Wat spreekt motorrijders aan om naar de TT Assen te gaan?

16 mei 2012 15:52 #1 door Plukidu
Ik kreeg gisteren de vraag wat er nou zo leuk was om als motorrijder naar de TT in Assen te gaan. Uhhh, nooit geweest en geen idee.
Maar misschien zijn er hier wel mensen die daar wel wat meer over kunnen vertellen, wat is leuk, hoe ga je, alleen of met een groep,
één dag of een weekend? Ben heel benieuwd naar jullie reacties!  ;)

Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2012 17:29 #2 door Peter M
Leukste herrinnering was om samen met andere TCN leden deel te nemen aan de eerste TT Nightriide in 2011, en de intocht in het centrum van Assen.
Een paar fotos kan je hier vinden:
https://picasaweb.google.com/connect2peter/TTNightride2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIKtwfqsiNOJ_wE&feat=directlink

[youtube]
[/youtube]

16 mei 2012 18:46 #3 door Oldtimer
Wat me juist niet meer aanspreekt om naar Assen te gaan is de verharding en de rotzooi die er geschopt wordt.
Vroeger was niet alles beter, maar mijn herinneringen aan TT Assen staan in schril contrast met de huidige stemming.

Verbroedering en heel veel leuke momenten buiten de eigenlijke race, want daar kwamen we voor.
Niet om tijdens de nacht van Assen de boel kort en klein te slaan. Natuurlijk, er waren ook excessen, maar wat je nu hoort en ziet heeft niks meer met motorsport te maken.
Het feit allen dat je een motor hebt schijnt reden genoeg te zijn om naar Assen te komen en 3 of 4 dagen de beest uit te hangen.

Nee, ik ben na de Nightride, weer bewust naar Duiven gereden, en met mij ook anderen.
Om reden dat ik de wedstrijden wel op TV ga bekijken en mijn biertje uit mijn eigen koelkast net zo goed smaakt.Old

Oldie  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

16 mei 2012 19:38 #4 door Sandra
De nederlandse politie staat nadien sneaky op de hoek met een lasergun en als je uitlaat iets teveel decibellen maakt ben je ook aan de beurt......dit spreekt mij niet aan
Nooit in Assen geweest om de zojuist genoemde redenen dus, nee dan de TT op Isle of Man hahaa..
Daar mag buiten de bebouwde kom bijna alles, geen snelheidslimiet, wheelies maken zoveel als je maar kunt en laat je open uitlaat maar brullen! ;D maar owee als je kunsten uit gaat halen binnen de bebouwde kom, dan komt de snelrechter jou de dag daarop al de oren wassen...
In de 8 dagen dat wij er waren in 2004 hebben er zich 11 mensen dood gereden (3 racers en de rest motortoeristen) dat wel...wel uitkijken dus.
's morgen om 6 uur gaan er al lui het iets meer dan 60 km lange stratencircuit op om te gummen..
Zelfs de duitse polizei C:-) is daar om de duitse motorrijders onder de duim te houden, als je de camping verlaat zie je bordjes in de berm : nur links fahren.. je blijft lachen.
Dit is dus wel erg leuk om eens te doen, wij waren daar met Ride-on motorreizen die dit ieder jaar organiseren.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

16 mei 2012 22:15 #5 door Peter M

Nee, ik ben na de Nightride, weer bewust naar Duiven gereden, en met mij ook anderen.
Om reden dat ik de wedstrijden wel op TV ga bekijken en mijn biertje uit mijn eigen koelkast net zo goed smaakt.Old

Oldie  ;)

Kathy en ik hadden het tentje al opgezet en waren eigenlijk van plan om daar te blijven. Maar er was zo veel lawaai, dat we ook besloten hebben om dezelfde nacht weer naar huis te rijden. Maar hebben er zeker geen slechte herinnering aan over gehouden.

28 mei 2012 22:57 #6 door hcm
Wat is er niet leuk aan de TT, alles is leuk in Assen. Op vrijdag avond langs de baan altijd gezellig ook in het centrum is er genoeg te doen met live muziek en Kermis en dat de hele nacht door. En dan zaterdag langs de snelweg kijken naar kilometers motoren die denken dat ze op het circuit rijden geweldig.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

29 mei 2012 08:07 #7 door Peter

Vroeger was niet alles beter

He he he he he he..............

Tja de TT, het is hier redelijk om de hoek en door het dorp van mijn jeugd kwamen bijna alle Duitsers aan- en wegrijden. Was altijd een prachtig spektakel en stond de dorpsveldwachter gewoon naast ons met een brede grijns te kijken als er weer iemand de banden stond schoon te gummen of na het verkeerslicht een wheely trok. Dat is niet meer.

Toch zijn er hele volksstammen die er ontzettend veel plezier aan beleven. De vreselijke verhalen over de beest uithangen zijn voor 90% gelul. De meeste mensen gaan er een weekeind genieten, lekker samen op een camping plezier maken en op de tribunes GP kijken. Niet zelden zijn het 3 of 4 generaties mannen (jongens) die een heerlijke tijd hebben. In de stad Assen is het één groot feest met muziek en evenementen. Vooral in de jaren '80 is het een poosje een vreselijke bende geweest, maar daar is heel goed tegen opgetreden en tegenwoordig blijft het bij enkele onvermijdelijke incidenten.

Zelf ga ik er nooit heen omdat ik niets met motorracen heb. Wel ga ik die dagen vaak even op de motor een rondje maken en genieten van de geweldige motorvriendelijke sfeer. Helaas leeft mijn vader niet meer, anders weet ik zeker dat we over een paar jaar een keer met mijn zoon heen zouden gaan.

Overweeg je om eens een kijkje te nemen? Gewoon doen!
Neem vrouw en kinderen maar mee, dat kan heel goed. Als er al ongein is, dan is dat 's nachts in de kroeg, net zoals dat in andere kroegen kan als het druk is. Op het circuit is het in ieder geval heel veilig en prettig, daar krijg je geen drank mee naar binnen en zit het gewoon vol met GP-liefhebbers.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

29 mei 2012 22:50 #8 door Johnvl
;D hahahah ja gaan we nu met meer mensen naar die TT night???

Ik telde in Zeist (opstap rit) dik 58 transalpjes dus.... tja en dan in polonaise hahahahaha das toch dik 200 meter transalp  ;D

JohnvL

27 juni 2012 11:56 #9 door Plukidu

27 juni 2012 13:45 #10 door Two Plugs
Ik ga (al een poosje) niet meer. Jaren terug ging ik wel, vooral de trainingen op donderdag en vrijdag. Maar sinds er astronomische prijzen gevraagd worden, pas ik. De TT nacht en de Nacht van Assen - donderdag en vrijdag voorafgaand aan de TT - zijn wel leuk. En de moeite waard.

Persoonlijk vind ik de GP Superbikes in april véél dichter bij de 'normale' motorrijder (M/V) liggen dan de TT. Ook qua sfeer. De TT is in de jaren verworden tot een elitair feestje; niet meer, niet minder. Maar da's natuurlijk mijn persoonlijk mening...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

27 juni 2012 19:49 #11 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Wat spreekt motorrijders aan om naar de TT Assen te gaan?

elitair...

Huh  :o  Ik zou eerder zeggen: een ordinair vreet en zuip volksfeest  :-\

Mij dus ook niet gezien  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

27 juni 2012 20:00 #12 door Plukidu
Hier mag wel een slotje op, heb de reacties al eerder meegenomen. Wie echter de TT wél leuk vindt kan zich via PM bij mij melden voor
gratis kaarten voor zaterdag.  ;)

28 juni 2012 12:56 #13 door Two Plugs

Huh  :o  Ik zou eerder zeggen: een ordinair vreet en zuip volksfeest  :-\

Mij dus ook niet gezien  ;D

Het feest vind ik wél weer leuk, Hoofdloze  ;D  ;)
Het is de race die zo langzamerhand elitair geworden is.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

28 juni 2012 13:10 #14 door Sjoerd
kijk zo horen we het graag....
zaterdagochten gaat om 5 uur de wekker.... nog eventjes dorpsgenoten verzamelen en op de brommert richting richting Assen. :)) (dus 2 clubmotoren zijn er i.i.g.)

1e keer... een keertje meemaken (en dan eventjes bedenken of we volgend jaar weer gaan)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

28 juni 2012 13:18 #15 door Plukidu
en nog kaarten nodig?

28 juni 2012 13:25 #16 door Sjoerd

en nog kaarten nodig?

nope, we zijn reeds voorzien

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

28 juni 2012 14:11 #17 door Mense
Goed, nog een laatste duit dan,
ik ben het met veel van de vorige sprekers wel eens, de TT races zijn elitair geworden, de superbikes zijn leuker voor de echte motorsportminnende mensen en de prijzen zijn inderdaad best hoog, maar je betaald tegenwoordig ook 75 euri voor een kaartje van een musical of zo en de vraag is waar je dan de meeste waar voor je geld krijgt. De TT is gewoon als totaal evenement geweldig, ook als er vroeger wel eens wat rotzooi getrapt werd, vergeet niet dat er in die tijd zo''n 120.000 mensen op Assen kwamen, bijna niet te vermijden, gezien niet iedereen zo netjes is als wij.
Gelukkig kun je op Assen zowel naar de TT als de Superbikes en de diverse clubraces, dus voor elk wat wils.
Dus ja ook ik zit morgenmiddag en zaterdag weer bij de TT en na de wedstrijd rijden we nog even mee richting Hoogeveen, een hamburgertje eten bij Fieten en maar kijken naar al die stromen collega motorrijders, praatje maken met deze en gene en aan het eind van de dag weer naar huis en dan heb ik een heerlijke dag gehad.
De eerlijkheid gebied mij wel te vertellen, dat ik a. maar 30 km van het circuit woon en b. wordt voorzien van kaarten, dus dat maakt het voor mij aardig comfortabel. Maar ik heb echt ieder jaar bijzonder veel plezier op de TT!

28 juni 2012 14:54 #18 door snor
Mij spreekt het dus duidelijk niet meer aan. ik ben net terug van de trainingen. Ik was er om 10 uur maar om 12 uur had ik het wel weer bekeken. Omdat het niet op tv te volgens is zijn de meeste motoren mij onbekend. Startnummers zijn zo goed als onleesbaar of niet eens aanwezig op de zijkant. En dan het publiek, Lijkt wel of het alleen maar om het bier gaat. Op een paar echt geinteresseerden na lijken de meesten niet eens te kijken naar de motoren. Een topper vond ik wel het stel wat voor mij zat. Een jong stel. Vroegen zich bij elke motor die langs kwam zich af of het ben spies was. We keken op dat moment naar de moto2  ???
Nee voor mij geen TT meer. Wie weet in september de britse superbikes maar eens gaan bekijken op Assen. En anders volgend jaar weer de superbikes.
Toch wens ik iedereen die wel gaat heel veel plezier en mooi weer. En mocht u daar ook een biertje nemen, laat het u goed smaken en geniet ervan ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden