Pasvorm Lidl systeemhelm

03 mrt 2012 12:58 - 03 mrt 2012 13:58 #1 door V-Twin
Pasvorm Lidl systeemhelm werd gestart door V-Twin
Was vanochtend ff bij de Lidl voor de motorsokken, prima dingen overigens.
Direct eens gekeken naar de systeemhelmen. Op het eerste gezicht zien die er redelijk, zeker voor het geld, tot goed uit. Heel wat accessoires die je zelfs bij een gerenommeerd merk er niet bij krijgt.
Pasvorm viel me zeker niet tegen,
TOT DAT
ik de roll off test deed.
Ik kon de helm, zonder me zelf met de kinband te wurgen, eenvoudig achterover kantelen. Nee ik had niet geen helm op die te groot was  ;)
Kortom heb je de helm al in huis of wil je de helm nog gaan kopen, doe ff de roll off test. Je hebt na aankoop 7 dagen de tijd om de helm na aankoop te retourneren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2012 13:43 #2 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Kan je de roll off test visueel maken?

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

03 mrt 2012 13:57 - 03 mrt 2012 16:29 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Visueel niet maar zal het kort beschrijven.

Zet de helm op en maak de kinband vast (band moet aansluiten op de hals).
Test eerst of je de juiste maat hebt. Normaal gesproken doet dat door de helm vast te pakken bij het kinstuk (onder vandaan) en de helm voorzichtig heen en weer te bewegen. Als het wenkbrauwen op en neer gaan en de helm voel je rondom je hoofd goed zitten heb je de juiste maat te pakken.

Roll-off test. Pak het kinstuk vast waarbij je je arm van achter vandaan naar voren beweegt. Probeer vervolgens de helm naar achter te trekken. Als het je lukt om de helm naar achter te trekken, je voorhoofd wordt dus zichtbaar, dan heb je geen goede helm te pakken.

In dit filmpje doen ze de test van achter naar voren. Beide kanten op moet je dus testen.

[youtube]
[/youtube]

03 mrt 2012 23:32 #4 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Snap niet dat iemand overweegt zo,n helm te kopen,zal zelf nooit gaan bezuinigen op een helm.
Het kan nooit dat die dingen even veilig zijn als de gerenommeerde merken.Je zit niet op een snorfiets
met 25 km p.u.

04 mrt 2012 01:23 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Pasvorm Lidl systeemhelm

..Snap niet dat iemand overweegt zo,n helm te kopen...........

..Het kan nooit dat die dingen even veilig zijn als de gerenommeerde merken..

Ik heb ook een carbon helm. Wat daar het probleem mee is, is dat de helm de maximale klap wel aankan, maar het hoofd erin niet.

Je hebt niks aan een goed pak als je tussen de paaltjes van de vangrails terecht komt.

Ik ben eens aangereden en van mijn motor geslingerd. Nadat ik weer een beetje recht de wereld inkeek, bleek dat ik de val op de kop had opgevangen. Een centimeter of tien naast een betonnen 'gas'-paaltje..

Een helm? Goed voor huis-tuin-en-keuken-vallen. Veiligheid is maar betrekkelijk!

05 mrt 2012 21:53 #6 door marlene
Beantwoord door marlene in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
"elke waar is naar zijn geld"
Mijn SHOEI kostte ruim 400 euro. Dan kan een helm van 50 euro toch niet dezelfde kwaliteit zijn?

Maar ik ben het ook met Brombeer eens, als je verkeerd terecht komt helpt zelfs een hele dure helm niet meer... door de klap die je hoofd maakt, met het gewicht van de helm kan je nek breken. Je hersens kunnen samengedrukt worden in je schedel, ook dat kan niet voorkomen worden met een dure helm.

Voor alle andere gevallen: een dure helm beschermt echt wel beter dan een goedkope. Ik zou zelf nooit bezuinigen op veiligheid.

de thermokleding van de Lidl zag er trouwens wel mooi uit. Die zou ik wel willen hebben...

05 mrt 2012 22:02 #7 door V-Twin

de thermokleding van de Lidl zag er trouwens wel mooi uit. Die zou ik wel willen hebben...

Ziet er niet alleen goed uit, is ook prima spul. Gebruik het inmiddels 6 jaar en heb afgelopen weekend er maar weer een setje bijgekocht.

05 mrt 2012 22:09 #8 door johnskie
Beantwoord door johnskie in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
heb vorige week zo"n helm gekocht ............zit perfect en comfortabel en het windgeruis valt reuze mee !!!
over dure helmen gesproken , heb een paar jaar terug een dure shark helm gekocht voor 300 euro en is me nooit goed bevallen , ontzettend veel last van wind geluid !!!
In de shark helm had ik altijd oordopjes in anders werd ik helemaal gek !!!

Of de kwaliteit nou zoveel minder zal zijn .......................duitse producten zullen niet zomaar door de TUV komen !!!!

05 mrt 2012 22:18 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Een helm is en blijft nou eenmaal een ding wat goed moet zitten.
Behalve  het type helm  zijn ook merk en uitvoering van belang.

Van het ene merk past XL en van het andere merk is deze weer te groot.
Ook het bedieningsgemak, pasvorm en binnenvoering bepaalt of een helm je aanstaat.
Ik heb al verschillende helmen versleten en kortgeleden een nieuwe aangeschaft.
Mijn oude helm zit nu nog even beter, maar als ik een paar dagen met de nieuwe op heb gereden wil ik geen andere meer.
De prijs is ondergeschikt, alhoewel alle waar naar zijn geld is. Een helm die je bij de Lidll koopt hoeft niet slecht te zijn of onveilig. Het enige wat ik eraan vond tegenvallen is het gemak van de sluiting en de stugheid van het klap systeem. Als je dagelijks een helm draagt zou ik zeker geen lidll helm kopen.

Al met al, een helm is net als een motor.
Hij moet bij jou passen. en niet andersom.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

05 mrt 2012 22:46 #10 door johnskie
Beantwoord door johnskie in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Heb trouwens net wel even de roll off test gedaan .....................maar krijg hem niet van mijn hoofd !!!  :)

20 mrt 2012 20:24 #11 door ron overkleeft

Heb trouwens net wel even de roll off test gedaan .....................maar krijg hem niet van mijn hoofd !!!  :)

Ja maar jij hebt ook een vierkant hoofd

22 mrt 2012 10:49 #12 door Stan
Beantwoord door Stan in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Ik heb een tijd terug een artikel gelezen dat ging over budget-aanbieders (LIDL / Aldi) waarbij uit onderzoek was gebleken dat de afgegeven E-keurmerken die in de helmen ingenaaid zaten, niet waren afgegeven voor de helmen die zij te koop aanboden. Kortom, heel kort door de bocht, zou er sprake zijn van oplichting waarbij de waarheid anders werd voorgesteld dan dat hij was t.a.v. het product, de helm, als je hebt over de gestelde eisen.
doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Ik heb zelf 1 x te weinig geld uitgegeven voor en helm die me altijd is blijven irriteren en daarna alleen maar gekocht uit het duurdere segment (verschillende merken) en ben van mening dat kwaliteit nu eenmaal geld kost.
groeten,
Stan

22 mrt 2012 11:43 #13 door Anne
Beantwoord door Anne in topic Pasvorm Lidl systeemhelm

"elke waar is naar zijn geld"
Mijn SHOEI kostte ruim 400 euro. Dan kan een helm van 50 euro toch niet dezelfde kwaliteit zijn?

Maar ik ben het ook met Brombeer eens, als je verkeerd terecht komt helpt zelfs een hele dure helm niet meer... door de klap die je hoofd maakt, met het gewicht van de helm kan je nek breken. Je hersens kunnen samengedrukt worden in je schedel, ook dat kan niet voorkomen worden met een dure helm.

Wat door de helm-merken zelf gezegd wordt; een helm beschermt tot 30km/u, daarboven helpt een helm niet meer.
Voor de impact dan he, niet qua schaafwonden etc.
Om even aan te geven dat veiligheid inderdaad relatief is.

22 mrt 2012 16:29 #14 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Pasvorm Lidl systeemhelm

Wat door de helm-merken zelf gezegd wordt; een helm beschermt tot 30km/u, daarboven helpt een helm niet meer.
Voor de impact dan he, niet qua schaafwonden etc.
Om even aan te geven dat veiligheid inderdaad relatief is.

Wat een onzin!

Ook met 29 km/h zou ik geen betonnen voet van een viaduct frontaal willen proberen weg te koppen. De helm vangt de klap vast goed op, maar vervolgens knapt mijn nekwervel als een gebakken spekzwoerd tussen mijn tanden. Daarentegen kan een helm ook bij 120 km/h een stuiter op het asfalt perfect incasseren door te breken en daardoor mijn schedel beschermen tegen een breuk. Het draait helemaal niet om (impact)snelheid, maar om de intensiteit van de impact.

Dat is hetzelfde als het dragen van een steek- of kogelwerend vest terwijl iemand een schroevendraaier in je hals steekt of een kogel door je kop jaagt. Toch kiezen veel Amerikaanse militairen ervoor om zelf een duurder vest te kopen dan de standaard aangeboden exemplaren van defensie (geldt ook voor helmen trouwens). Overigens gaat het mij bij een helm niet enkel om de mogelijke val, maar ook om draagcomfort en geluiddichtheid: ik heb een Schuberth en geen Lidl.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

22 mrt 2012 20:00 #15 door ron overkleeft
Snap die gasten ook niet Grunneger het zijn wellicht dezelfde snuiters die zomers met slippertjes en korte broek rondrijden. Voor elk veiligheids middel is wel een "jamaar" te verzinnen,en dus volgens hen meteen waardeloos.
Dat niet iedereen  500 eurie over heeft (of heeft) voor een helm is een andere discussie, maar iedereen kan toch wel inschatten dat en helm van een paar tietjes nooit zo getest is als een van 500 eurie, en dan wellicht  ook steken laat vallen op veiligheid, comfort, geluid ed.
Volgens hun is beredenering kan je stellen dat een Smart net zo veilig is als een Hummer,want ja wordt je met de Hummer door een trein geramd dan ben je ook dood,en is veiligheid dus maar relatief.

22 mrt 2012 20:31 #16 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Ik heb een Lidl crosshelm en een Schubert C3, en ben van allebei even tevreden voor wat betreft pasvorm en comfort, en voor de soort rit waar ik ze voor gebruik.

22 mrt 2012 22:15 #17 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Pasvorm Lidl systeemhelm
Ook ik heb die lidl crosshelm, 30 euri voor betaald geloof ik. Zag exact dezelfde helm met ander merkstickertje erop bij een motorzaak liggen voor 90 euro in de aanbieding! En nee ik weet niet of de polymeerketens, piepscbuimbolletjes of humeur van de naaister van het binnenwerk precies hetzelfde waren. Moest wel lachen om de kop  van de verkoper die met schaamrood op de kaken toegaf dat ze hetzelfde waren. Vind het trouwens nogal wat om de lidl  van oplichting te betichten, heb je ook een bron van dat verhaal om te checken? Tijd voor een europese klacht dan denk ok....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

22 mrt 2012 22:25 - 23 mrt 2012 08:23 #18 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Pasvorm Lidl systeemhelm

Snap die gasten ook niet Grunneger het zijn wellicht dezelfde snuiters die zomers met slippertjes en korte broek rondrijden. Voor elk veiligheids middel is wel een "jamaar" te verzinnen,en dus volgens hen meteen waardeloos.

Je zult mij niet horen zeggen dat een Lidl-helm niet werkt, maar ik zou het er niet op gokken.
Mijn reactie gaat vooral over de bewering dat een helm niet werkt boven 30 km/h. Uiteindelijk gaat het altijd om al-dan-niet calculeerbare risico's:

Ik draag een helm van goede kwaliteit, maar wie zegt mij dat de man achter mij zijn APK wel netjes heeft gedaan en zijn remmen werken? Heeft hij gedronken, heeft hij wel een rijbewijs? Etc.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

22 mrt 2012 22:54 #19 door ron overkleeft
Shit, dit gaat nog een zware discussie worden.

22 mrt 2012 22:57 #20 door V-Twin

Ik heb een tijd terug een artikel gelezen dat ging over budget-aanbieders (LIDL / Aldi) waarbij uit onderzoek was gebleken dat de afgegeven E-keurmerken die in de helmen ingenaaid zaten, niet waren afgegeven voor de helmen die zij te koop aanboden. Kortom, heel kort door de bocht, zou er sprake zijn van oplichting waarbij de waarheid anders werd voorgesteld dan dat hij was t.a.v. het product, de helm, als je hebt over de gestelde eisen.
doe er je voordeel mee zou ik zeggen

Ik nodig je uit om dit onderzoek hier te melden. Vooralsnog klinkt het naar mijn mening naar stemmingmakerij en een beetje van de klok hebben horen luiden zonder te weten waar de klepel is.

In de ProMotor ik dacht 2 / 3 jaar geleden, heeft er inderdaad een keer een test gestaan van o.a. Lidl motorspullen waaronder helmen.
De kritiek die daarin toen gegeven werd was dat het opvallend was dat het vizier en de helm niet voorzien waren van een E-keur van het zelfde land. De helm was in Duitsland gekeurd en het vizier in Spanje dacht ik zo even uit mijn hoofd. Normaal gesproken hebben vizier en helm een E-keur van hetzelfde land. In dat artikel stond geen enkele suggestie die richting oplichting wees.
Mbt de motorjas en de motorbroek van de Lidl was de conclusie dat het scherp geprijsde artikelen waren en voor het geld er goed uit zagen.
De motorhandschoenen waren toen, niet water dicht en de klitteband gesp liet na enig gebruik te gemakkelijk los. Dat handschoenen die als waterdicht worden aangeprezen niet waterdicht blijken te zijn is niet alleen een Lidl probleem  ::) ;)

Ik heb ook een cross-helm van de Lidl en die is inderdaad identiek aan een helm die bij een lokale motorcross zaak wordt verkocht voor aanzienlijk meer geld. Mijn ervaring met de service van de Lidl is voor deze producten ook positief. Schroefjes om de klep vast te zetten werden op verzoek, na een telefoontje, vlot en gratis opgestuurd.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden