Varadero 125

05 juli 2013 22:43 #1 door AT-Jelle
Varadero 125 werd gestart door AT-Jelle
Kwam op een ander forum waar ik regelmatig uithang tegen dat iemand een mooie Varadero 125cc gekocht had. Dit om te voldoen aan de regels van het nieuwe A1 rijbewijs.

En nu vroeg ik me af.... Hoort die eigenlijk ook niet een beetje bij ons clubje? Het is een Honda Allroad(achtig geval) met een V twin blok, al zij het ca 90 graden. Maar ze zijn volgens mij nooit hier verkocht vanuit Honda Nederland, aangezien er hier vrijwel geen markt voor was. Maar door de komst van het A1 rijbewijzen zijn enkele handige handelaren nu dergelijke motoren aan het importeren en zie je ze, in beperkte aantallen, in Nederland verschijnen.

Dus:

Zou de Varadero 125 een clubmotor moeten/mogen zijn?

PS: Als deze discussie al gevoerd is en/of deze ergens anders beter op zijn plek is hoor ik het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 23:20 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Varadero 125
Ik had er graag 1 gehad bij ons op de rijschool, maar pakte helaas wat te duur uit  :-\

Clubmotor? Och ja, waarom niet  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 23:35 #3 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Varadero 125
Staat toch Varadero op? Clubmotor! ;)
(...vind ik dan hè...)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 02:27 #4 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Varadero 125
Ja er staat Varadero op, maar bij ons is die specifiek als xl1000v aangeduid.

Maar ik vind ook... Het heet een Varadero, en voldoet ook aan de criteria waaronder de andere clubmotoren vallen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 10:15 #5 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Varadero 125
Vergeet niet om dit onderwerp op tijd op de agenda van de ALV te zetten als je echt iets wilt bereiken

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 11:36 #6 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Varadero 125

Vergeet niet om dit onderwerp op tijd op de agenda van de ALV te zetten als je echt iets wilt bereiken


Wat ik in de eerste instantie wil bereiken is kijken hoe er over het idee gedacht wordt, alvorens de ALV daarmee te belasten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 14:44 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Varadero 125
Mijn gevoel zegt ook inbrengen bij te ALV! Tis een varadero...en twin.  :)
Wel een snoezig kleine dero maar toch  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 15:35 #8 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Varadero 125
Ik vind dat die BabyDero er gewoon bijhoort  Jelle.
Vind sowieso dat we meer modellen moeten toelaten(nieuwe tijden nieuwe clubmotoren) :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2013 13:16 #9 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Varadero 125
Na dat ik gisteren een rit heb meegereden viel het mij op dat de meesten graag stevig willen doorrijden, weet uit ervaring bij andere clubs en ritten dat de 125 cc niet zo snel is en dat men daar altijd rekening mee moet houden als men in een groep gaat rijden (weet wel dat men in principe alleen zou moeten kunnen rijden) maar met de GPS is niet iedereen die graag meerijd voorzien en dan is ergens achteraan rijden een optie om iedereen de kans te geven om een rit mee te rijden  dit zal ook gelden voor de rijders op een varadero 125 die dan misschien minder snel is als een 600 trans alp of 1000 cc varadero en dat kan irriterend zijn voor de andere deelnemers.
Wil me niet direct bemoeien met een model als clubmodel toelaten of niet maar wil wel meegeven dit in de overwegingen mee te nemen om gezeur achteraf te voorkomen.
voor de rest hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2013 20:58 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Varadero 125
Denk dat dat nog reuze mee zal vallen dropken. Een 125cc kan, zolang je niet op de auto(snel)wegen komt, prima meekomen met de rest van het verkeer.

Het hangt natuurlijk ook van de berijder af, maar mijn ervaring is dat je tot pakweg 80km/u gewoon lekker kunt rijden. Daarboven word het, al naar gelang je postuur en de windsterkt en -richting, wel sprokkelen ja  :-\

Ik maak me er voor een normale TCN toertocht in ieder geval weinig zorgen over  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2013 21:27 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero 125
Sorry... maar als echte Varadero adept moet ik nu toch ff gniffelen... De 125 heet wellicht Varadero, maar heeft er net zoveel mee te maken als een Goldwing. Je bent beter af met een Transalp die geknepen is voor licht rijbewijs.  Het was een leuk grapje van Honda, maar hopeloos underpowered en verouderd.

Verder niets toe te voegen aan de posting van Dropken.  Die dekt de lading volledig. Ook op het internationale Varadero forum ( www.vci-forum.com ) heeft de 125 verder geen vervolg gekregen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2013 22:07 #12 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Varadero 125

Sorry... maar als echte Varadero adept moet ik nu toch ff gniffelen... De 125 heet wellicht Varadero, maar heeft er net zoveel mee te maken als een Goldwing. Je bent beter af met een Transalp die geknepen is voor licht rijbewijs.  Het was een leuk grapje van Honda, maar hopeloos underpowered en verouderd.

Verder niets toe te voegen aan de posting van Dropken.  Die dekt de lading volledig. Ook op het internationale Varadero forum ( www.vci-forum.com ) heeft de 125 verder geen vervolg gekregen.


Tja beste Groningse vriend. Maar heb je al eens naar de regels van het A1 rijbewijs gekeken? Met een geknepen TA ben je er niet. Max 125cc, max 11KW. Dus de jonge opstappers kunnen niks met een TA en zijn op motoren als de 125 dero aangewezen. En tja volgens mij is het verschil tussen een xl1000v en een TA niet kleiner als het verschil tussen een TA en de 125cc dero.

Voor het meerijden in toerritten maak ik me ook geen zorgen. We hebben er rijders bij die ongeacht de motor waarop ze rijden bij kans ingehaald worden door groepjes nordic walkers. Gewoon kwestie van goed op elkaar afstemmen en afspreken. Net zoals dat je geen rustigere rijder aan onze Valmaarnero moet koppelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 01:00 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Varadero 125
Psies Jelle, áls we al het idee hebben dat de TCN aan het vergrijzen is, dan is de A1 rijder onze doelgroep  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 17:08 #14 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Varadero 125

En tja volgens mij is het verschil tussen een xl1000v en een TA niet kleiner als het verschil tussen een TA en de 125cc dero.


Als je alleen naar pk/koppel kijkt, is dat natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Je vergeet helemaal het gewicht mee te nemen. Hieronder een overzichtje, dan zie je pas hoe groot het verschil is met de minidero en hoe klein het verschil is tussen de grote Varadero en een (oudere) Transalp.

Varadero XL1000v: 94pk/99Nm - 225kg (2.4 kg/pk)
Transalp XL600V: 55pk/58Nm - 190kg (3.4 kg/pk)
Varadero 125: 14pk/10Nm - 169kg (12 kg/pk)

Persoonlijk vind ik helemaal niet dat er "stevig" wordt doorgereden. Ja, het kan, maar dat is absoluut eigen keuze en zeker geen standaard voor onze club.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 17:36 #15 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Varadero 125
Dat internationale forum heeft de 125 idd in de ban gedaan ten faveure van misbaksel CrossTourer... Een steekhoudend argument is dat dus niet echt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2013 21:00 #16 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Varadero 125
Maarja het doet er toch niet toe of we een fiets lelijk vinden of niet ,wat de 1 mooi vind vind de ander weer
foei lelijk het gaat er meer om nieuw leven in de club te blazen met andere modellen en als we met de
minivara jongere leden kunnen werven komen we wellicht van ons semi bejaard imago af. :P

Ik denk dat het noodzakelijk is om een 5 tal ? andere en nieuwe modellen toelaten om er weer een levendig
clubje van te maken, kijk naar,t forum dat is een beetje ingekakt alles is al gezegd en geschreven door steeds
dezelfde personen, met nieuwe motoren nieuwe mensen nieuwe ideeen.

met de Vara  125    :beginnende motorrijders
met de Dominator  :ofroad rijders
met de NC 700 (x)  :Lowbudget rijders
met Crosstourer      : tourrijder

Zie aub de voordelen niet de vooroordelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2013 21:58 #17 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Varadero 125
Helemaal mee eens Ron, maar vergeet de CB500X niet. Ook zo'n leuk nieuw ding van Honda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden