Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?

04 feb 2011 11:25 #1 door voorstad
Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ? werd gestart door voorstad
Na een jaar in een Lidl pak gereden te hebben (viel eigenlijk helemaal niet tegen, maar begint nu toch wel wat gebreken te vertonen), op zoek naar een nieuw 4 seizoenen pak. Gezien mijn budget (GoreTex is echt te duur) is mijn oog gevallen op de volgende combi's:

Rev'it Sand

Macna Geo / Ranger

Ik gebruik mijn TA vooral voor woon-werk, dus het pak moet geschikt zijn voor wisselende omstandigheden, snel aan/uit te trekken zijn (lange rits in broek), een uur stromende regen kunnen weerstaan.

Heeft iemand van jullie ervaringen of tips? Dank!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 11:47 #2 door Transit
Beantwoord door Transit in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Misschien moet je ook eens kijken naar het pak van Richa, zelfde tint als revít sand.
Heb zelf ook een hele poos gezocht en vond de cayenne pro gewoon te duur en nooit aan Richa gedacht maar zag het bij het motorkledingcenter hangen.
Ik heb het nu een 1/2 jaar, bevalt eigenlijk prima.

Gr, Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 12:04 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Ervaring met beide pakken niet nee, maar over bijv. Rev'it genoeg gelezen en gehoord om die iig niet te nemen  :-\  Met name de waterdichtheid lijkt een probleem te zijn.

Tips?  Ja! 
Als ik effe snel zoek dan zie ik het Rev'it pak voor een dikke 500,- aangeboden worden. Als dat je budget is zou ik tóch uitzien naar iets met GoreTex.
Met een beetje zoeken/shoppen moet je best wel wat kunnen vinden. Dane heeft bijv. redelijk geprijsde kleding. Een Nyborg broek kost je rond de 300,- Een bijpassende jas 400,-. En dat zijn dan de catalogusprijzen. In de aanbieding of evt. op de beurs in Utrecht einde deze maand is er vast wel wat te besparen.
Dan heb je een combi waar je de komende jaren comfortabel en vooral droog mee op het werk kunt komen  :D

Zélf heb ik ook goede ervaringen met de GoreTex spullen van Hein Gericke, voor als je wat meer in allroad stijl wilt rondrijden  8)

Succes met je keuze,
Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 16:25 #4 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Ik rij voor het 4e jaar in een rev'it pakje, bevalt me prima. Qua waterdichtheid moet je de boel wel bijhouden (spuitbusje van de action 1 x per jaar), verder geen enkel probleem mee gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 18:06 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Ik weet niet wat je maat is maar er staat al maanden lang een prachtig dane gore tex XCR pak op MP, kost je 350 euro denk ik. XCR is de beste soort gore tex.....ik heb zo'n pak ook eens gehad en het is echt top. maat 54.....

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 21:35 #6 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Heb deze winter een pak van Evolution en ben er super tevreden over.
Nog geen druppel water erdoor gehad terwijl het sinds oktober toch aardig geregend heeft. Heb ook nog geen extra dikke trui ofzo aan hoeven trekken in de vorstperiodes.

Misschien de moeite waard om eens naar te kijken....

groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 12:04 #7 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
kijk eens bij hein-gericke.nl    heb zelf de  trg desert sheltex.  waterdicht en lekker warm in de winter met de wintervoering erin,  zomers lekker doorwaaien als je alle ventilatieritsen op de bovenbenen / onderarmen / borst / bovenrug openzet.

jas  200,-  broek 150,-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 20:08 #8 door roland65
Beantwoord door roland65 in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb in Duiven (bij Arnhem) bij Rob den Balvert motoren een prima jas van Grand Canyon gekocht. (Volgens mij een bij-merk van Rev'it of Macna.) Model 2010, maar met behoorlijke korting!
Misschien een idee?
Succes met  je zoektocht.
Roland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2011 21:28 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Ik ga met PH-ADW mee: Gericke maakt tegenwoordig uitstekend spul.

Maar een 4-seizoenenpak bestaat niet echt. We hebben hier zomers, voor- en najaar en winters. Voor de eerste drie voldoen veel pakken. Om het in de winter goed uit te houden, vooral als je wat langer bij lage temperaturen moet, worden de afzonderlijke onderdelen toch wat duurder.

Ik heb een Tuareg jas van Gericke met gore wintervacht. Zomers waait hij door (open stof en ventilatieritsen). In voor- en najaar is de gore te warm en dan is een windstopper er onder voldoende. Zomers rij ik een leren broek en 's-winters een gewatteerde long-john. Fleecegevoerde leren handschoenen in de winter en als het vriest en ik moet lang, verwarmde handschoenen en sokken. In de zomer, zomerhandschoenen. Ik heb offroadlaarzen en intergraalhelm. Kijk je tegen 2000 euri aan.

Maar als je elke dag maar een kwartiertje moet 'commuten' dan voldoet zelfs een regenpak!

Op je vraag: ik ken beide pakken niet. Lichte pakken worden onnoemelijk goor op de motor en worden op den duur niet meer schoon. Hou daar rekening mee. Ik vind het donkere jack gewoon mooi kwa snit en als broek de witte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2011 23:17 #10 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
en regelmatig marktplaats en vooral de duitse ebay volgen. daar vindt je vaak heel goede aanbiedingen. Net een erg dure Stadler xcr gore tex broek gekocht, nieuw en voor minder dan de helft van de catalogus waarde....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2011 09:04 #11 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Je zou ook eens de jas en broek van BUSE kunnen kijken, heb ik ook al 1 jaar is heel goed!  Cycle-Shop heeft die en nog enkele andere merken, en helemaal niet duur.  bv de jas koste maar € 100,00...... 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2011 21:44 #12 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Ha, bedankt voor alle reacties (en aanbiedingen). Zeker de tip van Hein Gericke!

Vandaag een bezoek aan HG in Bocholt gebracht die resulteerde in een HG Voyage goretex jas en Journey goretex broek, en dat nét niet binnen budget :-)


Laat de regen maar komen!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 09:54 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Rev'it Sand, Macna Geo/Ranger, of ?
Goeije keus denk ik Voorstad  8)  Veel plezier en droge kms gewenst met je nieuwe pak  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden