Bagster tanktas Sherpa

05 mei 2012 16:19 #1 door Cas
Bagster tanktas Sherpa werd gestart door Cas
Nu heb ik inmiddels mijn Bagster tankhoes op de Varadero gemonteerd, niet alleen omdat ik het wel mooi vind staan maar ook om er een tanktas op te monteren, liefst een grote.
De Bagster Sherpa is zo'n grote http://www.robsacc.nl/detail_Bagster_Sherpa_p712_c63.aspx
Je hebt alleen niet meer je maximale stuuruitslag, bij normaal rijden geen probleem maar wel bij manoeuvreren. Ik vraag me ook af of je het dashboard nog kunt zien als er 40 liter bagage in zit.
Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met zo'n groot beest voor hun neus?
Met zo'n grote tanktas kan ik op pad zonder topkoffer (onding) maar ik vraag me af of het een verstandige aankoop is, het is wel een erg groot ding.
Groet Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2012 19:23 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Bagster tanktas Sherpa
waar laat je 40 liter bagage als je moet tanken? lastig lijkt mij... ik heb een touratech tanktas en die monteer ik met riemen, maar dan wel zo dat de tankdop vrij blijft, dit gaat trouwens op de AT iets beter als op de Dero. Als je een topkoffer te groot vind kun je een tailpack overwegen, een soort tanktas die je op je bagagerek vast maakt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 mei 2012 20:12 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bagster tanktas Sherpa
De Sherpa kun je ook als rugzak gebruiken, dus als ik moet tanken sjor ik het ding op mijn rug en als ik niet achterover val probeer ik al wiebelend zonder te morsen (want dan wordt mijn tankhoes vies) de tank te vullen. Val ik wel achterover dan val ik in ieder geval lekker zacht, alleen zijn mijn broodjes kaas dan pitahbroodjes geworden. ;D  Ik heb ook al zitten denken aan een kleinere tanktas en een kleine bagagerol o.i.d. die ik dan in de lengterichting op het passagiersgedeelte van de buddy kan monteren. In ieder geval voor de achteras. Op de autosnelweg met hogere snelheden in ieder geval een stuk prettiger. Het blijft behelpen. :-[

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden