gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

15 juli 2011 22:22 #21 door Johnvl
Beantwoord door Johnvl in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Ik heb vernomen dat er bestelbusjes rond rijden waarvan de boden er uit gezaagd is en voorzien is van een takeltje. Dus deuren open, busje in zijn achteruit, en je zie je motor niet meer :-\
(en ik parkeer gewoon op de stoep  8) )

Beetje mosterd naar de maaltijd maar, misschien is een track & trace wat?  :)

(voorbeeld van een leverancier)  www.tracktraceshop.com/

JohnvL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2011 11:14 #22 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

Ik heb vernomen dat er bestelbusjes rond rijden waarvan de boden er uit gezaagd is en voorzien is van een takeltje. Dus deuren open, busje in zijn achteruit, en je zie je motor niet meer :-\

Je moet niet alles geloven wat je hoort  :o
Een hoop indianen verhalen met een fatalistische inslag dat niets zo helpen tegen het boeven gilde.
Merendeel van de motordiefstallen zijn gelegenheids diefstallen net zoals bij woninginbraken. Ja natuurlijk er worden ook hele dure motorfietsen zoals Bimota's en Harley's uit beveiligde garages gestolen etc maar dat zijn gelukkig nog steeds uitzonderingen op het totale volume.
Het merendeel is nog steeds te voorkomen door een goed slot en een bevestiging aan een vast object.
GPS trackers zijn handige toestellen mits de opvolging goed geregeld is en het apparaat vakkundig is aangesloten en weggewerkt.

16 juli 2011 19:46 #23 door Rubber eendje
Beantwoord door Rubber eendje in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Hallo allemaal,

Op het motorforum staat een verhaal van een gast die lekker op een terras in Valkenswaard zat, even uit te puffen van een prachtige rit aldaar.
Staat later beduusd naar een lege plek in de immense rij motorfietsen te kijken.
Weg zo goed als nieuwe Ducatie!!
Op slot en wel.
Omstanders hadden gezien dat de motor in een busje geladen werd.
Maar.... het zag er zo professioneel dat niemand , maar dan ook niemand het kenteken van het busje had genoteerd!!!
Verhaal staat nog ergens op motorforum.

Beter enkel gestikt dan dubbel genaaid.....of uhh, wassie nou anders om??
Zeer wel vriendelijke groet,
Erik ten Thije

16 juli 2011 20:23 #24 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Ik zat na een ritje gisteren ook een terrasje te doen (was nog eens droog weer) wanneer een Ducati 848 Evo rijder zich parkeerde en z'n motor beveiligde met een simpel goedkoop remschijf slot. Even later raakten we aan de praat en ik vroeg hem waarom hij een motor van meer dan 14.000€ (nieuw gekocht begin dit jaar en nu 12.000km) zo nonchalant achterliet!. Zei hem zelf een diefstal verzekering te hebben en ondanks dat ,ik ALTIJD m'n ABUS DETECTO 8000 met geluidsignaal gebruik. Ook al blijft m'n motor zoals nu in het zicht ,je weet nooit ,een afleidingsmaneuvere is genoeg om je motor snel met een paar man op te laden.
Hij vond 200€ diefstal/brand verzekering en 130€ voor een goed slot veel te duur maar begreep uiteindelijk wel dat dit peanuts zijn tegen z'n 14.000€ aankoopwaarde.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.221 seconden