Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !

17 sept 2011 23:15 #1 door Trailryder
Crossrunner ....wie heeft het lef gehad ! werd gestart door Trailryder
Nu heb ik het misschien mis .....
Maar nu was ik voor een bekend plastiek wieltje bij een motorzaak .
Wat zag ik daar staan ... de Crossrunner .... :))
Niet echt mijn idee van de opvolger van de Transalp.... ;D
Nu is mijn vraag ..... wie heeft het lef gehad om er een proefrit mee te maken ?

En hoe was het !!!
Niet dat ik van plan ben een van mijn Alpjes te verpatsen hoor !  ;D 

BTW...Ik heb hem nog niet in het wild mogen aantreffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 23:23 - 18 sept 2011 15:09 #2 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Voor en tijdens de ITT2011 hebben meerdere leden de crossrunner getest
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6690

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 23:27 #3 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Heb m op texel even mogen proberen..
Tja..meer dan 13 in dozijn-motor zou ik zeggen...
Karakter- en 'funloos'.. Vind t helemaal niets..  :( :(
Gelukkig heb ik mn AT  ;) ;)

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2011 23:46 #4 door Trailryder
Beantwoord door Trailryder in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Hoi Peter,

Foutje bedankt !  8)
Ik wist niet dat hij zo lang al in de etalage stond.
Toch nog redelijk positieve reacties ..... behalve de vorm dan.  ;)
Heeft iemand  van de Club hem al gekocht ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 00:11 #5 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Ook mee gereden op Texel. Funfactor = zero. Niet mijn concept  ;) .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 07:49 #6 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Dit is toch gewoon een wegmotortje? Of heb ik het nou helemaal mis.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 08:19 #7 door gert
Beantwoord door gert in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
leuke motor om met 200 recht uit te rijden.
alleen hou je dat van wege de  zit houding niet vol. (ligt ook voor een deel aan mijn elegante postuur)
je moet vol op je polsen leunen en je knieen liggen ook nog ergens.
het einige pluspunt  de remmen die waren prima, wou dat ik die op mijn alp had.

gr Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2011 19:36 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Zelf ff een testritje maken zou ik zeggen? Of is je Honda dealer te streng...  ;D

Edit: heb er mee gereden. Benzineverbruik is voor een NIEUWE (...) motor anno 2011 gewoon absurd hoog (nb verbruikt meer dan een MK1 Varadero en dat was al een zuipschuit) en verder totaal geen toegevoegde waarde. Doet alles goed - vrijwel niets verkeerd.

Maar dik 10 mille neertellen voor een motorfiets die eigenlijk niets meer is dan een VFR800i uit 1998 met wat nieuwe plastic deeltjes terwijl Honda voor dat geld ook een ECHTE africa-twin opvolger had kunnen ontwikkelen (lees: uit bestaande middelen): Ga dan voor een Triumph Tiger 800 of een BMW F800.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2011 10:17 #9 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Ik ga nog lang geen nieuwe motor kopen, maar kijken mag altijd  :). Als mijn volgende motor niet weer een TA wordt is die die tiger idd een heel verleidelijke optie.

Volgens mij is de triumph 800xc de opvolger van de AT, die honda (nog?) niet gemaakt heeft...  :(

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2011 09:11 #10 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !

Volgens mij is de triumph 800xc de opvolger van de AT, die honda (nog?) niet gemaakt heeft


Even doorgaand op het ingeslagen zijpad:
Hoewel ik weet dat men hier moet zeggen "de gustibus non diputandur", ofwel "over smaak worde niet geredetwist", wil ik dit graag even kwijt.
Ik heb een weekend en 350 km op een Triumph 800 gereden. Voor mijn gevoel heeft deze net zo veel met allroad te maken als mijn surfplank.
Rijdt strak, snel, soepel en wat nerveus (iedere beweging van je lijf gaat naar het stuur; als je niest zit je op de andere weghelft).
Zit is véél te laag. Veel te hoogtoerig. Geluid veel te braaf. Verbruik niets gunstiger dan mijn eigen brommertje (en dan rijd je met een ingewikkelde computer met injectie aan boord). Remt wel goed, maar veert net zo lekker diep in als mijn Twin. Enorme turbulentie bij standaardscherm, dus drie dagen met een fluit in mijn hoofd rondgelopen. Verschil in geometrie met de XC is slechts een beetje stuurverhoging (op de XC uiteraard).
Je zal er best een zandpaadje mee kunnen rijden, maar dat kan op een Intruder, een Ducati Monster, of zelfs een F800, ook ( ;)).
Al met al had ik de indruk op een zeer goede, maar doodgewone weg-/ racebrommer te zitten.
Ik was erg gecharmeerd van de indrukken van XC  op basis van zijn uiterlijk. Ik heb na mijn ervaring echter afgezien van voorgenomen koop van een XC.
Ik was echt blij dat ik weer op mijn eigen terreintractor (type AT) zat... (brommend, wat rammelend en deinend door de bochten, maar geheel en al vertrouwd, gewoon mijn maat).

Het blijft dus wachten tot de constructeurs van Honda eindelijk de al wagenwijd open staande deur opentrappen, zoals veel vaker in dit forum vermeld.

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2011 10:18 #11 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Ik heb het ook alleen over de 'looks' en de her en der beschreven kwaliteiten. Heb er niet op gezeten.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2011 20:10 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !

Even doorgaand op het ingeslagen zijpad:
Hoewel ik weet dat men hier moet zeggen "de gustibus non diputandur", ofwel "over smaak worde niet geredetwist", wil ik dit graag even kwijt.
Ik heb een weekend en 350 km op een Triumph 800 gereden. Voor mijn gevoel heeft deze net zo veel met allroad te maken als mijn surfplank.
Rijdt strak, snel, soepel en wat nerveus (iedere beweging van je lijf gaat naar het stuur; als je niest zit je op de andere weghelft).
Zit is véél te laag. Veel te hoogtoerig. Geluid veel te braaf. Verbruik niets gunstiger dan mijn eigen brommertje (en dan rijd je met een ingewikkelde computer met injectie aan boord). Remt wel goed, maar veert net zo lekker diep in als mijn Twin. Enorme turbulentie bij standaardscherm, dus drie dagen met een fluit in mijn hoofd rondgelopen. Verschil in geometrie met de XC is slechts een beetje stuurverhoging (op de XC uiteraard).
Je zal er best een zandpaadje mee kunnen rijden, maar dat kan op een Intruder, een Ducati Monster, of zelfs een F800, ook ( ;)).
Al met al had ik de indruk op een zeer goede, maar doodgewone weg-/ racebrommer te zitten.
Ik was erg gecharmeerd van de indrukken van XC  op basis van zijn uiterlijk. Ik heb na mijn ervaring echter afgezien van voorgenomen koop van een XC.
Ik was echt blij dat ik weer op mijn eigen terreintractor (type AT) zat... (brommend, wat rammelend en deinend door de bochten, maar geheel en al vertrouwd, gewoon mijn maat).

Het blijft dus wachten tot de constructeurs van Honda eindelijk de al wagenwijd open staande deur opentrappen, zoals veel vaker in dit forum vermeld.


Weet je, Geart, ik denk dat je hier in essentie de spreekwoordelijke spijker op z'n kop slaat. Dat gevoel wat je hebt, als je na een (smakelijke, dat wel...) proefrit weer op je eigen brommert stapt...

Motorrijden is emotie en ondanks het feit dat ik persoonlijk wel van mening ben, dat de XC800 wel degelijk in de categorie @twin / F800GS valt blijft ook bij mij datzelfde gevoel hangen: Wat rijdt mijn Dero (na er een kapitaal aan te hebben verspijkerd - maar ook da's de emotie van motorrijden...  ;D ) toch verrekte lekker.

En aangezien dat ik er met bijna een ton op de teller toch geen drol voor weer krijg, blijf ik er voorlopig ff lekker op doorgaan. Ookal zijn die verwachte Tiger 1200 en de nieuwe Super Tenere smakelijke hapjes om te proeven... Maar na de proeverij eet ik thuis toch altijd die volledige maaltijd!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2011 03:24 #13 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
'k heb dat ding zien staan bij de Honda dealer in Guatemala City, nooit bij nagedacht dat dat de nieuwe allroad :-x moet zijn! En serieus, ben er half ingekropen om chassisnummers te checken (... want ontdekt dat het typenummer bij Mirjam d'r AT rechts op het frameplaatje anders is dan op het balhoofd... fabriekscode staat er niet bij!)

Later zag ik dat Honda dit hun Allroad/Enduro noemen.... en toen heb ik heel hard gehuild.
Gelukkig kamperen we nu bij een bierbrouwerij, wat het leed wat verzachtte.

In de VS was iedereen helemaal geschiffeld over die 800XC, en terecht. Hebben er even op gezeten, mooi ding en 't lijkt me wel wat. Wel sneu dat die  F800GS zo gekopieerd is, maar goed.
By the way: ik ken 1 persoon die op een F800GS een lange reis maakt.... en de bewuste fiets staat nu met 75.000 km met een in elkaar gedraaid motorblok in Alaska...

Maar goed: Honda heeft geen allroad-nattedromen meer blijkbaar, en de Dakar zal dit ook niet meer kietelen in ons segment nu alles max 450cc mag zijn... Kortom, die AT's gaan nog verder stijgen in waarde, yihaa!!!!!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2011 17:29 #14 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
De nieuwe Honda NM zou in 3 versies komen waarvan de NM3 met "grotere wielen" Deze zou aan de Dominator doen denken! Op het net alleen nog maar foto's van de NM1 voorlopig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2011 20:01 #15 door tarantula
Beantwoord door tarantula in topic Crossrunner ....wie heeft het lef gehad !
Ik heb zojuist met een Crossrunner gereden, hieronder wat impressies. Mij gaat het er voornamelijk om, wat mijn 2e motor wordt: VFR of Crossrunner (naast mijn trouwe TA '98).

A := Crossrunner
B := VFR800
C := XL600V

windgeruis (ik ben 1.75m):
A) midden
B) goed
C) matig/slecht

koppel/fun/versnelling
A) goed
B) zeer goed
C) matig

zithouding
A) redelijke pijn in de polsen
B) pijn in de polsen
C) geen pijn

met duo
A) matig
B) matig/slecht
C) heel goed

stapvoets/langzaam rijden
A) (erg) goed (kortere wielbasis?)
B) matig
C) goed

remmen
A) goed
B) erg goed
C) matig

afwerking/dashboard
A) slecht
B) goed
C) goed

verbruik
A) slecht
B) matig
C) erg goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden