Pinlock Vizier.

30 nov 2011 19:59 #1 door Oldtimer
Pinlock Vizier. werd gestart door Oldtimer
Vandaag maar eens geprobeerd om een pinlock te monteren.
Maat genomen en de gaatjes ff geboord in mijn nieuwe vizier.

Netjes afgewerkt en dan komt het.
Het pinlock venstertje even plaatsen.

Past als een tierelier, alleen sluit het niet af, zodat er weer condens onder komt.
Gaatjes een beetje opgerekt, zodat de boel wat strakker komt te zitten.
Nope dus.
Zucht, en ik dacht nog wel dat ik handig was. >:(

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2011 20:13 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Pinlock Vizier.
Marien, Die pennetjes dat zijn excenters. M.a.w. je kan de pinlock opspannen als je de dikke/dichte kant van het pennetje naar binnen draait.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2011 21:50 #3 door roadwarrior
Beantwoord door roadwarrior in topic Pinlock Vizier.
Kan best zijn dat het onderste boven zit,
even omdraaien dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2011 23:51 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pinlock Vizier.
Dat excentrisch had ik al wel gezien, maar ik krijg het niet goed sluitend.

En nee hoor, zit niet onderstebovenachterstevoren.
Zal er morgen wel eens een fotootje van maken.
Moet nu even op m'n rug gaan staan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 21:12 #5 door BertdeBakker
Beantwoord door BertdeBakker in topic Pinlock Vizier.
ola,
ik heb het laten doen bij motorport, en het werkt als een tierelier nu al 4 jaar lang.
no fog!
succes.

hee hee wordt eens wakker en ga naar de bakkerrrrrrr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 09:38 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pinlock Vizier.
Uiteindelijk maar een complete besteld.
Zit perfect en inderdaad no fog at all.

De oude even met wat lijm dichgemaakt langs de randjes.
Binnenkort ook maar eens kijken of dit wel werkt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 10:29 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Pinlock Vizier.
Ik heb daar de eerste keer (10 jaar geleden..) ook mee lopen stoeien. Is een truukje.

Demonteer het reguliere vizier uit de helm. Het pinlockviziertje moet aan de binnenkant, meet hem daar dan ook. Kijk goed welke kant je onder of boven kan/wil hebben zodat je niet tegen de randen aan kijkt. Controleer ook, als je je plek hebt bepaald, of de pinlock niet tegen de helm aan loopt als je het vizier omhoog doet.

Boor het eerste gat en monteer de excenter pin op zijn breedst. Druk het vizier er tegenaan zodanig dat de siliconenrand overal goed past op het reguliere vizier. Teken nu het tweede gat af met een marker.

Nu komt het. Boor het gat 1 mm dichter naar het midden toe zodat de pinlock er eigenlijk net niet meer tussen past. Monteer de excenterpin op zijn breedst. Als je nu de pinlock ertussen wil krijgen moet je het reguliere vizier iets uitbuigen.

Als je het vizier terugmonteert in de helm, staat de pinlock siliconenrand extra onder spanning en sluit hermetisch af en hou je maximale stelmogelijkheid van de excenterpinnen over, mocht dat nog nodig zijn.

Maak wel eerst de binnenkant van het reguliere vizier goed schoon en raak nooit het oppervlak van je pinlock met de vingers aan.

Is geen klusje wat je vlug even 's-avonds doet omdat morgenochtend mist wordt verwacht.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:19 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pinlock Vizier.
Ha die brom,
Als deze instructie ook bij het pinlock vizier had gezeten had ik dit probleem niet gehad.
Zelfs als je alle tijd ervoor neemt zoals ik gaat het mis als je niet precies weet hoe het moet.
Het probleem deed zich voor toen de gaten te dicht bij elkaar zaten, omdat ik de preciese maat had afgetekend en geen rekening hield met het buigen van het scherm.

Mischien iets voor een howto  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2011 16:56 #9 door André
Beantwoord door André in topic Pinlock Vizier.
Hallo ik heb een Airoh S4 helm, weet iemand of daar ook een pinlock in past.
Zo ja, welk type dan.

Droom niet je leven,
leef je droom.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2011 18:05 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pinlock Vizier.
Er zijn universele pinlocks die je er zelf op moet zetten.
Je moet alleen ( en niet zoals ik ) de gaatjes op de juiste plek boren. ;)
En ja, ze zijn verkrijgbaar.

kijk hier maar eens
www.pinlock.nl/nieuw-airoh-standaard-met-100-max-vision/

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2011 18:11 #11 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Pinlock Vizier.
Bij die van mij zat er toen een boormal bij. Soort van doorzichtige sticker die je aan de binnenkant vizier plakt. Met daarop de plek voor de gaatjes, en de buitencontour van het pinlock vizier om de juiste plek te bepalen.
Zelfs het boortje zat er bij, met reserve knopjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 13:47 #12 door Stelvio.
Beantwoord door Stelvio. in topic Pinlock Vizier.
Geen pinlock maar werkt perfect heb hem zelf al ruim 1 jaar en is nog als nieuw.

www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bes...mer=30012075&dummy=0


grt
Stelvio

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 13:55 #13 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Pinlock Vizier.

Hallo ik heb een Airoh S4 helm, weet iemand of daar ook een pinlock in past.
Zo ja, welk type dan.


Hallo André,

Ik heb dezelfde helm. Ben je al geslaagd? Werkt het?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 14:06 #14 door gert
Beantwoord door gert in topic Pinlock Vizier.

ik gebruik een Raleri vizier voordeel geen gaten boren past prima in mijn Caberg

gr, Gert 8)

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/product-nieuws/raleri-fogstop-het-alternatief-tegen-condens.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 14:30 #15 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Pinlock Vizier.
Hmmm. Dit ken ik ook. Werkt idd. voldoende/prima. Heb jij de clear, dark of die zelfkleurende?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 14:31 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Pinlock Vizier.
Pinlock is idd niet meer de enige aanbieder. Maar dit soort systemen werken idd erg goed, vooral als je in het winterseizoen doorrijdt, maar ook tijdens een fixe stortbui in de zomer.

Wij hebben pinlock in de Shubert C3. Die kwam idd destijds met boormal, bevestigingsnopjes en boortje.
Bij de eerste serie Pinlock kon het kunstof van het visier worden aangetast door de weekmaker(s) in de siliconen-afdichting die toen werd gebruikt, waardoor je vizier letterlijk ondoorzichtig werd...  Dat is inmiddels al lang verleden tijd.

Nadeel van Pinlock en aanverwanten... je vizier wordt extra zwaar, waardoor 'ie als 'ie open staat, tijdens het rijden sneller dichtvalt. Erg storend, maar het weegt wel op tegen het 'fog-free' rijden. Das idd de ergernis van een dichtslaand vizier wel waard.

Beste en meest degelijke optie vind ik nog altijd het dubbele vizier die ik op mijn eerste 2 UVEX GP Boss helmen had.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 15:15 #17 door gert
Beantwoord door gert in topic Pinlock Vizier.
Ik gebruik de clear versie.
mijn helm heeft nog een ingebouwd zonnevizier

gr, Gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2012 19:50 #18 door André
Beantwoord door André in topic Pinlock Vizier.


Hallo André,

Ik heb dezelfde helm. Ben je al geslaagd? Werkt het?


Hallo Han,

Tot nu toe nog niet geslaagd, ben nog zoekende. Heb jij toevallig al iets???

Droom niet je leven,
leef je droom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2012 19:55 #19 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Pinlock Vizier.
Ik moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben met mijn pinlock vizier. Heb deze bij aanschaf van mijn helm direct laten zetten door de verkoper en er een gratis oranje variant bij gekregen. Moet zeggen dat ik die oranje versie maar 1 keer heb gebruikt bij laag hangende zon. Werkte prima, maar teveel gedoe om pinlock te wisselen. Daarbij ben ik veel te bang dat 'ie gaat lekken.

Voor mij is pinlock de beste oplossing tegen beslaan gebleken. Bij een nieuwe helm ga ik weer voor pinlock.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2012 19:58 #20 door André
Beantwoord door André in topic Pinlock Vizier.

ik gebruik een Raleri vizier voordeel geen gaten boren past prima in mijn Caberg

gr, Gert 8)

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/product-nieuws/raleri-fogstop-het-alternatief-tegen-condens.html


Hallo Gert,

Wat voor soort helm heb jij?
Ik heb het idee dat bij die allroad helmen het vizier meer in een punt loopt dan intergraal helmen
en daardoor problemen geeft met een vizier er tegen te plakken.
Maar als er mensen zijn die het ook bij een allroad helm hebben dan zou ik het graag horen.

Gr. André.

Droom niet je leven,
leef je droom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden