Zijwind en windgevoeligheid...

25 okt 2013 10:14 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Zijwind en windgevoeligheid...

even een correctie Cas, met een groter achter tandwiel gaat hij ook harder trekken.

Ja, uiteraard!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2013 17:27 #22 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Zijwind en windgevoeligheid...
Arne: Kleiner ruitje betekend dat jouw lichaam meer wind vangt / minder beschut zit... En die is hoe dan ook minder aerodynamisch als een ruitje...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

25 okt 2013 20:49 #23 door arne
Beantwoord door arne in topic Zijwind en windgevoeligheid...

Arne: Kleiner ruitje betekend dat jouw lichaam meer wind vangt / minder beschut zit... En die is hoe dan ook minder aerodynamisch als een ruitje...  ;D

Heb jij mijn goddelijk lichaam al eens gezien?  ;D 8) ;)

10 nov 2013 01:38 #24 door Toetyly
Beantwoord door Toetyly in topic Zijwind en windgevoeligheid...
Ik heb een AT gehad van 92. mijn ervaring met die fiets was dat een zijwind me niets deed. echter tegenwoordig heb ik een dero en op een of andere manier lijkt t wel alsof die er veel gevoeliger is modelletje uit 05. wat ik zelf doe en ook vaak als tip mee geef is vooral niet op je stuur te leunen en vooral bewust de knieen tegen de tank. dat vangt al veel op van de windstoten. dan merk je ook al snel dat je dan niet met je hele motor mee vlieg.

ok nu kom k wel uit Limburg en heb ik wel wat minder last van zijwind in die omgeving. maar tijdje terug (toen had ik nog mn TDM850) heb ik schijnbaar bij wind met orkaan snelheden gereden (kwam ik toen thuis pas achter) ik was behoorlijk moet omdat het lichamelijk toch wel n behoorlijke inspanning is. maar dat hield de motor toch wel behoorlijk netjes op zn koers ;)

10 nov 2013 09:52 #25 door GK
Beantwoord door GK in topic Zijwind en windgevoeligheid...

Zo ontspannen mogelijk op de motor blijven zitten zodat windstoten niet worden doorgegeven aan de motor en je knie uitsteken aan de zijde waar de windstoten vandaan komen. Je knie gaat dan als zeil werken waardoor je motor rechtuit blijft rijden.

inderdaad dit is wat ik ook altijd doe,

en daarnaasdt rij ik geen 120 maar 100 op zulke momenten (scheelt ook nog in brandstofverbruik en CO2 uitstoot en roet etc :-p :-p)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden