Continental zoekt test rijders !!

26 mrt 2013 10:01 #21 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Continental zoekt test rijders !!
Ik heb elf jaar met Bridgestone TW 47/48 onder mijn Africa Twin gereden, banden uit het stenen tijdperk met een bedenkelijke reputatie in de regen, en ik heb inderdaad wel eens glijertjes gehad, maar alles went en op den duur weet je niet beter, en het voordeel als je geen andere banden gaat proberen is dat je niet opnieuw weer de grens moet gaan opzoeken.

Waar het mij om gaat in de testen is de op dat moment geconcludeerde verschillen in banden, en dan maakt het niet uit waar en hoe je die test uitvoert, het zijn immers voor ieder band dezelfde omstandigheden.En dan blijkt dus van de zeven geteste banden de TA1 op de zesde plaats te komen in de natwegdektest.
De test vind overigens plaats op het Goodyear testcircuit in Frankrijk, waarschijnlijk hebben ze daar ook wel enig idee over hoe je een band nou eigenlijk moet testen. En tijdens de 5500km openbare weg testkilometers hebben ze ook nog flinke regenbuien.

Jij hebt andere ervaringen met deze band, das mooi, het zou nog mooier zijn als je ze zelf had vergeleken met de andere zes banden uit de test.

Het zou leuk zijn als er nu weer zo'n test kwam met de TA2, en het "waterprobleem" zou opgelost zijn en de band zou ook zijn andere kwaliteiten hebben behouden, dan hebben we een winnaar.

Ik rij nu zelf met Tourance, die zaten erop toen ik hem kocht... en ze bevallen me goed, maar als die versleten zijn komt er misschien wat anders op, en met de noordkaap volgend jaar in het vooruitzicht moet dat wel een band zijn die zich in de regen ook goed voelt.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie bevindingen met de TA2 dus hou ons op de hoogte. Die ouwe TA1 ga ik ondanks de leuke prijs niet van je overnemen ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2013 13:31 #22 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Continental zoekt test rijders !!
Om even terug te komen op de Continental TrailAttack2 test.
Via twitter heb ik contact gehad met Continental en helaas is de juiste maat voor mijn Africa Twin nog niet beschikbaar. Nu weet ik niet of de RD07(a) een andere maat heeft, maar anders moeten we voorlopig alle AT-rijders even teleurstellen.

Van de zomer wordt de TA2 wel gewoon leverbaar in meer maten, ook die van mijn AT'tje!

Toch vind ik het wel een supervette actie van Continental! :)

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

26 mrt 2013 15:24 #23 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Continental zoekt test rijders !!
Hubris je schrijft niet wat voor AT je hebt maar als dat een RD 03 of 04 is dan heb je inderdaad een smallere velg dan de RD07 (a)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 mrt 2013 17:47 #24 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Continental zoekt test rijders !!

Hubris je schrijft niet wat voor AT je hebt maar als dat een RD 03 of 04 is dan heb je inderdaad een smallere velg dan de RD07 (a)

Ah excuus, een RD04 uit '92 :)

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

26 mrt 2013 17:50 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Continental zoekt test rijders !!

Om even terug te komen op de Continental TrailAttack2 test.
Via twitter heb ik contact gehad met Continental en helaas is de juiste maat voor mijn Africa Twin nog niet beschikbaar. Nu weet ik niet of de RD07(a) een andere maat heeft, maar anders moeten we voorlopig alle AT-rijders even teleurstellen.

Van de zomer wordt de TA2 wel gewoon leverbaar in meer maten, ook die van mijn AT'tje!

ik heb bronnen waarbij de achterbanden (130/80 R 17 en 140/80 R 17) al leverbaar zijn , echter de voorband staat in backorder

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden