  ::)



Niet dus.... Statuten en HHR zijn juist zo opgesteld dat daar eenvoudig in kan worden voorzien. Het begrip "Honda Allroad motorfiets" is door de leden via de ALV in te vullen. Eitje!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2010 22:27 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?

teaser ???:

http://www.demotorsite.be/content/honda-crossrunner-verrassingsaanval-op-de-tiger-800

http://www.demotorsite.be/content/honda-geeft-glimp-nieuwe-v4-hoogpoter-vrij

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=es&u=http://www.ikarusbikes.com/2010/09/11/honda-crossrunner-vx4-a-la-caza-de-la-multistrada/&ei=AXHETOK9N86UOqOjkI0M&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=4&ved=0CCcQ7gEwAw&prev=/search%3Fq%3Dhonda%2BCrossrunner%26hl%3Dnl%26newwindow%3D1%26biw%3D1328%26bih%3D905


@ Columbus:

De 'gele' tekening lijkt niet op de Crossrunner die gepresenteerd gaat worden. En al helemaal niet op die 'gespaakte' rakker. Het is een mooie fantasie van een creatieve geest.

De koplamp is wél een officiële Honda Teaser, maar die heeft ook niets te maken met de nieuwe allroad. Deze teaser (incl die van het 'silhouet') is wederom van de 800cc Crossrunner.

Eneh... Het prototype wordt overigens al op 2 november gepresenteerd. Laatste info...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2010 07:29 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?
De eerste twee 'teasers' kennen we al... de laatste is vers van Honda.

Crossrunner... lijkt strak, maar wel een beetje Honda 'TDM' achtig... Heel erg weggericht dus.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2010 07:35 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?
Het persbericht wil ik jullie niet onthouden... 'fill in the blancs'...

>>>
today Honda released a third and full design sketch of the mid-range capacity crossover motorcycle that expands its V4 engine configuration offering, and will be launched next week at the EICMA International Motorcycle Show in Milan.

This mid-range machine is an exciting new approach – a crossover machine that represents the best aspects of two separate biking genres. It will have the flexibility and exciting attitude of a Naked performance machine, with the more comfortable upright riding position and design cues inspired by adventure bikes.

With the low centre of gravity of a performance bike it is great fun to ride, and because of its
wide handlebars and upright riding position it is both easy to manoeuvre and comfortable .

Honda research had revealed that customers want a machine that has both a unique style and is also fun to ride in all conditions throughout the year. Honda has delivered this customer request.

The final production motorcycle will be shown for the first time at the EICMA show in Milan from 2 November 2010, when pictures, the date for production and date of availability in dealer will be revealed.

Honda will also reveal at EICMA a new concept motorcycle using the 1200cc V4 engine first seen in the VFR1200F, to further prove leadership in this evocative and powerful engine configuration.
<<<

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2010 07:59 #11 door Jeroen
Wie gaat er dinsdag ff tweeten vanuit milaan voor de rest van de club?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2010 08:01 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?

Wie gaat er dinsdag ff tweeten vanuit milaan voor de rest van de club?


Tweet kan ik je niet aanbieden. Wel een rechtstreeks lijntje...  :angel:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2010 11:37 #13 door pepdeze
TE KOOP: KTM 950 in de GO!!!! uitvoering ;D ;D ;D ;D
Zal het er eindelijk toch van komen?? ::)


KTM 690 Enduro R.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2010 10:40 #14 door guman007
Volgens sommige de mooiste Honda van Boano in Milano:

www.advrider.com/forums/showthread.php?t=50630&page=538

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 10:28 #15 door knightrider
Beantwoord door knightrider in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?


promotie video  Honda Crossrunner

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 10:36 #16 door Rob
Meer een degradatiefilmpje zou ik zeggen.. >:( ;)

zowel filmpje als motor vallen me bar tegen en hebben al helemaal niets met 'cross' te maken..  :'(

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 11:19 #17 door giedi
Je gelooft toch werkelijk niet dat dit de officiële promo van Honda is, toch? Iedereen kan van alles op internet zetten. Bovendien, de film-technische kwaliteit van het filmpje is gewoon te slecht om verder serieus te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2010 22:46 #18 door giedi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2010 23:43 #19 door PimW
Op die link vind ik anders exact hetzelfde filmpje...

Deze brommer is ook niet aan mij besteed. Behalve dat ik iets anders zoek in een motor vind ik deze (en een boel andere nieuwe motoren trouwens) te lomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2010 07:42 #20 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic 2011 Honda Crossrunner... Het gaat dan toch gebeuren?
Het frame en de single swing arm achter lijken erg op die van de VFR 800. Hij heeft zelfs de Vtec wielen. Als het blokje ook nog eens uit die fiets komt dan lijkt het mij ook een fijn motortje......ik heb kort de vfr 800 v tec gehad en dat blok is errug fijn.....had ik graag onder mijn Dero gehad.....ik ben erg benieuwd naar hoe groot ie nu in het echt is, is ie transalp groot of toch meer richting dero?
Een vfr met de zit en het comfort van de dero...als ik het kon betalen zou ik het helemaal geen straf vinden.. :-)

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden