Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens mij is de triumph 800xc de opvolger van de AT, die honda (nog?) niet gemaakt heeft
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Even doorgaand op het ingeslagen zijpad:
Hoewel ik weet dat men hier moet zeggen "de gustibus non diputandur", ofwel "over smaak worde niet geredetwist", wil ik dit graag even kwijt.
Ik heb een weekend en 350 km op een Triumph 800 gereden. Voor mijn gevoel heeft deze net zo veel met allroad te maken als mijn surfplank.
Rijdt strak, snel, soepel en wat nerveus (iedere beweging van je lijf gaat naar het stuur; als je niest zit je op de andere weghelft).
Zit is véél te laag. Veel te hoogtoerig. Geluid veel te braaf. Verbruik niets gunstiger dan mijn eigen brommertje (en dan rijd je met een ingewikkelde computer met injectie aan boord). Remt wel goed, maar veert net zo lekker diep in als mijn Twin. Enorme turbulentie bij standaardscherm, dus drie dagen met een fluit in mijn hoofd rondgelopen. Verschil in geometrie met de XC is slechts een beetje stuurverhoging (op de XC uiteraard).
Je zal er best een zandpaadje mee kunnen rijden, maar dat kan op een Intruder, een Ducati Monster, of zelfs een F800, ook ( ).
Al met al had ik de indruk op een zeer goede, maar doodgewone weg-/ racebrommer te zitten.
Ik was erg gecharmeerd van de indrukken van XC op basis van zijn uiterlijk. Ik heb na mijn ervaring echter afgezien van voorgenomen koop van een XC.
Ik was echt blij dat ik weer op mijn eigen terreintractor (type AT) zat... (brommend, wat rammelend en deinend door de bochten, maar geheel en al vertrouwd, gewoon mijn maat).
Het blijft dus wachten tot de constructeurs van Honda eindelijk de al wagenwijd open staande deur opentrappen, zoals veel vaker in dit forum vermeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.