Pasvorm Lidl systeemhelm

23 mrt 2012 09:08 #21 door Stan
Beantwoord door Stan in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
heren,
het siert jullie dat jullie zo fanatiek zijn in het reageren maar nee...helaas heb ik het artikel niet bewaard. Dit omdat ik toen ik het las niet dacht dat ik ooit nog eens zou moeten ''bewijzen'' dat ik het echt ergens gelezen had. Voor mij is e.e.a. door het lezen van dat artikel duidelijk geworden en ik trek daar mijn conclusies uit. Dat anderen, andere keuzes maken, prima...even goede vrienden het is een vrij land en een ieder mag kopen wat hij wil.

succes en groeten,
Stan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2012 10:58 #22 door johnskie
Beantwoord door johnskie in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Ik rij nu al een paar weken zeer tevreden met mijn LIDL helm !!! ;D ;D

24 mrt 2012 00:45 #23 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Ach, je veiligheid is een groot goed als het om motorrijden gaat. Maar eerlijk gezegd draag ik bij voorkeur mijn crosshelm van zeven tientjes. Ik heb ook nog eendure Shoei liggen maar die is met vizier en daar past mijn crossbril niet in. Verder nog een Arrow crosshelm met vizier, maar die zit toch minder lekker. Anyway, onze helmen zijn heel wat beter dan wat ik wel eens in andere landen zie.

24 mrt 2012 08:34 #24 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Helaas zegt de prijs niets over de kwaliteit en veiligheid van een helm.
De veiligheid wordt door een sharp test inzichtelijk gemaakt. Mijn marushin helm van 180 euro heeft 5 sterren, terwijl diverse shuberts etc van 400 of 500 euro er maar 2 of 3 hebben. Dat wil zeggen dat mijn helm een eventuele impact beter opvangt. Mogelijk dat de kwaliteit minder is, maar je zou toch eigenlijk nooit langer dan 5 jaar met een helm moeten doen, tenminste dat is het algemene verhaal.
Rij je inderdaad dagelijks motor dan kan ik me voorstellen dat je een betere pasvorm wil, maar met een minder veilige, maar duurdere helm???
Alle helmen hebben in elk geval een CE-keuring en dat er gezien de prijs van de lidl een gezonde argwaan is, is ook nog te begrijpen. Helaas is het bij helmen net als bij motoren en auto's, je betaalt ook veel voor de naam.
Waarschijnlijk zal een lidl helm zich minder goed houden dan een dure helm bij dagelijk gebruik, maar voor mensen die de motor niet voor woon-werk gebruiken zal de lidl hel ook goed kunnen voldoen.

Meer over de sharp-test: http://sharp.direct.gov.uk/home

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden