Afblijven van de motor!

11 nov 2010 10:32 #1 door giedi
Afblijven van de motor! werd gestart door giedi
Volgens Hans van Loozenoord (PR en communicatie KNVM) op blz. 64 van MOTOR Magazine nr. 22 van dit jaar wordt het nog veel gekker dan alleen maar een APK voor motorfietsen:

'De EC wil vanaf 2017 strenge maatregelen die het zelf sleutelen aan een motorfiets verbieden. Een OBD (Onboard Diagnostic System) moet ervoor zorgen dat alle, ondertussen verzegelde, onderdelen worden bewaakt. Alleen een dealer krijgt met speciaal gereedschap toegang tot de motor en de computer.'

Tja, we zien wel weer......... Ik ben dan 61 en vrees dat het tweede pubertijdperk voor mij zal aanbreken.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2010 10:48 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afblijven van de motor!
Ik weet niet of ik op mijn 69e nog wel zelf wil sleutelen aan mijn brommertje :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2010 15:30 #3 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Afblijven van de motor!
Tweede pubertijdperk........ ;D ;D
Ik ben vorige week OPA geworden van een gezonde jongen.
Ik moet er niet aan denken dat mijn manneke als ie straks op leeftijd is op een brommer stapt waar je zelf niets meer aan kunt sleutelen, zal toch van de zotte zijn.
Moet ie straks met de verhalen doen dat Opa vroeger met een brommer was begonnen, Kreidler, Yamaha FS1, die je zelf nog sneller kon maken, later een aantal Xletjes en XRertjes verbouwd en uiteindelijk op mijn leeftijd vorig jaar maar weer een Transalp gekocht. Zie je mijn kleinkind straks rijden op een motor met allerlei verzegelingen erop ??

DACHT HET NIET !!!!!!!!

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2010 15:45 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Afblijven van de motor!
Gefeliciteerd Peter.
Ach, tegen die tijd rijden ze motor op de Wii of staat er een simulator in huis  ;D .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2010 15:47 #5 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Afblijven van de motor!
Dank je Bono,

Ja , straks hoeven ze de deur niet meer uit, kunnen ze kiezen welke kleur en welk type.......  ;D ;D ;D;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2010 16:20 #6 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Afblijven van de motor!
Tja voor nieuwe motoren misschien
OBD(II) heeft mijn 10 jaar oude Volvo maar geen van onze clubmotoren heeft deze interface, misschien de nieuwste Varadero.
Dus ik ben er niet zo bang voor.

en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2010 17:27 #7 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Afblijven van de motor!
Het zal allemaal wel los lopen, interface of niet , een motor is geen auto en andersom ook niet. Wat de fabrikanten willen komt er toch wel, laat mij maar zonder allerlei interface en aansluitingen op mijn Alp rijden, heb ik de techniek en afstellingen nog zelf in de hand.

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden