Continental zoekt test rijders !!

28 feb 2013 15:57 #1 door Waffie
Continental zoekt test rijders !! werd gestart door Waffie


Geachte relatie,

Dit jaar gaan we op zoek naar minimaal 30 testrijders voor onze nieuwe band de ContiTrailAttack 2. Dit is de opvolger van de nog steeds succesvolle ContiTrailAttack. Nieuw o.a. aan de ContiTrailAttack 2 is dat deze uitgerust is met Traction Skin, waardoor de banden een zeer korte inrijtijd hebben. De ContiTrailAttack 2 is nu in diverse maten reeds beschikbaar.

U kunt uw klanten natuurlijk op onze 'Testrijdersactie' wijzen. Inschrijven is heel makkelijk voor de consument: men gaat naar www.conti.nl/testrijden en vult de gegevens in. Ze horen dan van ons (binnen 2 weken) of ze één van de geselecteerde testrijders zijn



Met vriendelijke groet,

Afdeling 2wheel


Volg ons ook op Twitter:          Of kijk op ons YouTube kanaal:
             
               
                                                   

   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 16:48 #2 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Continental zoekt test rijders !!
Goed nieuws Ad, er staat nu 17000 op m,n conti,s 1  en zijn niet helemaal fris meer dus tijd voor de contie 2.
Bestel er maar vast een setje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 16:57 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Continental zoekt test rijders !!
en je zelf ook aanmelden voor test rijder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 18:44 #4 door gert
Beantwoord door gert in topic Continental zoekt test rijders !!
heb ik al gedaan AD. het is wel niet mijn merk FF afwachten maar

Gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 19:15 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Continental zoekt test rijders !!
Heb me net aangemeld bij Conti,er moest nog een motivatie bij waarom je dat wilde nou daar ben ik effe voor gaan zitten ,het is namelijk mijn merk wel dus wie weet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 21:43 #6 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Continental zoekt test rijders !!
Ha Ad,

Bedankt voor de tip. Aangezien ik nauwelijks een seizoen haal met 16.000 km per jaar ben ik natuurlijk de ideale testrijder (dus aangemeld). Na de trailwings, sirac's, tourance en tourance exp. ben ik ook wel nieuwsgierig naar de trail attacks. Meer wegband, maar ik moet eerlijk zijn, van de 110 km woon werk is maar 400 meter zand.....

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 22:05 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Continental zoekt test rijders !!
Ook aangemeld, met mijn woon-werk kilometers onder alle weersomstandigheden... :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 22:15 #8 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Continental zoekt test rijders !!
Ook ik ben toe aan nieuwe sloffen, nou ja de Alp dan. Dus heb ook maar een gedicht geschreven 8)

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 22:21 #9 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Continental zoekt test rijders !!

Ook aangemeld, met mijn woon-werk kilometers onder alle weersomstandigheden... :D

Jij bent toch meer van de noppige Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 23:07 #10 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Continental zoekt test rijders !!
zodra ze besluiten om van Alphen naar Amsterdam een onverharde strook aan te leggen wel ja !!!
Maar voor gewoon woon-werk verkeer verkies ik momenteel toch het gewone asfalt...... En dat worden toch weer leuke km's bij elkaar opgeteld.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2013 08:35 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Continental zoekt test rijders !!
Aangemeld, leuke actie!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2013 20:41 #12 door Varapeter
Beantwoord door Varapeter in topic Continental zoekt test rijders !!
Heb me ook aangemeld.

Leuke actie.

Maar ik hoop dat er wel snel bericht komt. Ik heb echt een nieuw setje rubbers nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2013 07:36 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Continental zoekt test rijders !!
Karinda is de 'lucky one'. Ze mag testrijden voor Conti...

Ik ga testrijden voor mezelf en ook een setje Conti's TA2 besteld.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2013 15:06 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Continental zoekt test rijders !!
hopelijk doen die nieuwe het dan beter in de regen, want die 1 doet het in de testen overal goed behalve als het regent, en daarom vind ik het voor nederland een waardeloze band.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2013 18:10 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Continental zoekt test rijders !!
gelukkig komen testen soms niet overeen met de werkelijkheid, Tuur! Ik zweer bij de TA1; ook in de regen. Kan de 2 dus alleen maar (nog) beter zijn! Nuja, kom d'r snel genoeg achter met 3 weken Ierland, Engeland en Wales in het vooruitzicht... 3 Weken droog weer in die contreien is denk ik wishful thinking...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2013 22:01 #16 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Continental zoekt test rijders !!
In de toch wel serieuze test van Motoplus juli 2011, wordt een aantal allroad banden 5500 km getest op een G* 1200, daar blijkt de TA1 over de hele lijn een goede band behalve bij regen, geen grip in bochten en bij acceleratie, nou sleurt een 1200 er wat harder aan als een Dero, maar het verschil met andere banden valt op.
Nou lees ik van jou wel eens dat jullie met gemak 1op18 rijden....ik heb dat ook eens geprobeert en inderdaad is het gelukt om 1op18 te rijden maar wat mij betreft is de lol van motorrijden er dan wel af, dat maakt verder niet uit, ieder zijn ding, maar zou deze behouden rijstijl van jullie er voor kunnen zorgen dat je ook in de regen geen problemen hebt met de TA1.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2013 22:56 #17 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Continental zoekt test rijders !!
het test verslag is toch echt wat genuanceerder als dat arthur het stelt:


wat passages:

DE TEST OP NAT WEGDEK

Het meest kritieke onderdeel van een bandentest
is de beoordeling van een band op nat wegdek. Om
de banden objectief te kunnen beoordelen, moet
de testfiets op de limiet worden rondgestuurd. De
daarbij ingewonnen subjectieve indrukken van de
testrijders
werden ondersteund door de glasheldere
metingen van de datarecording. Naast de rondetijden
werden ook de bochtensnelheden en de hellingshoeken
exact vastgelegd en vervolgens vergeleken.
Naast de rondetijden op nat wegdek werden ook de
vertragingswaardes en de remweg vanaf 100 km/
uur getest.
De verschillen van de diverse banden kwamen erg
goed naar voren in de zogenoemde ‘Omega-sectie’
van de testbaan, waar een bijzonder glad asfalt is
gebruikt en gripverschillen snel duidelijk worden. De
banden met de beste natte grip konden deze sectie
een stuk veiliger en sneller afleggen dan de meer op
duurzaamheid geconstrueerde banden.

testwinnaar  contitrail attack

Een duidelijke zaak: met twee topposities in de
disciplines ‘droge test’ en ‘slijtage’ is de Trail
Attack een winnaar. Onder de R1200GS gedroeg
zich de Conti zich stabiel, neutraal en handelbaar
en liet dat samen gaan met een zeer goede duurzaamheid.
Enkel op nat wegdek zou de Conti wat
meer grip kunnen gebruiken.

op nat was enkel de tourance exp en de michelin anakee 2 beter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2013 23:12 #18 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Continental zoekt test rijders !!
kweenie aan welke test jij refereert maar de test waar ik over spreek (ik pak hem er even bij) op pagina 80 van motoplus 14 2011 eindigt de TA1 op plaats 6 in rijgedrag op nat wegdek, alleen de Avon Distanzia doet het nog slechter.

een citaat van pagina 77...Natwegdek :  De conti laat zich op nat wegdek dan wel lichtvoetig de bochten door sturen maar zowel voor-als achterband glijden onder een hellingshoek spontaan weg. ook tijdens het accelereren ontbreekt het simpelweg aan grip.

genuanceerd genoeg?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2013 08:54 #19 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Continental zoekt test rijders !!

kweenie aan welke test jij refereert maar de test waar ik over spreek (ik pak hem er even bij) op pagina 80 van motoplus 14 2011 eindigt de TA1 op plaats 6 in rijgedrag op nat wegdek, alleen de Avon Distanzia doet het nog slechter.

een citaat van pagina 77...Natwegdek :  De conti laat zich op nat wegdek dan wel lichtvoetig de bochten door sturen maar zowel voor-als achterband glijden onder een hellingshoek spontaan weg. ook tijdens het accelereren ontbreekt het simpelweg aan grip.

genuanceerd genoeg?


'Tuur... testen als deze zijn soms idd subjectief. Zo had de T66X van Michelin een volkomen onterechte slechte naam; omdat zijn voorganger, de T66, een slechte test had gescoord. Heb jij een dergelijke ervaring met deze band, zou de vraag moeten zijn... ;)

Nu wil ik niet wéér een pleidooi houden voor de Conti, maar wel wat tegengas geven op de wijze waarop 'motorbladen' motorbanden testen.  ;)

Feitelijk:

In een test voor een motorblad wordt wellicht 1.500 km gereden Misschien zelfs 2.000. 'Glad' en 'Nat' worden kunstmatig nagemaakt op een slipbaan waarbij de omstandigheden totaal niet overeenkomen met de openbare weg. Op de foto's in de M+ zie je een slipbaan in (ik geloof) Italië. Warme temperaturen en zon, toch wil men een natte West Europese herfst nabootsen door een plens water over de baan te gooien. Dus: in een keer enorme temperatuurverschillen op het wegoppervlak die je in de 'natuur' nooit zult tegenkomen.

Ik heb inmiddels bijna 50.000 km geklokt met 3 setjes TA1 onder alle omstandigheden en weersomstandigheden. Als die band écht zo slecht in nat weer zou zijn, zou ik toch echt niet de standaard Bridgestones van mijn nieuwe Dero bij aflevering hebben laten vervangen door... Conti's.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2013 09:45 #20 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Continental zoekt test rijders !!
ik ondersteun de worden van two plugs

ik sta voor alle banden open en er zijn er zeker die beduidend slechter zijn dan de betere maar het blijven persoonlijke indrukken  ingegeven door je eigen ervaring.
ik lees de testen alleen maar als een goede eerste indruk en de werkelijke praktijk bepaald of het een succes nr wordt

neem de bt 21van bridgestone
had goede recenties, maar werd afgebrand op levensduur.
en nu ze spot goedkoop in de markt staat is ze niet aan te slepen.
en zo bedoel ik maar.... puur emotie

overigens komt het art uit de bandenspecial van Motoplus waarin alle testen beschreven staan uit 2010 en 2011

in 2012 zijn er maar 2 testen uitgevoerd namens Motoplus(Duitse versie) en daar zaten naar mijn info nog geen all road banden bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden