De VIN Databank was mijn idee om een wat completere geschiedenis van motorfietsen te krijgen, en deze na de verkoop nog te kunnen volgen. Immers, Er zijn veel AT's die meer van de wereld hebben gezien dan hun huidige eigenaar. Uiteraard was het ook mijn bedoeling om de Wiki eens af te stoffen en in de schijnwerper te zetten.
Met betrekking op de privacy: In de motorwereld is het de laatste jaren steeds gewoner geworden om net als bij auto's "probleemgevallen" te verkopen. Als iemand de keuze krijgt tussen 1 Twin die "nooit problemen heeft gehad" , zonder onderhoudsbonnen, en een Twin waar vanaf 1999 bekend is wat er mee is gebeurd, en waarom, dan weet ik wel welke de voorkeur heeft. Zo worden bijvoorbeeld gevallen als
Mijn oude project
vanaf een andere hoek bekeken, want een zwart gespoten RD04 verkoopt meestal niet zo makkelijk, terwijl er in dit geval gi-gan-tisch veel geld aan uitgegeven is om hem in de staat te krijgen waarin hij nu is!
De Techniek gedeeltes worden inderdaad niet meer gevuld. Ik heb destijds wel de drie subgroepen in techniek aangemaakt en vormgegeven, maar verder is er inderdaad weinig aangevuld. Ondertussen verdien ik ook mijn geld met deze kennis, dus moet ik oppassen met wat ik uit handen mag geven. Een ketting spannen en kleine problemen troubleshooten enzo moet iedereen gewoon kunnen, natuurlijk.