gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

27 apr 2011 20:00 #1 door varadero2001
gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008 werd gestart door varadero2001
Gestolen op 23-04 om 14.00 uur in kerkrade een oranje varadero 2008 met in kleur gespoten koffers en een zwarte topkoffer. kenteken MT-RZ-97.ID nr:VTMSD02C08E831240  Met middenbok, valbeugels, en alu tankbeschermer, cockpitbeschermer, beschermers aan de kuip en koffers. Op de ruit 2 autobahnvignetten van 2010 oostenrijk en slovenie. Bovendien een garmin lader op het stuur.
De motor is gestolen met volledige bepakking tijdens 10 minuten winkelen bij de Decathlon tegenover het Roda JC stadion.
Getuigen hebben gezien dat de stuurvergrendeling is verbroken en dat hij werd weggeduwd door een rode scooter.
Ons weekend weg was goed verpest en we mochten met de trein terug naar Groningen.
Graag uitkijken naar deze motor, vooral in het buitenland, waar hij nu zeker is :(
De linkerkoffer heeft een beschadiging bovenop van het afstappen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2011 20:14 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Zwaar kl..... zo'n bericht.
Jammer alleen dat je het nu pas op het net zet.
Vooral in het afgelopen weekend waren er een heleboel collega motorrijders op pad die naar je motor hadden kunnen uitkijken.  Gemiste kans dus.
Motor is gegarandeerd al ver over de (oost europeese) grens.

Wel raar dat mensen zien dat de motor wordt gestolen maar niets doen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

27 apr 2011 20:48 #3 door varadero2001
Beantwoord door varadero2001 in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Ik kende deze site niet. Direct op zaterdagavond heb ik hem wel op het varaderoforum nederland, duitsland en internationaal gezet en op het motorforum en amerika forum. Dus nu hier ook.
We hebben niet echt veel hoop dat we hem ooit weer zien maar je weet natuurlijk maar nooit, de politie zei direct al dat de kans 0 was.

27 apr 2011 20:53 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Jammer,
Maar in elk geval suc6 met de speurtocht.
Hopelijk dekt de verzekering nog de schade.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

27 apr 2011 22:59 #5 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Lijkt me heel erg vervelend als je zoiets mee maakt.
Wens je veel succes !

27 apr 2011 23:12 #6 door roadwarrior
Beantwoord door roadwarrior in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Kl.... Man. Mijn baas op dezelfde manier een R1 gejat.

Ik woon en werk in deze regio, rijd zelf ook een Dero en zal opletten C:-)!!!
Wie weet???
In ieder geval sterkte.

Roger.

29 apr 2011 08:01 #7 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Wat een Sh** man, dat is al de 2e hier in de regio.... Zal mijn Derotje maar wat vaker in de garage zetten, wanneer ik hem niet nodig heb.  Vooral s'avonds.
Maar! ik zal zeer zeker opletten, ben toch ook veel buiten met de honden C:-) C:-)

13 juli 2011 20:23 #8 door varadero2001
Beantwoord door varadero2001 in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Toch nog maar even een update:
De motor is niet teruggevonden (hadden we ook niet op gerekend)
En...de verzekering dekt de schade niet want hij stond niet op een slot (de startonderbreker en stuurslot was niet genoeg) We hebben van alles geprobeerd, maar helaas. Dit was dus een erg dure les! (en een waarschuwing voor anderen: altijd de sloten gebruiken, ook voor 10 minuutjes, niet erop rekenen dat een drukke parkeerplaats en even weg veilig is.)
We kwamen erachter dat het leven zonder motor erg leeg was, dus er staat weer een nieuwe  Varadero,  nu met alarm! en heeel veel sloten erop :)

13 juli 2011 20:39 #9 door Peter
Beantwoord door Peter in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Hoe dan ook, zwaar kl...... Dat anderen niet met hun poten van je spullen af kunnen blijven. Of je nou wel of niet iets van de verzekering terug krijgt. Wat ik zou doen weet ik niet, maar ik denk dat het niet verstandig is wanneer ik dat zou zien.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

13 juli 2011 20:40 #10 door Bono
Beantwoord door Bono in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Een hele dure les  :( .

Gefeliciteerd met de nieuwe en dat jullie van deze maar lang mogen genieten  :) .

-- Han --

13 juli 2011 20:45 #11 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
ik vind het  zeer spijtig voor je ...
maar ik plaats 1 opm
Er waren maar 2 personen die wisten dat de motorfiets niet met een extern 5 ***** slot gezekerd was

de dief  en jij zelf...

neem maar aan dat wanneer je het hiss systeem weet te omzeilen je zeker geen amateur bent

daar had een slot ook niet aan geholpen

de skate bord dieven
of de kraanwagen dieven
maar zeker geen gelegenheids dieven >:D

13 juli 2011 23:26 #12 door Bono
Beantwoord door Bono in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

Dolly staat nu heel af en toe met zware windstoten snachts wel eens te 'loeien' voor de deur.

Dan wil ze naar binnen, joh!  :D

-- Han --

14 juli 2011 09:22 #13 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

We kwamen erachter dat het leven zonder motor erg leeg was, dus er staat weer een nieuwe  Varadero,  nu met alarm! en heeel veel sloten erop :)

Godsamme, eh.. gefeliciteerd (?)  >:( Dit is toch wel een waarschuwing voor degene(n) die het (ook) niet altijd nodig vinden/vonden om de fiets 'vast te leggen' (kijk nu heel schuldig naar mezelf  :-X )
Heb wel een Datatool alarm erop en als ik de motor ergens laat staan zonder ketting, dan gaat het bewegingsalarm erop  ::)
Fijn dat je weer voor de enig juiste motor gekozen hebt! Ben zelf ook van mening dat er gewoon geen zinnig alternatief is, al heeft een 'concurrent' dan nu een cardan-as  >:D

Er waren maar 2 personen die wisten dat de motorfiets niet met een extern 5 ***** slot gezekerd was

Lesson learned!  :angel:

14 juli 2011 09:23 #14 door martsky
Beantwoord door martsky in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

Gevoeligheid is  in te stellen; maar ik heb de handleiding al weggegooid 

Klik op het linkje:
Hoe werkt Cycla, onderaan een linkje met PDF, Danny! 8)

AT 1996 - Niet gepoetst !

14 juli 2011 09:36 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008

Toch nog maar even een update:
De motor is niet teruggevonden (hadden we ook niet op gerekend)
En...de verzekering dekt de schade niet want hij stond niet op een slot (de startonderbreker en stuurslot was niet genoeg) We hebben van alles geprobeerd, maar helaas. Dit was dus een erg dure les! (en een waarschuwing voor anderen: altijd de sloten gebruiken, ook voor 10 minuutjes, niet erop rekenen dat een drukke parkeerplaats en even weg veilig is.)

Mooi K*, maar idd veel (meer!) succes met de nieuwe. Je komt uit Groningen begrijp ik? Kijk dan ook es onder Stammtisch Noord hier op het Forum. Eneh... ff je lidmaatschap regelen van deze mooie club!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

14 juli 2011 20:41 #16 door Peter
Vandaag maar eens de Cycla besteld. Voor dat geld is het wel iets om eens te proberen. Thuis staat de brommert overigens altijd in de garage. Mijn Dero heb ik WA verzekerd, all-risk is ten opzichte van de waarde veel te duur, maar ik ga wel eens informeren of er ook een aparte diefstalverzekering af te sluiten is.

15 juli 2011 07:15 #17 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Kijk eens bij www.vanmaarseveenassurantien.nl/ ,een expert op gebied van motorfietsverzekeringen. We hebben alle motorfietsen via Van Maarseveen verzekerd, nooit geen gez*k en altijd uitstekende service. Door die goede ervaringen zijn de auto's inmiddels ook via Van Maarseveen verzekerd.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

15 juli 2011 08:17 #18 door Peter
Dank voor de tip, ik heb net zo'n contact: www.staalboersema.nl waar ik alles heb ondergebracht, zowel privé als zakelijk, tot en met de hypotheek. Als zij dit niet kunnen leveren zal ik jouw contact eens benaderen.

15 juli 2011 18:32 #19 door HPoskam
Beantwoord door HPoskam in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Bedankt voor de tip Danny.

Ik heb direct ook maar besteld, hoop niet dat het ooit nodig is.

Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

15 juli 2011 19:15 #20 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic gestolen 23-04 kerkrade oranje varadero 2008
Heel vervelend. Echt waar! Je mooie motor kwijt én een hoop geld. Klote dieven >:(

Maarre moet de les niet zijn dat je je polisvoorwaarden moet lezen en onthouden, zeker de essentiële zaken zoals diefstal, schade door anderen en eigen risico enzo.
Én ja, als je er (onbewust) voor kiest om je niet aan de voorwaarden te houden waar je voor hebt getekend, dan zal geen enkele maatschappij, hoe goed hij ook is, uit gaan keren.

de dief  en jij zelf...

Het is dus wel handig om je aankoopbewijs van ART 4* slot te bewaren en die samen met je beide sleutels kunnen overhandigen aan het mannetje van de verzekering.

Groet,
Marcel

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden