Toertocht, tanktas of routehouder

22 feb 2013 16:34 #1 door Arjen
Toertocht, tanktas of routehouder werd gestart door Arjen
Een vraagje van een relatief nieuw lid, m.b.t. het meerijden van toertochten:

Heb je geen tanktas of routehouder? Meldt dit dan voor aanvang van de toer bij de toercommissie. Je kunt dan altijd met iemand van het bestuur en-/of toercommissie meerijden.

Ik heb een Zumo 500 in een mooie houder op mijn stuur zitten. Is die tanktas/routerolhouder écht noodzakelijk anno 2013?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:45 #2 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Toertocht, tanktas of routehouder
Nee hoor, de routes worden (bijna) altijd ook digitaal aangeleverd. Een aantal mensen vindt het leuk om nog op de ouderwetse routerol te rijden, wat ook best een leuke ervaring is.

De reglementen schrijven nog altijd voor dat de routerol (bolletje-pijltje) de officiële route is en de digitale varianten voor Garmin en Tomtom zijn de afgeleiden hiervan. Zelf ga ik voor het komende seizoen de routerol ook weer op de brommer monteren. Gewoon voor de fun naast de gps.

Mocht je dat ook leuk vinden, dan is de routerol voor de fiets van Halfords een prima aanschaf.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

22 feb 2013 18:39 #3 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Toertocht, tanktas of routehouder
In de laatste toercommissie vergadering is besloten dat het GPS bestanden als primaire ritbestanden aan te laten bieden

still no angel found who flies at the same speed

22 feb 2013 19:02 #4 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Toertocht, tanktas of routehouder
Ah kijk  :)
Bedankt voor de info! (misschien forum een klein beetje aanpassen?)

“Never Stop Exploring”

22 feb 2013 21:25 #5 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Toertocht, tanktas of routehouder

(misschien forum een klein beetje aanpassen?)

ik kan even niet terug vinden waar het staat dat we op het forum dat we op roadbook rijden  8)
maar Arjen verlicht me  :)

still no angel found who flies at the same speed

22 feb 2013 21:40 #6 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Toertocht, tanktas of routehouder

maar Arjen verlicht me  :)

Hiero staat het , in het officiele topic: Spelregels voor deelname aan TCN toertochten :)

Nieuw?

Ben je nieuw als lid, of heb je nog nooit eerder een toertocht met ons meegereden? Neem dan altijd even contact op met de organiserende toercommissaris. Hij is degene waar je inschrijfformulier moet inleveren.
We rijden onze toertochten altijd aan de hand van een gedetailleerd en uitgewerkt roadbook die aan ALLE deelnemers verstrekt wordt. Het is dus belangrijk, om een tanktas met kaartleesvak mee te nemen, of nog makkelijker: een routehouder. Heb je geen tanktas of routehouder? Meldt dit dan voor aanvang van de toer bij de toercommissie. Je kunt dan altijd met iemand van het bestuur en-/of toercommissie meerijden.

“Never Stop Exploring”

22 feb 2013 23:23 #7 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Toertocht, tanktas of routehouder
Nu staat er ;D :
Nieuw?Ben je nieuw als lid, of heb je nog nooit eerder een toertocht met ons meegereden? Neem dan altijd even contact op met de organiserende toercommissaris. Hij is degene waar je inschrijfformulier moet inleveren.We rijden onze toertochten op GPS navigatie waarvan de bestanden 1 week voorafgaande aan de rit hier op het forum worden gepubliceerd. Heb je geen GPS? Meldt dit dan voor aanvang van de toer bij de toercommissie. Je kunt dan altijd met iemand van het bestuur en-/of toercommissie meerijden.

Arjen bedankt voor je scherpe blik ;) :-*

23 feb 2013 08:07 #8 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Toertocht, tanktas of routehouder
Maar een papieren route is wel altijd aanwezig hoop ik? Er zijn nog mensen die geen garmin of tomtom hebben, vandaar. Of komt elke route ook op mijn Magellan?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

23 feb 2013 22:57 #9 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Toertocht, tanktas of routehouder

Maar een papieren route is wel altijd aanwezig hoop ik? Er zijn nog mensen die geen garmin of tomtom hebben, vandaar. Of komt elke route ook op mijn Magellan?

Als jij al een keer een toertocht mee rijdt krijg jij een papieren route als je dat wil ;D .
Maar in het vervolg zal dat op verzoek gedaan moeten worden aan de toeruitzetter.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden