Het gaat toch gebeuren ....

08 okt 2012 14:03 #1 door robgoesdakar
Het gaat toch gebeuren .... werd gestart door robgoesdakar
Vandaag even bij Honda langs om de demo motoren van het afgelopen weekend terug te brengen, wordt me verteld dat de transalp definitief uit productie is gegaan.
Voorraden bij Honda zijn klaarblijkelijk al op, en alleen bij importeurs/dealers e.d. zullen nog nieuwe versies beschikbaar zijn. Op de honda site is ie in ieder geval al verdwenen...

Honda is wel met een nieuw dakar avontuur bezig, en misschien.... heel misschien... zetten ze daar iets van door naar een straat variant, maar dat is nog koffie dik kijken.
Er schijnen wel weer nieuwtjes te komen in mei, maar daarover kreeg ik verder niet veel informatie.

Dakar avontuur van honda: www.hondaproracing.com/world_racing/news...ews+-+02%2F07%2F2012

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 14:21 #2 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Het gaat toch gebeuren ....

Vandaag even bij Honda langs om de demo motoren van het afgelopen weekend terug te brengen, wordt me verteld dat de transalp definitief uit productie is gegaan.


Van mij mogen ze een allroad op basis van het nieuwe 700 blok (NC?) op de markt brengen. Wel jammer dat zo'n icoon gaat verdwijnen.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 14:31 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het gaat toch gebeuren ....
Worden we uiteindelijk toch nog een OLDTIMER club. >:D >:D >:D >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 15:21 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Het gaat toch gebeuren ....
Met jou als voor-, tussen- en achterzitter, Marien!

;D

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 17:10 #5 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Het gaat toch gebeuren ....
Marien je bent een man met visie.


Maar je hebt de visie ook al heeeel lang kunnen ontwikkelen ;D ;D ;D ;D


Nu ben ik jaloers op jouw forumnaam ;)


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 17:49 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het gaat toch gebeuren ....
Ik geloof er niet zo in, als ik om me heen kijk in het segment allroad motoren vind ik niks echt tof. Teveel plastic en teveel rommel dat kapot kan.

Gewoon binnen de club iets op zetten en zelf een doorontwikkeling op de Alp neerzetten. Modulair zodat hij naar wens aan te passen is op weg-offroad gebruik. En dan geen prolink lagers met onmogelijke afmetingen, geen stomme plastic nokjes waarmee het kuipwerk stukgaat vastklikt.
Gewoon een uitwasbaar schuimfilter bovenop de carburateurs in plaats van onderachterin het subframe en ga zo maar door  ;D

Als er geen animo voor is doe ik het wel in mijn eentje  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 18:37 #7 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Het gaat toch gebeuren ....
Tja, het was te verwachten dat ie een keer end of life gaat. Al 12 jaar geleden die prachtige Africa twin, waar gaat het naartoe :'(
Ik denk toch dat Honda ons de cross-runner/tourer zullen aanbevelen als opvolger, zoals ze dit ook gedaan hebben toendertijd met de Varadero als opvolger voor de Africa twin  :-\

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 19:48 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het gaat toch gebeuren ....
Hmmmmmmm  :-\

Het zou me toch verbazen als de typenaam "Transalp" gaat verdwijnen  ::)
Maakt het dus ook wel weer spannend wat de opvolger gaat worden  :)
We houden het er dus voorlopig maar op dat er een nieuw model gaat komen  8)

We wachten af......

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 20:10 #9 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Het gaat toch gebeuren ....

Het is ongekend hoe Honda een groep motorrijders duidelijk maakt dat de Europese markt ze geen f**kan schelen.


Tja, voor mij is de opvolger van mijn Dero ook bekend... durf het bijna niet te zeggen, maar dat zal een 1200GS gaan worden. Hopelijk duurt dat nog heel lang omdat mijn Dero het naar tevredenheid blijft doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 22:13 #10 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Het gaat toch gebeuren ....

Ik geloof er niet zo in, als ik om me heen kijk in het segment allroad motoren vind ik niks echt tof. Teveel plastic en teveel rommel dat kapot kan.

Gewoon binnen de club iets op zetten en zelf een doorontwikkeling op de Alp neerzetten. Modulair zodat hij naar wens aan te passen is op weg-offroad gebruik. En dan geen prolink lagers met onmogelijke afmetingen, geen stomme plastic nokjes waarmee het kuipwerk stukgaat vastklikt.
Gewoon een uitwasbaar schuimfilter bovenop de carburateurs in plaats van onderachterin het subframe en ga zo maar door 


+1

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 23:11 #11 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Het gaat toch gebeuren ....
Aan de andere kant als honda de nieuwe crossrunner e.d  1 op 27 kan laten lopen hoeveel transalpjes
zullen ze dan nog gaan verkopen die 1op 18 lopen?  Over het algemeen worden ze voor hetzelfde doeleinde gebruikt namelijk woon\werk verkeer.  En met 1,85 euro de liter! zou ik me ook eens achter de oren krabben.

En de "merknaam" Transalp,  het staat voor mij toch als: beetje saai beetje gewoontjes te lief geen uitblinker.
De "merknaam " Kadet is ook terzielen gegaan niet omdat de auto niet voldeed maar vanwege soberheid.
Ik denk dat we er niet moeilijk over moeten doen als de Transalp verdwijnt  alles veranderd dus in motorwereld ook. Er worden toch veel mooie technische hoogstaande allroads gemaakt de laatste jaren.
En anders blijf je toch je vertrouwde Ta At of Vara reviseren tot het eind der tijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 08:43 - 09 okt 2012 09:42 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Het gaat toch gebeuren ....
@ Ron... de crossrunner ZUIPT 1 op 15 maar is ook niet meer of minder dan een stokoude 800 VFR met een nieuw jasje. De crosstourer 'schijnt' 1 op 17 te kunnen halen. Je bedoelt waarschijnlijk de NC700X...  ;D

@ Maurits... de Dero is nooit opgezet als opvolger van de Africa Twin, maar als 'grote' Transalp (vandaar ook XL1000V zoals de Alp XL600V is). De Dero was ook de 1e 4 jaar lang leverbaar naast de Africa Twin.

Tja. Rob' zijn mededeling komt voor mij niet als verrassing. Eerst de Africa Twin. Toen de Varadero. Nu de Alp - zonder dat hier een werkelijke 'vervanger' of 'opvolger' voor in de plaats komt. Honda is echt vierkant z'n gevoel en raakvlak met de Europese klant kwijt en juist dáár knelt ook de schoen: Het is voor Honda economisch gezien, véél lucratiever om in Azië en Latijns Amerika 125cc scootertjes en lichte motorfietsen te verkopen dan een dure zware motorfiets voor de Westerse klant te ontwikkelen.

En die 'Cross-overs' die ze nu aanbieden... Get real.  :(  >:(
Maar met Menno deel ik de mening dat mijn opvolger voorlopig niet van Japanse huize zal komen. Blij toe dat ik nét nog één van de allerlaatste Varadero's heb weten te bemachtigen. Die houdt het (waarschijnlijk) nog wel een dikke 100.000 km uit - of minder zodra brandstof écht onbetaalbaar gaat worden. Daar zou de MAG zich eens mee moeten bezig houden inplaats van een onzin protest tegen een APK.

Net de laatste Motoplus gelezen, als je daarin ziet waar veel Europese motormerken mee bezig zijn, dan is één ding duidelijk... Honda heeft definitief de strijd om de consument in ons deel van de Aardkloot verkloot.

Zullen we op de ALV dan toch maar het voorstel doen om de naam te wijzigen in Allroad Club Nederland?  :-\ Van Honda hoeven we het niet meer te hebben.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 09:08 #13 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Het gaat toch gebeuren ....
Hoewel ik de XL700V geen warm hart toedraag (luchtfilter vervangen: 20 minuten tegen 5 op de oude modellen) vind ik het toch erg jammer.  De NC700 is ondanks zijn twintig jaar ontwikkeling, bijna geen gram lichter dan de Twin, maar kan wel tien liter brandstof minder meeleuren, de beste upgrade van de Alp (tweede schijfrem) is ongedaan gemaakt, en de langverwachte zesde versnelling heeft c.a. 10 PK gekost van een blok wat al niet te boeken stond als "bijzonder sterk".

Toch maar brieven gaan schrijven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 09:39 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Het gaat toch gebeuren ....
@ Hotel... Niet bijzonder sterk? Het Transalpblokje is een uitblinker als het om 'sterk' gaat. Gaat nooit stuk of er moet een externe oorzaak zijn, betrouwbaar, loopt zonder uitzondering enorm veel kilometers, etc etc etc...

Heb honderdduizenden kilometers gemaakt op uitsluitend 600- versies en heb met die 55 pk (oermodel) tot 48 pk nooit het gevoel gehad 'tekort' te komen.

De enige reden dat ik in 1998 ben overgestapt op de Dero was dat ik de Alp te licht begon te vinden op lange afstanden (lees: windgevoeligheid)
De Africa Twin vond ik als alternatief tov de Alp geen meerwaarde hebben (ruim 30 kg zwaarder en 'slechts' 10 PK meer dan een Transalp 600)

Dero was in '98 slechts € 450,- duurder dan een nieuwe @Twin destijds; welliswaar ook geen lichtgewicht, maar wel met bijna 100 PK.

Brieven schrijven aan Honda? Levert niets op. Zoals hiervoor geschetst, de Europese klant kan Honda geen zier schelen en Honda Europe heeft in Japan niets in te brengen dan lege briefjes. 

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 10:35 #15 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Het gaat toch gebeuren ....

@ Ron... de crossrunner ZUIPT 1 op 15 maar is ook niet meer of minder dan een stokoude 800 VFR met een nieuw jasje.


Is een 1200 V4.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 11:19 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Het gaat toch gebeuren ....

Is een 1200 V4.


Dat is de crossTOURER. In mijn quote heb ik het over de crossRUNNER.  8) C:-)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 16:31 #17 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Het gaat toch gebeuren ....
Maar is die NC700X dan zo,n verkeerd ding dan,vind hem niet lelijk om te zien zo in de Folder .
Oke het is geen allroad meer maar voor woon\werk verkeer kan die toch wel de Alp vervangen.
Of vloek ik nou in de kerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 17:02 #18 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic Het gaat toch gebeuren ....
Nou Ron daar moeten we  het donderdag bij de stamtisch groene hart, Schoolhuis Rijnsaterwoude nog maar eens over hebben :D.
Hoop dat je er bij kan zijn.
Michel

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 19:01 #19 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Het gaat toch gebeuren ....
Ja Biker ben er, zetten we er wel effe een boom over op.
tot donderdag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 19:04 #20 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Het gaat toch gebeuren ....



Die NC700X was aanwezig op het afsluitweekend. Moet zeggen dat ik het een zeer geslaagde motorfiets vind, zeker in de kleur zwart. De leden die een proefrit hebben gemaakt waren erg enthousiast. Voor nog geen 7000 euri heb je volgens mij een a-typische Honda als het over het verbruik gaat. Als de rest wel typisch Honda is heb je er een geweldige fiets aan.


Voor mij is ie alleen een maatje of 10 te klein....Denk alleen niet dat dat aan de motorfiets ligt. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.231 seconden