Waarom een S10?

24 mrt 2011 11:04 #1 door I'm a gone man...
Waarom een S10? werd gestart door I'm a gone man...
Er beginnen al wat berichten op te duiken van 'overstappers': Varadisten die hun Honda inruilen voor een Yamaha Super Ténéré, of die dat van plan zijn.
Alles goed en aardig, it's a free world, maar ik begrijp 't niet, dus leg 't me svp uit  :angel:
Wáárom zou ik mijn Varadero de deur uit doen voor een Super Ténéré? Omdat daar een benzine-metertje op zit?
Neen, er moeten meer argumenten zijn (toch?)... zijn 't de off-road capaciteiten..?
Ben benieuwd naar de achterliggende reden(en), frust? "Honda-moeheid"?  ;) "Gewoon zin in iets nieuws" kan natuurlijk ook  :))
Laat 's horen  8)

René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 14:37 #2 door RonaldV
Beantwoord door RonaldV in topic Waarom een S10?
Tja,
Omdat de nieuwe Super Ténéré een echte opvolger is van de "oer"Super Ténéré is en de Varadero (helaas) geen echte opvolger is van de Africa Twin (en er tot op heden nog geen waardige opvolger is?)....  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 19:53 #3 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Waarom een S10?
Omdat het gewoon een hele stoere all-road fiets is ?

Zou zelf eerder overstappen naar een (super)Tenere dan een Varadero, maar dat is een kwestie van smaak.

De bepalende factoren bij het aanschaffen van een (andere) motor blijven toch persoonlijke smaak en budget.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 20:06 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Waarom een S10?
Nou hebben ze bij Chevrolet ook een S10

Is misschien een nog betere oplossing of zelfs een reden om de Dero in te ruilen. :))

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 08:15 #5 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Waarom een S10?
Sorrie maar ik vindt het maar een lelijke bak die Tenere!!  Geef mij maar Honda.  Of het een goeie motor is laat ik ff open staan..... ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 09:26 #6 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Waarom een S10?
Dan zie ik in een KTM 990 adventure toch nog wel de meeste gelijkenis met een AT, dus ook alternatief voor een Varadero. Voor de groot toeristen onderons met af en toe een zandpad is de tenere natuurlijk wel leuk. aleen een kilo of 60 te zwaar denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 10:28 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Waarom een S10?
Tja. Heb d'r zelf op mogen spelen en was echt aangenaam verrast met de kwaliteiten van de S10. Het is een mooie, degelijke motorfiets die ook nog eens bijzonder goed rijdt!

Waarom een Varadero inruilen? (uitgaande van een Injectiedero!)
Pro's:
- Ik vind 'm best wel heel erg mooi (vooral in blauw)
- Ongelofelijk speels rijgedrag!
- CARDAN!!!!
- Dealernetwerk
- Onderhoudsvriendelijk
- Accessoiremogelijkheden
- Mooi, nieuw concept.

Contra's:
- Zuinig? Tja. Dat is de S10. Maar, dat is een injectiedero ook.
- Comfort? Nope. De Dero biedt gewoon meer zitcomfort en heeft de beste wind/weer bescherming van alle grote allroads. Vond vooral de zijwindgevoeligheid van de S10 erg storend waar de Dero gewoon rechtdoor gaat.
- Offroadgeschiktheid? Speelt dat een rol? De S10 is met 276 kg maar 7 kg minder zwaar als een Dero met ABS...
- Degelijk... Geen idee. De staande tweecilinders van Yamaha hebben een aantal technische problemen gekend - maar dat geld ook voor de Dero (nokkenaskettingspanners!) Hij moet zich idd nog bewijzen.
- Beperkte tankinhoud. Een moderne 'reisenduro' moet op z'n minst een tankinhoud hebben van minimaal 25 liter (de S10 scoort overigens met 23 liter helemaal niet zo slecht!)
- DUUR. Met 14.000 Eu koop je een compleet uitgerijpte (en uitgeruste) Varadero, de S10 begint inmiddels rond 18.000,-...
- Doel: ik gebruik de motor als reis-enduro. Offroad interesseert me (net als het overgrote deel van de TCN leden) geen zier (niet met de Dero tenminste, op de Alp is dat wel leuk!) maar indien het asfalt eens ophoud bv door wegwerkzaamheden, wil ik door kunnen blijven rijden. Dat gaat met de Dero prima.

Tja. Lastig. Honda komt voorlopig niet met een geschikt alternatief en ik geloof er geen barst van dat ze het Crosstourer Concept gaan opwaarderen ri BMW R1200GS Adventure, S10 of Stelvio NTX. Cross in de naam zegt het al: de CT is het (illegale) kindje tussen een verboden liefde van een Pan European en een Varadero. Kan nooit iets goeds uit naar voren komen. Helaas laat Honda steken vallen.

Ben nog veel te wijs met mijn Dero en bovendien... met inmiddels ruim 80.000 km op de klok krijg ik d'r ook geen drol voor bij inruil. Kans is wel groot dat als ik een keuze zou moeten maken binnen nu en pak'm beet 3 jaar, ik in eerste instantie zou zoeken naar een mooi, ongebruikt overjarige Varadero van de laatste jaargang.

Maar daarna... Staat de Yammie S10 met stip op mijn verlanglijstje.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 11:39 #8 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Waarom een S10?
Bis bis voor deze wijsheid  :D
Naast de cardan zie ik (ook) maar weinig argumenten om de Varadero in te ruilen, en het financiële aspect speelt daarbij zeker een rol...
Ik zie, en dat wordt wel bevestigd, de S10 ook niet als een 'betere' fiets dan de Varadero maar hooguit als gelijkwaardig (nee, zelfs dat niet eens...) alleen heeft 'ie cardan als pluspunt.
Geen argument dus om nu diep in de buidel te tasten, ik blijf voorlopig lekker tevree met m'n dikke "V"  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden