Schandalig optreden in Tilburg

28 aug 2011 13:24 #1 door Peter
Schandalig optreden in Tilburg werd gestart door Peter
De burgemeerster van Tilburg heeft de Harleydag van vandaag op het laatste moment verboden en niet alleen dat, de politie laat geen enkele motorrijder de stad Tilburg meer binnen.

Volgens mij een grof schandaal en voorbeeld van paniekvoetbal. Alleereest heeft deze man al wekenlang een grote mond gehad en aangegeven dat zij de Harleydag niet zouden afgelasten. Ineens heeft hij hier gisteren toch toe besloten en dat is vast op hele juiste gronden gedaan. Toch faalt hij hier natuurlijk vreselijk, want de signalen dat het wel eens mis kon gaan zijn er al maanden. Overal in den lande zijn deze evenementen al afgelast, dat doen ze ook niet vanwege de dreiging van zweetvoeten.

Wat veel schandaliger is, is dat in opdracht van de burgemeester nu alle motorrijders aan de rand van de stad worden tegengehouden en teruggestuurd. Ook wanneer je op de motor naar je oude moeder wilt gaan of op de motor naar de kerk wilt. Waar slaat dit op? Alsof iedere motorrijder een crimineel is. Als deze zelfde burgemeester een keer een bijeenkomst van extreem rechts gaat verbieden, mag er dan niemand met een kaal hoofd de stad in, of nog sterker, iedereen die blank is? Wat een flapdrol is deze man! Maar hier oet iedereen maar begrip voor hebben... Waarom? Omdat iedereen wel weet dat wanneer je motorrijder bent, je ook een potentiële raddraaier en crimineel bent? Deze natte krant van een burgemeester had gewoon veel eerder een echt besluit moeten nemen en het niet moeten laten aankomen op de laatste dag.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 13:51 #2 door knightrider
Beantwoord door knightrider in topic Schandalig optreden in Tilburg
Niet de eerste keer zoiets .....

mei 2011
ARNHEM - Het is zondag rustig gebleven in de Arnhemse binnenstad na de afgelasting van de Harley Davidsondag. Dit laat de Arnhemse burgemeester Pauline Krikke weten. Na het afgelasten van de Harleydag vanwege een mogelijke confrontatie tussen rivaliserende bendes, was er veel politie op de been.
Tientallen agenten hadden zondag de binnenstad van Arnhem onder controle. Om een alternatieve Harleydag te voorkomen, werden motorrijders bij verkeersafzettingen tegengehouden. Bezoekers van de stad werden via informatie bij de invalswegen op de hoogte gesteld van het afgelasten.

28 aug 2011 13:58 #3 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Schandalig optreden in Tilburg
Laten ze om te beginnen al die risicovoetbalwedstrijden maar's aflasten..

Maar nee, dáár wordt, direct of indirect, grof geld mee verdient  >:(  Dat daarna een half stadscentrum compleet met inboedel gesloopt wordt maakt niet uit, de belastingbetaler betaald wel.

Schijtluizen..

28 aug 2011 15:06 #4 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Schandalig optreden in Tilburg
Inmiddels blijkt het toch iets anders te liggen: http://www.nu.nl/binnenland/2600558/politie-vangt-bikers-rand-tilburg.html

Je mag als motorrijder blijkbaar toch wel Tilburg in, maar dan zul je moeten uitleggen waarom. Ook schandalig, maar een verbod op grond van voertuig lijkt me juridisch erg moeilijk. Probleem is dat je pas achteraf kunt protesteren en het kwaad dan al is geschiedt. Ga je naar de bestuursrechter, dan zegt die: foei, waarmee de kous af is.

Die burgemeester had gewoon veel eerder een goed besluit moeten nemen waardoor ze veel betere maatregelen hadden kunnen treffen. Deze dreiging is niet van gisteren, maar het besluit wel. Hopen dan de gemeenteraad van Tilburg hier eens flink over in debat gaat.

28 aug 2011 18:52 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Schandalig optreden in Tilburg
Het zal me allemaal een R* zorg zijn. Tot voor kort was het 'fenomeen' Harleydag een plaatselijk iets. Nu ineens moet ieder zichzelf respecterend gat 'ineens' een 'Harley-Dag' organiseren. Gezellig, voor het hele gezin. Dùh. Harley-dagen zijn dus nét zo'n mode-artikel als Harley's zelf.

Ten eerste heb ik totaal niets in Tilburg verloren. Ten tweede heb ik - ondanks mijn agrarische afkomst - totaal niets met akkerbouwmachines. Of ondanks mijn werkomgeving (cultuurhistorie en erfgoed): niets met antiek.  :P

Dus alles wat met, rond of bij een 'Harley' wordt georganiseerd mag van mij worden afgeschaft, verboden en geannuleerd.  C:-)
Heb d'r totaal niets mee en kan me ook niet echt boeien.

Dus de Burgemeester van Tilburg moet vooral doen wat 'ie goed vind!  ;D

TT en de SB in Assen. Daar moeten motorrijders zijn.

Harley's en hun eigenaren hebben totaal niets met 'motorrijden' te maken. Die kopen zo'n ding omdat er 'HARLEY' op staat, of om een imago aangemeten te krijgen die ze als brave huisvader nooit zullen krijgen...  ;) Of als excuses om als 'motorclub' een hoop rotzooi te schoppen. En daarmee een stigma op al die andere motorrijders afdrukkend...  >:(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

28 aug 2011 19:28 #6 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Schandalig optreden in Tilburg
Het schijnt vreselijk geweest te zijn.

28 aug 2011 20:22 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Schandalig optreden in Tilburg

Harley's en hun eigenaren hebben totaal niets met 'motorrijden' te maken. Die kopen zo'n ding omdat er 'HARLEY' op staat, of om een imago aangemeten te krijgen die ze als brave huisvader nooit zullen krijgen...  ;) Of als excuses om als 'motorclub' een hoop rotzooi te schoppen. En daarmee een stigma op al die andere motorrijders afdrukkend...  >:(

Ik snap je wel maar bovenstaande is wel erg stigmatiserend over de Harley eigenaren.
Desalniettemin zonde van een motorevenement waar veel jonge jochies (en ook de vaders) de motorkriebels hadden kunnen krijgen!

Liberté - Egalité - Fraternité

28 aug 2011 20:54 #8 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Schandalig optreden in Tilburg
Het gaat mij er niet om dat zo'n dag niet doorgaat, hoewel sneu voor organisatie en deelnemers, maar vooral om het feit dat dan blijkbaar iedere motorrijder maar moet worden aangehouden en weggestuurd. Zouden ze ook alle auto's tegenhouden als de Keverclubdag wordt verboden wegens dreigende ruzie met de Eend-club? Waarom dan wel alle motorrijders en niet alleen de bezitters van die trilmachines?

En dan wordt niet eens verteld waarom het niet doorgaat. Ze zijn niet bang voor motorbendes, zeggen ze, maar er was sprake van een andere serieuze dreiging dat de dag verstoord zou worden. Waar leven we, in een politiestaat? Het bevoegd gezag mag zich op zijn mist verantwoorden.

28 aug 2011 21:14 #9 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Schandalig optreden in Tilburg
Gevalletje : of je nou links om gaat of rechts om gaat ....

Wat ik natuurlijk niet weet is hoe de burgermeester tot zijn besluit is gekomen. Overleg met politie, brandweer en andere hulpdiensten? Overwegingen gemaakt met betrekking tot finacieel verlies versus verlies van mensenlevens? etc, etc.

Maar kan wel een gok wagen wat Nederland had geroepen als het mis was gegaan.
Dat had je van te voren kunnen weten, dat had je zus of zo moeten aanpakken. Waarom dit, waarom dat....etc.

29 aug 2011 00:42 #10 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Schandalig optreden in Tilburg
In een democratie ga je niet zeggen: (burgermeester Tilburg) "reden is niet motorclubs maar geheime politie info, die ik niet kan vermelden"
Of het moet zo zijn dat de politie ondertussen bezig is een aantal mensen te onderzoeken die iets van plan waren.

Als ze de reden binnen een redelijke tijd kunnen aangeven kunnen we er pas over oordelen

Wringt bij mij ook hoor, ik rijd wel eens een mooie route en ga dan in Tilburg een patatje eten Maar na beledigt te zijn als motor rijder ga ik nadenken, oké eerst de reden horen dan kan ik altijd nog een boze reactie geven.

Maar stel je voor dat ze het grote Transalp jubileum gaan aflasten om een geheime reden, wat dan?

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

29 aug 2011 08:52 #11 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Schandalig optreden in Tilburg

Waar leven we, in een politiestaat?

Volmondig antwoord: Ja! Het is niet anders. De meest aangepasten hebben de beste overlevingskansen. (Gewoon 'Darwin' :-))
Een keertje op zondag niet in Tilburg mogen met je bike? Jammer dan.........
Motorrijders worden al heel lang gestigmatiseerd door de grote massa en dat zal blijven.
Ik vermoed dat de burgemeester van Tilburg zelf geen biker is.  8)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden