Laatste aankoop

09 mei 2018 14:27 - 09 mei 2018 14:37 #1541 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Laatste aankoop
Net een paar onderdelen opgehaald bij David Silver. Na 25000 kilometer doorgereden te hebben met schijven die bij aanschaf bijna, toen op, en toen over het randje waren.

Maar originaliteit loont wel bij een Africa Twin. Dus we zijn happy!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2018 21:12 #1542 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic Laatste aankoop
Blij met nieuw speelgoed! Nu nog even bedenken hoe ik de iele voeding (AWG 24 = 0,205 mm2) op mn 12v relais aangesloten krijg.. Iemand een idee? Adereindhulsjes?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2018 08:46 #1543 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Laatste aankoop

Blij met nieuw speelgoed! Nu nog even bedenken hoe ik de iele voeding (AWG 24 = 0,205 mm2) op mn 12v relais aangesloten krijg.. Iemand een idee? Adereindhulsjes?


Ja adereindhulsjes gebruiken. Anders krijg je de kabeltjes niet goed vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2018 09:33 #1544 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Laatste aankoop
Soms werkt het om koper terug te vouwen over het plastic om zo iets meer vlees te hebben voor een verbinding. Let wel op dat je niet te lang stript om te voorkomen dat er open eindes uit je verbindingen komen

Ik soldeer dunne draden nog wel eens op de rode/blauwe kabel schoenen voor of nadat ik de aangeknepen heb. Wel voorkomen dat er een vertint stukje draad uitsteekt dat breekt erg makkelijk af

Solderen en terugvouwen is biet handig om samen tevoegen

Blij met nieuw speelgoed! Nu nog even bedenken hoe ik de iele voeding (AWG 24 = 0,205 mm2) op mn 12v relais aangesloten krijg.. Iemand een idee? Adereindhulsjes?


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 14:47 - 14 mei 2018 23:48 #1545 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic Laatste aankoop
Dank voor de tips! Ik heb het nog even met een collega besproken, die kwam met de suggestie om een klein stukje 0,75 mm2 draad eraan te solderen, en daar dan de AMP schuifconnectoren aan te krimpen. Leek me uiteindelijk het meest geschikt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2018 21:57 - 14 mei 2018 23:59 #1546 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Laatste aankoop
Nieuwe aanschaf:



Blij mee! Nu even goede windvanger regelen en dan nog wat testopnames maken om de beste plaatsing te vinden.
Ik had al een hele aardige camera, nu kan ik ook het geluid accuraat vastleggen van de ITT eind mei :).

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2018 18:05 #1547 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Laatste aankoop
Voor de zoom q2n bestaat een accessoire pakket met haren van een wup

Nieuwe aanschaf:



Blij mee! Nu even goede windvanger regelen en dan nog wat testopnames maken om de beste plaatsing te vinden.
Ik had al een hele aardige camera, nu kan ik ook het geluid accuraat vastleggen van de ITT eind mei :).


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 07:11 #1548 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Laatste aankoop
Een setje 30 L panniertassen van 21Brothers uit Polen.
Ze maken al hun tassen op bestelling, ze hebben ook bagagerollen waarvoor je geen bagagerek nodig hebt. Het de kleur van het front van de tassen kun je kiezen en de reflectorstrips zijn ook optioneel. Je hoeft pas te betalen als de tassen klaar zijn voor verzending. De tassen zitten vast met 4 riemen die je aan de zijkant van je rek vast maakt, dan zijn er nog 2 kleinere riemen die aan de boven en onderkant van het rek vast zitten. Ook kunnen de twee aan elkaar gemaakt worden met twee riemen over het kontje en het zadel. Om de vier riemen aan de zijkant kunnen extra tassen worden vast gemaakt waarin 1,5L flessen of wat los spul passen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 09:07 #1549 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Laatste aankoop
Hé, hebben ze het ontwerp weer aangepast? Ik heb vorig jaar de "Sakwy's" gekocht en ik heb geen banden nodig die aan het rek vastzitten. Er zit aan de achterkant van de tas een grote flap die ik om mijn rek heen vouw, en dan weer aan de voorkant van de tas vastgesp. Zit, samen met de band over het zadel, als een huis.

Zijn jouw tassen ook de Sakwy's?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 09:37 #1550 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Laatste aankoop
Het zijn inderdaad ook Sakwy 30 L tassen, kennelijk hebben ze het ontwerp weer aangepast. De zijtassen zijn bij mij los en je kunt ze door de riemen heen rijgen om ze te bevestigen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 09:57 #1551 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Laatste aankoop

Het zijn inderdaad ook Sakwy 30 L tassen, kennelijk hebben ze het ontwerp weer aangepast. De zijtassen zijn bij mij los en je kunt ze door de riemen heen rijgen om ze te bevestigen.


Ik heb even teruggezocht in mijn correspondentie met Tomek van 21brothers. Het model met de gespen aan het rek is "model 2015" (model 2015 is mounting od the straps/tapes) en het model met de flap is "model 2016" (model 2016 is mount by backround wings). Ik kan me herinneren dat het model 2016 niet op elk rek past. Hebben ze er niet naar gevraagd?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 10:04 #1552 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Laatste aankoop
Ik heb contact gehad met Paul, op mijn rek had het "2016 model" ook niet gepast zoals je ziet op de foto met de riemen.
Maar ze hebben het niet genoemd en het staat ook niet op de pagina van de tassen. Waarschijnlijk zijn ze weer terug gegaan naar het oude ontwerp omdat altijd past.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 10:07 #1553 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Laatste aankoop

ebben het niet genoemd en het staat ook niet op de pagina van de tassen. Waarschijnlijk zijn ze weer terug gegaan naar het oude ontwerp omdat altijd past.

Mijn foto van model 2016 komt gewoon van hun site...... bij Sakwy 30l  :o

Maar inderdaad, het had niet gepast, gezien de stang middenop. Ik heb Heavy Duty rekken. Daar passen ze wel prima op.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 10:11 #1554 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Laatste aankoop

Mijn foto van model 2016 komt gewoon van hun site...... bij Sakwy 30l  :o

Maar inderdaad, het had niet gepast, gezien de stang middenop. Ik heb Heavy Duty rekken. Daar passen ze wel prima op.

Ze gaan de website herzien, de foto had ik ook gezien. Maar de verschillende bevestigingsmethoden worden nu niet meer benoemd, ik kan mij herinneren dat die eerder er nog wel op stonden.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 21:51 #1555 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Laatste aankoop
Mooie spul van 21brothers  8) Op het ITT zag ik ook iemand met deze tassen!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 22:32 #1556 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Laatste aankoop
Een compressor(tje)

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2018 01:11 #1557 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Laatste aankoop

Mooie spul van 21brothers  8) Op het ITT zag ik ook iemand met deze tassen!

Daar was ik ook nog een avond en een dag, dus als je groene tassen op vrijdagavond hebt gezien waren dat dezelfde.
Maar grote kans dat er nog iemand was met tassen van 21Brothers.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 14:23 #1558 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Laatste aankoop
Stoeltje voor na het rijden, oude krukje heeft het kampeerweekend niet overleefd.

Africa twin RD07a 2000.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2018 16:50 #1559 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Laatste aankoop
Nieuwe accu. Landport gel accu dit keer. De plaatselijke accuboer die leverd deze. Mijn mooie motobatt was ook binnen 3 jaar kaduuk. kijken of deze het langer vol houd.

(zorgen dat ik hem niet meer per ongeluk ontlaad gaat vast helpen...)





de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2018 10:11 #1560 door fred
Beantwoord door fred in topic Laatste aankoop
een nieuw motorpak passend bij mijn alpje  :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden