Welke Banden?

04 mrt 2011 16:09 #1 door Henk Daniels
Welke Banden? werd gestart door Henk Daniels
Beste Transalpers,

Mijn Transalp is toe aan nieuwe banden, voor en achter. Ik rij voornamelijk op de openbare weg, heel af en toe kom ik toevallig op een zandpaadje terecht. Ik gebruik mijn Transalp als hobbymachine en toermotor en er zullen zeker geen topsnelheden op gereden worden. Voor welke banden kan ik het beste kiezen Bridgestone Battlewing - Michelin Anakee of zijn er andere banden aan te raden?
Wie kan me een goed advies geven?

Alvast bedankt.

Henk Daniels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 17:16 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welke Banden?
;D mijn ega zegt dat ik veel verstand heb van banden dus misschien kan ik je wel van uitmuntend( ad)vies dienen


ik zit te denken aan de K 60 heidenau of de metzeler enduro 3

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 17:58 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Welke Banden?
hoi,

continental trail attack kwam vorig jaar als beste band uit de bus bij 'motorrad'.

het zijn ook echt prima banden die meer straat dan offroad gericht zijn, ik rij zelf met anakees omdat ik dat een prima allroad band vind, kan ook nog een stevig stukje onverhard en heeft een wat dieper profiel dan de trail attack

voor hetgeen jij wil doen: trail attack :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 18:53 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke Banden?
Zoveel banden, zoveel meningen  ;D

Voor wat jij wilt doen (+ gratis een flinke dosis poser  ;))  Micheling T63  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 19:12 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Welke Banden?

Zoveel banden, zoveel meningen  ;D

Voor wat jij wilt doen (+ gratis een flinke dosis poser  ;))  Micheling T63  8)


Is dat niet de band die standaard op de xtz660 zit? Zoja, afblijven, zijn niet de beste bandjes, zeker geen 'waar voor je geld'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 19:49 #6 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Welke Banden?
Trail-Attack van Continental -> heen en terug naar de noordkaap=6000km en dan nog 4 mm profiel over!! Liggen zeer fijn op de weg en sturen super!  :D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 20:08 #7 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Welke Banden?

Is dat niet de band die standaard op de xtz660 zit? Zoja, afblijven, zijn niet de beste bandjes, zeker geen 'waar voor je geld'.


nope tegenwoordig michelin sirac wat best een lekker bandje is

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 20:34 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke Banden?
Ja, da's waar, de Sirac's vond ik ook een best bandje  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 20:57 #9 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Welke Banden?
voor de weg --> anakee
voor weg en beetje offroad --> sirac
veel offroad en een beetje weg -->t63

is wel mijn mening anderen hebben weer een andere mening. het gaat er om wat jij wilt en waar jij je het prettigst mee rijd/voelt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 23:35 - 04 mrt 2011 23:54 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic Welke Banden?
Bridgestone TW 101 en 152 was een supercombo, maar is eruit. Nat had hij al belachelijk veel grip. Droog plakte het gewoon (serieus, kon je een muntje op plakken 's-zomers). Achterband ging maar 10-12.000 mee, vóór 2x zoveel.

Volgens mij is daar nu TW 203/204 voor in de plaats gekomen.

[edit] TW 152 is op de site van Bridgestone NL gewoon (weer?) leverbaar. Met een 201 of 203 vóór dan. Als je echt niet bang bent van jezelf, zeg maar.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2011 19:34 #11 door Henk Daniels
Beantwoord door Henk Daniels in topic Welke Banden?
Beste Transalpers, beste Ad

Momenteel liggen deze banden op mijn Transalp:

Bridgstone
            voor:      90/90 - 21 M/C 54H    BATTLAX BT 45 F
            achter:  130/80 - 17 M/C 65H    BATTLAX BT 45 R

Ik heb nog een paar vragen over de nieuwe banden die ik wil aanschaffen:

Welk verschil is er tussen all-road en wegbanden? (Een collega zweet bij all-road banden.)

Voor Ad:
Volgens mij heeft jouw vrouw verstand van bandenexperts  ;) ;)
Kun jij mij het verschil duidelijk maken tussen de banden (K 60 Heidenau of de Metzeler enduro 3) die jij  adviseert en mijn huidige banden?

Ben benieuwd!

Groeten Henk Daniels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2011 21:47 - 10 mei 2011 14:01 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welke Banden?
hallo,

een motorfiets band heeft een bepaald inzet gebied .
met dit in gedachte hebben fabrikanten verschillende soorten banden ontworpen die naar hun inzicht het beste passen bij een bepaald gebruik.
dit geld ook voor motorfietsen.

het zogenaamde all road segment vraagt om banden die het mogelijk maken dat je zonder noemens waardige problemen zowel op verhard als onverharde weg goede stuureigenschappen blijft houden waarbij zaken als vering en comfort zijn meegenomen.

Je kunt je dus voorstellen dat de BT 45 (straatband) je onvoldoende grip zullen geven in het licht zand omdat deze op geen enkele wijze grip bieden op losse onder grond

remmen en sturen maar ook acceleren wordt dan zeer lastig.
echter op verharde weg bezitten ze zondermeer betere eigenschappen dan een all road band

iedere band die specifiek voor 1 doel is gemaakt zal altijd beter presteren dan een zogenaamde dual pu.rpose band.

als jij dan vraagt om een advies waarbij je roept dat je graag een off road pad neemt denk ik aan een band die grip kan bieden op losse onder grond maar nog steeds voldoende vertrouwen geeft op de weg.

de metzeler enduro 3 heeft iets meer grip op de verharde weg dan de heidenau K 60.

maar als jouw beeld slechts bestaat uit 10 % onverhard en 90 % verhard komen ook andere banden in  het zicht zoals door jou ook aangegeven.

michilin anakee
metzeler tourance
dunlop trailmax
bridgestone bw
etc
allemaal banden met een voor 90 % georienteerd verhard weg gebruik

overigens is de BT 45 nog steeds een zeer goede band voor straatgebruik en zal eigenlijk niet verbeterd kunnen worden door een all road band

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2011 11:27 #13 door Henk Daniels
Beantwoord door Henk Daniels in topic Welke Banden?
Beste Ad,

Nog bedankt voor je advies. Na een paar dagen denken ben ik tot het besluit gekomen geen all-road banden maar wegbanden te laten monteren. Als ik voor mezelf eerlijk ben kom ik wel eens toevallig op en onverhard pad en rij dan heel rustig, maar ga zeker geen off-road toertjes maken. Dan moet ik dus kiezen voor wegbanden. De vorige eigenaar van mijn Transalp was erg tevreden over de keuze voor de Bridgestone Battlax banden. Zijn er ook nog goede alternatieven voor deze wegband?

Groeten Henk Daniels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2011 14:04 #14 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welke Banden?
ja zeker,

de beperking is dat veel merken geen 21 inch voorband als wegband in hun gamma  meer hebben
echter wel continental

en zou dus de continental conti go ! in oogschouw nemen

heb er goede ervaringen mee tov van prijs en kwaliteit

zo zie je echt veel goede keuzes zijn er niet
De BT 45 blijft wel de beste keus



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2011 04:12 #15 door SuperSeven
Beantwoord door SuperSeven in topic Welke Banden?
Ik was heel erg tevreden over de michelin pilot road 2 (was wel op mijn suzuki gsxf) Door de combinatie van twee rubbersoorten heb je een lange levensduur (hard rubber in het midden) en lekker kleven in de bochten (zacht op de zijkanten) Ik ben enkel niet zeker dat er een 21inch van bestaat, een achterband zal je wel vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 00:02 #16 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Welke Banden?

Ik heb jaren op michelin Anakees gereden. Perfecte wegband, goed weggedrag en ook nog eens duurzaam want ze gaan echt lang mee. Exacte aantal km's heb ik niet bij de hand maar zal tegen 15.000 liggen.

Als je dan toch een keer een paadje neemt dan levert dat ook geen probleem. Ben ermee door bossen en weilanden in frankrijk, gravel bergpaden in zwitserland, zandwegen in Toscane gereden.

Hierbij alleen de opmerking dat elke band z'n eigen snelheid kent (zeker offroad) en de stuurmanskunst of durf van de rijder eerder de grens is dan de mogelijkheden van de band.

Sinds een paar weken rijdt ik op TKC 80's. Die bevallen tot nu toe goed al zijn ze bij lage snelheden <40 en bij hogere snelheden >130 een beetje onrustig op de weg. Maar in het snelheidsgebied waar ik het liefste zit (tussen 65 en 90) prima. Offroad bieden ze zeker meer mogelijkheden dan de anakees. Dat zit 'm voornamelijk in hogere snelheden en meer grip in terrein met los zand en modder.

Succes met je keuze.

Ciao Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 00:28 #17 door kees
Beantwoord door kees in topic Welke Banden?

..overigens is de BT 45 een zeer goede band voor onverhard en zal eigenlijk niet verbeterd kunnen worden door een all road band..


?
Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 07:52 #18 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Welke Banden?
Er passeren hier veel banden de revú maar Henk geeft zelf duidelijk aan voornamelijk verhard te rijden.

Dan zijn er eigenlijk maar twee banden die naast een lange levensduur, onder alle omstandigheden prima grip hebben.

Dat zijn de Michelin Anakee 2 en de Continental Trail Attack.

Banden als Heidenau, T63, Sirac (heb ik onder de XLV) en noem maar op kunnen ook prima volstaan, smoelen ook goed onder een allroad maar leveren tov b.v. de Anakee en de Trail Attack toch duidelijk in op comfort en grip.

De Continental Trail Attack is idd (al voor de 2e keer) een testwinnaar. Ik ben van de Anakee (ook een sublieme wegband!) overgestapt op de Trail Attack en ondanks dat dit op een Dero is ipv een Alp, zou ik deze band echt willen aanbevelen.

Maar zoals geschreven, de Michelin Anakee 2 is vrijwel nét zo goed; heeft alleen een iets ander slijtpatroon (de bekende 'zaagtanden' bij met name het voorwiel) maar beide staan garant voor een lange levensduur (minimaal 15.000 km moet haalbaar zijn met een normale rijstijl), zijn niet al- te duur en hebben grip tot aan de laatste milimeters - zowel bij droge omstandigheden, als bij regen.

Beide banden zullen niet 'krom' liggen als je incidenteel eens een verhard zandpad of gravelpad opzoekt. Waarbij de Anakee in die voorkomende gevallen weer nét iets meer grip heeft dan de Trail Attack. Pure offroad doe je toch niet begrijp ik uit je posting - wat verder overigens geen schande is!

Je zou ook nog pure wegbanden kunnen overwegen, zoals b.v. de Pilot Road van Michelin. Weet alleen niet of deze in de voorwielmaat van de Alp (21") verkrijgbaar is.

Ad is idd een prima adresje om je bandjes te verzorgen!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 14:03 #19 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welke Banden?
bedankt brombeer.. schrijf foutje maar dat had jij vast wel gezien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2011 19:09 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic Welke Banden?

bedankt brombeer..


Plaagstoot met knipoog, Ad! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden