Het geweten van de motorrijder

17 aug 2012 10:43 - 17 aug 2012 11:11 #1 door Waffie
Het geweten van de motorrijder werd gestart door Waffie
  Ik heb besloten hier een verzameling van afbeeldingen aan te leggen waarom ik twijfels heb  bij de verantwoordelijkheidvan de motorrijde/ster  voor hun zelf en anderen  als zij rijden op hun motorfiets.

sommige zaken  zijn domme pech maar andere zijn zondermeer te voorkomen ..
ik veroordeel  niemand ... dat moet een ander maar doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 11:40 #2 door Jonas
Beantwoord door Jonas in topic Het geweten van de motorrijder
Nou de plaatjes nog  ???

Ik verwacht een hoop plaatjes van teenslippers en tank-tops  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 15:07 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het geweten van de motorrijder
Bedoel je zoiets Ad ?
De helm heeft ook geen zin want er hoeft helemaal niks beschermt te worden


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 15:58 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Het geweten van de motorrijder
enkele voorbeelden van hoe goed we de motorfiets wel bijhouden.... stuur ze door naar de mag!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 20:04 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Het geweten van de motorrijder
Het geweten van de motorrijder? Doorrijden met versleten remblokken, omdat de motor toch te koop staat, voorremmen die minder vertragen dan simpelweg je schoenzolen op het asfalt plempen (en na mijn onderhoud jezelf finaal onderuit remmen  ;D). Een Ducati die de helft van de tanden van z'n kettingwiel had afgetrokken (burnoutje doen jonguh) en er mee doorreed omdat een nieuwe kit hem te duur was (€300 materiaal  :o). Een GSXR1100WP die verkocht werd met vastzittende remmen, versleten kettingkit, lekke achterschokbreker, en lekkende carburateurs.... En natuurlijk de sjonnies die hun versleten banden categorie "Ad Mies" willen inwisselen voor "normaal" versleten banden....  euhm... watte?

Het mooiste voorbeeld (en een veer in de reet van Honda), vind ik nog steeds het verhaal van een klant van ons die een VF750C (zelfde blok als een Twin!) kocht van een particulier. Na een jaartje rond gereden te hebben kwam hij bij ons (Motomaat) voor Onderhoud, alwaar ik tijdens het controleren van het koelwater getrakteerd werd op een compleet leeg koelsysteem. Slechts vijf eetlepels ingedikte drab kwamen er uit druppelen. Oorzaak bleek een gescheurde radiator te zijn geweest. 1 gelaste radiateur, 4 O-ringen en 2 liter koelwater verder kon de klant weer verder tuffen met zijn fiets.

dat je een fiets durft te verkopen met zo'n gigantisch gebrek moet simpelweg strafbaar worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 20:56 #6 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Het geweten van de motorrijder
Hier hoorde af fabriek een 180 band onder hoor, ja echt waar!



Klein detail, deze ketting zat er dermate lang op dat hij zich begon te vervelen en nu van een welverdiende vakantie geniet langs de A9.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 23:01 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Het geweten van de motorrijder
no introduction :(
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 00:27 #8 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Het geweten van de motorrijder
de wegloop gaat door:



Nog geen twee maanden geleden bij ons gekocht (de motorfiets). Niet smeren en constant wheelies volgden. Toen mijnheer uiteindelijk een poging deed tot een burnout ging dit kettingwiel in staking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 16:04 #9 door David
Beantwoord door David in topic Het geweten van de motorrijder

Voorwiellager....

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden