Sneeuwrijders

22 dec 2010 09:21 #1 door Mr Track
Sneeuwrijders werd gestart door Mr Track
Zijn Hier nog sneeuwrijders actief ?

Dit is wat wij aan het proberen zijn . Typen banden aan het testen en verschillende vermogen setup
http://www.dieselmotorfiets.nl/media
Wat is jullie ervaring met banden en ondergrond ?

Erik
Track Dieselmotorfietsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2010 11:52 #2 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Sneeuwrijders
Hi Erik, ben al weken door de sneeuw aan het ploegen met mijn Varadero, de banden zijn Bridgestone Battlewings en ze voldoen best goed, zolang de sneeuw maar rul is en er geen ijs onder ligt. Truc is om zoveel mogelijk gewicht op het voorwiel te houden, en zo de achterkant wat te laten kwispelen..... ;D

Groetjes Marc.


Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2010 20:35 #3 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Sneeuwrijders
Hoi Erik,

Rijd ook nog dagelijks met de TA 600 woon werk (40km)
Als banden de Bridgestone BT45 en dat gaat prima. Alleen ijs is wat spannend af en toe maar gelukkig is het meeste daarvan weer van de weg.

groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2010 21:43 #4 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Sneeuwrijders
Politie en ambulance al gevraagd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2010 22:20 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Sneeuwrijders

Politie en ambulance al gevraagd?


De politiemotoren rijden niet als er sneeuw of ijzel ligt. Elke andere weeromstandigheid wel maar de motoren blijven nu op stal. Ambulance kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik ben toevallig laatst wel een ambu-motorrijder tegengekomen die, in zijn bewoordingen, "niet gek was en mooi de auto had gepakt".

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2010 10:07 #6 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Sneeuwrijders
Heindenau K60, ging prima gisteren, maar na een uurtje vroren mn tenen er bijna af :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2010 19:48 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Sneeuwrijders
Bridgestone TW 301 vóór en TW152 achter. Prima combo in alle (weg)omstandigheden.

(worden overigens niet meer geleverd dacht ik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2010 20:59 #8 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Sneeuwrijders

De politiemotoren rijden niet als er sneeuw of ijzel ligt. Elke andere weeromstandigheid wel maar de motoren blijven nu op stal. Ambulance kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik ben toevallig laatst wel een ambu-motorrijder tegengekomen die, in zijn bewoordingen, "niet gek was en mooi de auto had gepakt".

mijn broer rijd op de motor ambu in Utrecht (RAVU) maar is al 2 weken niet meer van stal geweest vertelde hij me gisteren
privé rijd hij een Varadero die staat ook lekker warm binnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2010 00:41 #9 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Sneeuwrijders
ik heb deze banden. "all roadbanden = AVON radial gripster"
in de sneeuw zeker niet slecht.
gladde ondergrond is zeker risico vol

;D 8)



When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2011 20:38 #10 door Mr Track
Beantwoord door Mr Track in topic Sneeuwrijders
bedankt voor jullie info.  :)Ik zie wel dat het lastig is om echte data te krijgen voor de echte winter omstandigheden. als overheidsdiensten
al niet meer de weg op gaan. Waar rijdt de politie op dan als er bijna... ijs en sneeuw is ? Of blijven die bij moeders thuis met wintervelet.
Ik ben zo benieuwd naar de criteria die zij hanteren voor dat soort situaties. is dat weersberichten in de gaten houden of naar ervaring....Wij zetten de T 63 in bij deze omstandigheden maar is eigenlijk een crossband. De heidenau K60 gaan ook erg prettig bij een aantal Track T-800CDI rijders en ja je krijgt er geen warmere tenen door.... ;D.  Laat de sneeuw maar weer komen want we weten nog niet genoeg. Maar ja dat ijs ..., spikes zijn dan het beste maar dat kan dus niet en houdt het eigenlijk op. Als jullie nieuwe ervaringen hebben lees ik het graag. Want ik blijf maar motoren zien ook in de winter.  ::)

Erik
Track T-800CDI rijder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2011 21:10 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Sneeuwrijders
Ff contact opnemen met iemand bij de KLPD, Erik. En dat 'contact' laten lopen via een motoragent... Volgens mij laten ze al het 'dienstfietsenspul' gewoon op de af-fabriek banden lopen.

Mijn dealer is hofleverancier voor de regiopolitie hier. Dus ook Dero's. Die echt rondknikkerden op die K* Bridgestone 'Dead'wings. Nu staan ze allemaal op of Anakee 2 of Trail Attack. Soms is het idd handig als je als coördinator motorverkeersregelaar samen met de Plitie onderweg mag zijn...  ;D

En is de Varadero- uitlaatpakking vervangen door NB een VW uitlaatbus.

Men staat dus in mijn beleving wel degelijk open voor advies...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2011 23:35 #12 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Sneeuwrijders

Ff contact opnemen met iemand bij de KLPD, Erik. En dat 'contact' laten lopen via een motoragent... Volgens mij laten ze al het 'dienstfietsenspul' gewoon op de af-fabriek banden lopen.


Inderdaad en bij het echte risico op gladheid moet alles naar binnen (ijzel, sneeuw etc). Maar met de huidige omstandigheden wordt wel gewoon gereden. De 'speciale' motordienst leent bij extreem weer gewoon auto's om alsnog het werk te doen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden