Bagage problemen

23 mei 2011 11:14 #1 door Sebastiaan
Bagage problemen werd gestart door Sebastiaan
Afgelopen weekend voor het eerst met de Alp weekendje wezen kamperen, met vriendin. Voor de bagage had ik - grote topkoffer, tanktas en ortlieb zijtassen. Dat laatste was echter niet echt een succes. Sowieso omdat ze totaal ongeveer 50 liter waren, wat niet zo groot is. Maar vooral omdat ze gewoon niet goed passen op de transalp. Aan de uitlaat kant heeft het geresulteerd in een losse kap aan de voorkant en een beetje weggesmolten kap aan de achterkant. Aan de andere kant heeft het gereedschapssetje een beetje van mijn achterwiel weggevreten. Daarnaast zijn de tassen ietwat verbogen, maar dat zal wel.
Is er iemand die, betaalbare, tips heeft wat betreft zijkoffers/tassen? Marktplaats staat imo niet echt vol met superdeals. Heb hier ook al een oproep gedaan voor zijkoffers met/of een beugel. Mijn zelf bedachte opties zijn:
- bij Polo  (DE) een alu koffersetje gaan kopen.
- Alu Kofferset van Därr
- beugels monteren en daar grote rode leren posttassen aan monteren

Kopen gaat minstens 320 euro kosten, en dat is dan voor 2 koffers van 37L. Ik weet ook niet of deze zonder al te veel aanpassingen op een TA te monteren zijn?
Posttassen, weet niet of dat werkt, maar zou veel goedkoper zijn, want tassen heb ik al. Moet dan alleen een frame hebben waar ze aan gehangen kunnen worden en dat ik vast kan strappen.

Iemand advies? Thanks!

Verder was het tripje trouwens zeer geslaagd, mooie routes, lekker weer, gezellig enzo. Alleen is het standaard zadel niet zo comfortabel met 2 personen....

Sebastiaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 11:39 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bagage problemen
Ik zou voor de alu koffers gaan. Dat lijkt een forse investering, maar die dingen (mits van een goed merk...) gaan een levenlang mee. En als je kampeert, zijn ze multi-functioneel... Je kunt ze nml ook als krukje en tafeltje gebruiken...  ;) En ze zijn afsluitbaar, dus als je vaker met de Alp op vakantie gaat, kun je ook de motor ergens parkeren zonder je zorgen te maken over je bagage.

Zijn vrijwel voor iedere motor pasmaakbaar. Het ligt idd aan de beschikbaarheid van de beugels waaraan ze opgehangen worden. Soms heeft MDI in Herpen (Brabant) ook leuke aanbiedingen van Hebco & Becker.

Posttassen zou ik niet doen. Zijn op de motor toch weer een stuk kwetsbaarder en moeilijker afsluitbaar.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 16:33 #3 door Sebastiaan
Beantwoord door Sebastiaan in topic Bagage problemen
tnx. Iemand ervaring met koffers van Därr of Polo monteren op de transalp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 18:25 #4 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Bagage problemen
Sebastiaan,

kijk hier eens  motorradalukoffer.magix.net/website#Home

gr, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 20:39 #5 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic Bagage problemen
Ik gebruik al een tijdje de Givi's 21 zijkoffers ,gemaakt van (redelijk) hard plastiek op m'n 700.
Zoals de cijfers aantonen elke kant 21 liter ,niet echt veel maar samen met een 45L topkoffer en bagagerol of tas op de duoplaats voldoende om met kampeergerief solo te reizen.

Voordeel Givi 21 ,per stuk 60€ ,rekje kost 125€ (waar ook grotere Givi koffers op passen) dus voor 250€ ben je gesteld.
Bij een val breken ze niet maar ploppen open ,zonder schade tot hier toe.
Omdat ze zo smal zijn steken ze niet buiten je stuurbreedte ,bij filefilteren hoef je er dus geen rekening mee te houden.
Absoluut waterdicht.

Nadeel ,wegens de gebogen deksels is het niet handig er nog bagage bovenop te binden ,het kan wel maar toch.
Daarom ook onbruikbaar als tafel of op te zitten.
Binnenin je spullen laden is ook wat zoeken omdat ze niet rechthoekig zijn.
Om met je duo te gaan kamperen zijn ze te klein om alles kwijt te kunnen ,op hotel (dus enkel wat kledij) kan wel denk ik.

Als je intresse hebt zoek ik wel een paar foto's op.

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2011 10:39 - 24 mei 2011 11:32 #6 door Sebastiaan
Beantwoord door Sebastiaan in topic Bagage problemen
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil mijn uitrusting volledig genoeg hebben om met passagier te kunnen camperen. En om zonder passagier ook nog wandelschoenen en evt een leuk souvenirtje (meestal iets in een fles) mee te kunnen nemen. Ik kom voor mezelf zo toch uit bij alu- koffers. zitten op mijn topkoffer heb ik nu wel gedaan, maar dat vond deze niet heel leuk. Beetje zonde ook om hem daarmee stuk te maken.

Ik heb bij zowel Aro koffers als Alukoffers.de een prijsopvraag gedaan. Dat scheelt niet zo heel veel.
Daar heb ik echter de keus voor 1,2 mm dik alu of 2 mm dik. Kan ik het beste het dikkere materiaal nemen? Of kleven daar ook nadelen aan behalve iets hoger gewicht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2011 18:56 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Bagage problemen

Ik heb bij zowel Aro koffers als Alukoffers.de een prijsopvraag gedaan. Dat scheelt niet zo heel veel.


Ik heb een set van Aro en ben er zeer tevreden over tot op heden. 1.2mm is meer dan genoeg tenzij je allerlei stoere dingen offroad van plan bent waarbij je m nogal eens kan laten vallen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2011 11:58 #8 door NicoP
Beantwoord door NicoP in topic Bagage problemen
dag sebastiaan,

Ik heb zo'n setje van motorradalukoffer.
Ondertussen zo'n 20.000 km mee gereden, de motor wel wat keren laten stuiteren, gebruikt als opstapje, krukje tafeltje, kookeiland in de sneeuw en ze doen het nog 'aardig'. En met aardig bedoel ik dat de koffers nog goed zijn maar de bevestigingspunten zijn wat verbogen waardoor er wat speling in zit. Maar ze blijven op hun plek.
Ik ben een beetje aan het snuffelen op deze site www.wolfmanluggage.com/index.html
lijkt me ook wel wat.

groetjes Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2011 12:59 #9 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Bagage problemen
Misschien iets voor jou.

Kwam ik vandaag tegen. Alu koffers voor Transalp €250,-

http://www.motorshopper.nl/advertentie/7244/Bagage/Alu-kofferset-voor-Honda-TransAlp-XLV600-PD06.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2011 22:31 #10 door Sebastiaan
Beantwoord door Sebastiaan in topic Bagage problemen
Super, dat is inderdaad wel zo wat ik zoek. Alleen zitten deze gemonteerd op een pd06 en heb ik een pd10. Weet iemand hier of er grote verschillen in de bouw van het frame/bagagerekje zijn waardoor dit niet zou passen? Ik heb ondertussen wel wat fotos van het rekje, maar eerlijk gezegd vind ik het lastig beoordelen of het past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden