blaaspijpje

03 mrt 2012 14:22 #1 door xrvtuur
blaaspijpje werd gestart door xrvtuur
Pff wordt steeds gekker, ik lees net dat je per 1 juli in Frankrijk verplicht 2 mondstukjes voor een alcoholtester bij je moet hebben. In de auto en op de motor. te koop bij apotheek voor €2,-.
Oja en ook lekker handig, ze kunnen niet tegen temperaturen boven de 40C en onder nul. Moet je ze dus ook nog uit je voertuig mee gaan nemen. Ik wed dat je over een paar jaar je eigen bekeuringen moet uit gaan schrijven onderweg :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2012 16:09 #2 door Peter
Beantwoord door Peter in topic blaaspijpje
Zoals in iedere organisatie is ook bij de politie de grootste kostenpost: personeel!

Laten we het personeel bij de politie afschaffen en iedere burger een pistool geven. Munitie moet je wel zelf kopen en daar heft de overheid dan een zware accijns op als bij brandstof. Dus als je erg veel last hebt van de buren, of gewoon (te)veel buren hebt, kun je stellen dat de vervuiler betaald.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

03 mrt 2012 16:14 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic blaaspijpje
Dat zijn nog eens bezuinigingen  ;)
In Nederland kunnen ze d'r ook wat van. Er wordt nagedacht om de incasso kosten van boetes te reduceren door verkeersdeelnemers verplicht te stellen een bedrag beschikbaar te hebben dat de overheid bij een overtreding direct kan incasseren. Daarna kan je wel in beroep gaan maar de veronderstelling is dat het aantal beroepsprocedeerders, wanbetalers etc drastisch zal afnemen en dat verkeersdeelnemers zich beter aan de regels zullen gaan houden.
Ja ja bezuinigingen maken zelfs ambtenaren creatief.
D'r zal nog wel heel wat water door de Maas gaan, zoals ze in Rotterdam zeggen, voordat zulke gedachten ook echte voorstellen worden en ik denk dat het EVRM zulk soort zaken niet zal toestaan.
Maar goed je weet maar nooit, dat je een mondstukje voor een alcoholcontrole bij je moet hebben hadden de Fransen een maand geleden ook niet kunnen bedenken.

03 mrt 2012 18:21 #4 door David
Beantwoord door David in topic blaaspijpje

Joh, wat heb je in Frankrijk te zoeken?? ;D

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

03 mrt 2012 19:03 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic blaaspijpje
dat is bij mij om de hoek

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 mrt 2012 23:01 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic blaaspijpje
Op het niet bij hebben van zo'n blaaspijpje staat een boete van 11 euro. Dat is in vergelijking met de tol die je in Frankrijk moet betalen peanuts. Ik neem ze dus niet mee.
http://www.puuropreis.nl/home/algemeen-nieuws/1-latest-news/1785-toch-boetes-in-frankrijk.html

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

05 mrt 2012 23:25 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic blaaspijpje
heeft iemand de franse vertaling van : sorry agent ik heb onderweg al twee keer moeten blazen dus mijn pijpjes zijn op.  Das misschien nog goedkoper dan 11 euro ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 mrt 2012 23:51 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic blaaspijpje
De vertaling in het Frans is Merde.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

06 mrt 2012 01:40 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic blaaspijpje
nog even en ik ben helemaal over om tegen  te stemmen om nog langer deel te maken van de euro zone want uiteindelijk doet toch ieder land waar ze zelf behoefte aan heeft om zo het nationalisme  in stand te houden.

en de heren politici blijven nog steeds geloven in hun eigen gemaakte  luchtbel

terug naar een eigen munt , opnieuw de grens controles, de T1 en T 2 biljetten en  mogelijk de embargo's op alles wat de eigen economie bedreigt  van de eigen markt.
en alle elementen die we als ongewenst beschouwen nooit meer binnen laten en wat er er al is en  zich ziekelijk van geest en lichaam gedraagt op een eiland zetten met een groot hek er omheen (rottum) en dan met regelmaat  de over populatie als een stel kleiduiven afschieten

:P

06 mrt 2012 02:13 #10 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic blaaspijpje
Fijn naar Duitsland gaan--> geen fratsen, hard rijden en lekker eten! :P

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden