Vernieling / poging tot diefstal

03 juni 2013 18:00 #1 door hubris
Vernieling / poging tot diefstal werd gestart door hubris
Vanochtend liep ik samen met mijn vriendin de deur uit om richting 't werk te gaan. Toen ik mijn trouwe AT'tje voorbij liep viel me op dat het voorwiel niet 'naar links keek', maar rechtuit stond. Aangezien ik de motor ALTIJD op het stuurslot zet, vertrouwde ik het niet.

Dus, twee stappen terug gedaan om te zien of ik misschien mijn sleutels erin had laten zitten. Tot mijn grote schrik was dat niet het geval. Sterker nog, het was niet eens meer mogelijk! Mijn hele contactslot ontbreekt! Ook viel me op dat de linkerspiegel gesloopt is. Opvallend was dat het stuur dus in de 'rijrichting' stond, alsof iemand heeft geprobeerd er mee weg te lopen. Ook het feit dat 't kettingslot dat mijn motor aan mijn huis vastmaakt strak gespannen stond wijst op die veronderstelling.
Kortom, het heeft alles weg van een lafhartige poging tot diefstal!

Vandaag aangifte gedaan (online), verzekering gebeld (WA, dus pech) en vooral heel de dag chagrijnig geweest.

Maargoed, ik heb mijn AT'tje nog, dat is dan weer mijn geluk. Ik zit nu echter wel zonder slot, dus dat zal vervangen moeten worden. Heeft iemand dit eerder mee gemaakt?
Waar moet ik qua kosten op rekenen en hoeveel werk is het om 't slot te vervangen?

Alvast bedankt voor jullie advies enne... help de daders hopen dat ik er nooit achter kom wie het is/zijn!  :angel:

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2013 18:05 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Vernieling / poging tot diefstal
'De laatste tijd worden er wel veel AT en TA's gestolen nu dus eens een die ze niet te pakken kregen maar pas op de volgende keer ......
wat dat toch is weet ik niet maar een goed slot doet dus nog wonderen.
wat je vraag aangaat daar kan ik je helaas niet in helpen maar daar zal ook beslist iemand het antwoord op hebben.

03 juni 2013 22:58 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vernieling / poging tot diefstal
Jakkes Hubris  :(. Geen fijne gewaarwording lijkt me  >:(

Sterkte met het herstel gewenst !

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

03 juni 2013 23:06 #4 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Vernieling / poging tot diefstal

Jakkes Hubris  :(. Geen fijne gewaarwording lijkt me  >:(

Sterkte met het herstel gewenst !

Uit zeer betrouwbare bron kan ik je vertellen dat ik vandaag de hele dag niet te genieten ben geweest.  :angel:
Maargoed, gelukkig staat hij nu 'veilig' achter het huis tot ik een oplossing heb voor reparatie.  :(

03 juni 2013 23:50 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Vernieling / poging tot diefstal
een ander slot is  wel zo handig.

er is aftermarket maar daar pas het stuurslot niet lekker mee,

wil je het origineel doen dan ben je ca 200 euri verder voor het contactslot en 2 nieuwe breekboutjes

wil je graag helpen indien gewenst

04 juni 2013 07:14 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vernieling / poging tot diefstal
Je zou ook de wat grotere motorsloperijen kunnen proberen, zoals Boonstra in Ureterp. Arjan Brouwer in Putten heeft ook eea op zolder liggen. Of via @twin expert desert motors (Berry Wichers) in Vriezeveen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

04 juni 2013 07:19 #7 door hubris
Is een contactslot "zomaar" over te zetten?
Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ingewikkeld dat is.

Daar komt nog bij dat ik een slot alleen wil kopen op een plek die ik vertrouw, zoals bij Waffie of Berry. Het laatste waar ik namelijk zin in heb is dat een of andere louche prutverkoper alvast een kopie van de sleutel heeft gemaakt voor de verkoop van 't slot... (ja, mijn vertrouwen in de mensheid is wat gedaald).  :-\

04 juni 2013 08:51 #8 door Waffie
het grootste probleem is het verwijderen van de mogelijke speciale boutjes waarmee het slot werd vast gezet(deze bouten hebben een bovendeel wat afbreekt zodat demontage lastig kan zijn

zodra dit gelukt is het best eenvoudig
een slopperij kan een goed alternatief zijn maar afh van prijs zou ik het completeboven kroon stuk overwegen(het contact slot zit er al in)  samen met het contact slot

dit scheelt je montage werk

bedenk dat juist je ketting diefstal heeft verkomen immers het contactslot is zo vernielt (heb je zelf nu ervaren)

04 juni 2013 09:21 #9 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Vernieling / poging tot diefstal
He Hubris, balen man.

Zag 'm altijd zo mooi in "de Kuul" voor de deur staan. Nu ben je verhuisd naar het sjieke "Lentmark" en .....  >:(

Uit het zicht, in de achtertuin en hoes erover zou ik zeggen... Succes met de reparatie en het gedeukte vertrouwen in de mensheid.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

15 juni 2013 00:30 #10 door hubris
@Waffie: ik maak graag gebruik van je aanbod. Dit zal (ivm financiën) waarschijnlijk wel na de volgende 'payday' worden.

@Voorstad: Ja, je zou zeggen dat de Kuul een groter risico is dan Lent. Van de andere kant is hier 's nachts echt niemand op straat, terwijl er in de Kuul altijd wel volk is. Misschien scheelt dat...
Hoe dan ook, ik heb het plan opgevat om de (standaard) poort die er aan de achterkant in het hek zit te vervangen door een breder exemplaar. Dan kan ik "gewoon" in en uit rijden met de motor.

14 juli 2013 10:27 #11 door hubris
Intussen heb ik superveel geluk gehad. Een vriend van me wist 'toevallig' nog een contactslot te koop. Zojuist getest en hij werkt!
Nu heb ik alleen een uitdaging met de montage ervan. Het originele slot zit vast met zogenaamde 'sheer-headed bolts', oftewel bouten waar de kop vanaf draait, zodat ik ze nu niet meer los kan draaien.

Hoe kan ik deze het makkelijkst verwijderen en welke maat bouten moet ik hiervoor halen? Zijn dit M6 bouten? En welke lengte hebben ze?

14 juli 2013 13:35 #12 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Vernieling / poging tot diefstal
Je kunt er een gleuf in zagen, zodat er een standaard gleufschroevendraaier in past. Een klein gat, zodat je er een linkse tap of torx-bit in kan rammen, je kunt er een moer op lassen, of de kop er helemaal af slijpen, waardoor de spanning van de bout af is, en je het restant er met een tang kunt uitdraaien.

15 juli 2013 02:35 #13 door Waffie
met de dremel er een gleuf in slijpen en dan een slag schroevendraaier gebruiken

maar soms gaan ze dan nog niet los en wordt het slijpen maar ook dat kan tegen vallen want je kunt er zeer lastig bij

ik zou gaan voor de originele boutjes (dealer) dit zijn dezelfde boutjes maar dan nog met een 10 mm kop er op  deze breken los als ze op moment komen
het is m 8

succes

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden