Aanschaf motor (Varadero) op veiling

20 sept 2011 23:12 - 02 okt 2011 01:10 #1 door Huib@1100
Aanschaf motor (Varadero) op veiling werd gestart door Huib@1100
Tekst uit originele topic in " aangeboden"

De Dero,s zijn een beetje schaars in dit deel  ;D

Dus daarom ook maar ff hier tot einde veiling.

www.bva-auctions.com/auction/lot/4067/1803239

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2011 18:45 - 02 okt 2011 01:11 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Aanschaf motor (Varadero) op veiling
Ik zou twee keer nadenken bij BVA. Op een ander forum had iemand een motor met 8000 km gekocht, waarvan naar bleek de krukaslagers naar de kut waren door een te laag stationair toerental. Als je daar de deur uit bent kijkt niemand meer naar je om.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2011 07:34 - 02 okt 2011 01:11 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Aanschaf motor (Varadero) op veiling

Ik zou twee keer nadenken bij BVA. Op een ander forum had iemand een motor met 8000 km gekocht, waarvan naar bleek de krukaslagers naar de kut waren door een te laag stationair toerental. Als je daar de deur uit bent kijkt niemand meer naar je om.


Goede aanvulling!

Vooral omdat bij de eerste motor wordt aangegeven, dat deze géén NL kenteken heeft. KM stand is verbazend laag, maar zo ziet de motor er ook uit.

Let dus op, vooral bij dit eerste model Varadero: Het kan nml heel goed zijn, dat de motor nooit is hersteld vwb de nokkenasketting spanners. Hier heeft een terugroepactie voor plaatsgevonden.

Bij z.g. 'grijs' geïmporteerde motoren blijkt het bijzonder lastig om - bv via de importeur - uit te zoeken of de motor voor de terugroepactie in aanmerking is gekomen, en zo ja, of de eigenaar hier ook gehoor aan heeft gegeven.

Je zult niet de eerste zijn wiens motorblok in 'puin' loopt omdat men in het buitenland ietsjes minder serieus met een dergelijke garantie kwestie is omgegaan... Daarnaast is het vooral in Duitsland niet ongebruikelijk om de KM stand terug te draaien. Ook hierop is controle niet mogelijk.

Vaak zitten er koopjes bij op dit soort sites (maak er zelf ook met regelmaat gebruik van), maar soms ook bagger...!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2011 18:49 - 02 okt 2011 01:11 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Aanschaf motor (Varadero) op veiling
wil wel graag reageren op  afgelezen km stand

als het een duitse motorfiets zou zijn zijn km standen te checken nav de tuv keuring

hier worden jaarliks de km standen van genoteerd dus dat terug draaien is redelijk te controleren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2011 19:23 - 02 okt 2011 01:11 #5 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Aanschaf motor (Varadero) op veiling
En mocht je een bod willen plaatsen, kijk dan eerst naar de bijkomende kosten want die zijn niet mis!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2011 20:15 - 02 okt 2011 01:11 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Aanschaf motor (Varadero) op veiling

wil wel graag reageren op  afgelezen km stand

als het een duitse motorfiets zou zijn zijn km standen te checken nav de tuv keuring

hier worden jaarliks de km standen van genoteerd dus dat terug draaien is redelijk te controleren


Gedachte hierachter is goed Ad, maar Duitsland is primitiever dan wij denken. Het nu volgende verhaal komt rechtstreeks van mijn Duitse vriend Uwe Doms (tevens TCN lid) uit Oldenburg: De onafhankelijke TUV (of DEKRA) stations waar je je periodieke 'APK' moet laten doen, zijn niet onderling met elkaar verbonden. Zelfstandige Koninkrijkjes waar je nét de pech moet hebben om iemand te treffen die motorrijders maar 'zozo' vind. Zo kan het zijn, dat je motor op één station wordt afgekeurd op een simpel onderdeel, en om de hoek de motorfiets alsnog wordt goedgekeurd. Net hoe de pet van de techneut staat dus.

Het enige verbindende element in Duitsland is de TUV stikker op je kentekenplaat. Geen controle's in b.v. een kentekensysteem. Daarom is er op dit moment in Duitsland ook een heuse diefstalgolf gaande van kentekenplaten waarop een TUV stikker zit.

Dan voor wat betreft dat terugdraaien: Stel ik woon in Duitsland. Ik rij gemiddeld 15-20.000 km per jaar op de dero. Heb mijn TUV keuring op - fictief - 1 maart 2010. Rij dat jaar dus 20.000 (werkelijke) kilometers. Moet op 1 maart 2011 weer voor de TUV. En draai op 28 februari de teller 15.000 km terug en viola, slechts 5.000 km op de teller in één jaar. Daar gaat je 'Deutsche Gründlichkeit'...  ;D

Met ingang van dit jaar (of volgend jaar) is deze praktijk overigens - ook in Duitsland - verboden. Maar wie gaat dat controleren? En handhaven? Al helemaal een moeilijk verhaal met een motorfiets die naar Nederland is gehaald zonder kenteken...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2011 08:28 - 02 okt 2011 01:12 #7 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Aanschaf motor (Varadero) op veiling
Bij Motor Trader zijn genoeg hele mooie aanbiedingen van VARADERO'S, kijk maar deze BV : www.autotrader.nl/motor/honda/volendam/3...a&trefwoord=varadero

En zo zijn er nog meer, die van mij heb ik ook zo gevonden, oké ik ben er wel helemaal naar het noorden voor moeten rijden, maar het heeft zich geloond.
En geen kat in de zak, ik heb hem vanaf Januari en ondertussen al meer dan 7000km gereden, en zonder een cent spijt of dat hij dat extra gekost heeft ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden