camera op motor

10 dec 2013 16:06 #1 door GK
camera op motor werd gestart door GK
Beste forumgangers,

Ik hoor af en toe mensen spreken van het monteren van een kleine camera op de motor, in het geval van aanrijdingen etc.

Heeft iemand hier meer over te vertellen?

kosten - stroomverbruik - dataopslag - kwaliteit etc.?

Zo'n Go-Pro camera is niet iets om vast op je motor te monteren en te laten zitten ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 17:34 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic camera op motor
hallo,

de meeste hebben ook die camera op hun helm gemonteerd waar hij zeer makkelijk weer van af te nemen is,
dus vast op de motorfiets is voor de meest ook niet aan de orde

het is dus ook een zaak om zelf rond te kijken en  te zien welke binnen jouw budget past

zaken als HD of full hd , afstandbediening,  externe accu  kunnende keuze mede bepalen
maar vooral..welk gebruiksdoel heb ik voor ogen
hierbij is persoonlijk advies misschien wel een oplossing (gps shop) immers  on-line kan dit je nog niet bieden

11 dec 2013 07:50 #3 door GK
Beantwoord door GK in topic camera op motor
Ik zal es een keer een winkeltje bezoeken :-)

Vast op de motor leek mij makkelijk omtrent stroomvoorziening etc.

11 dec 2013 08:10 #4 door transalp-rijder
Beantwoord door transalp-rijder in topic camera op motor
He Kwafo.

Ik heb zelf een sportscam die ik op een RAM mount heb staan kosten ongeveer 100 euro (JVC) kan ook goedkoper. Let wel op dat deze waterbestendigd is.
Wat ook een leuk alternatief is de Interphone moitioncam mini die bij motozoom te koop is voor 79 euro lijkt op de gopro alleen de beeld kwalitiet is iets minder maar niet slecht.
Alle benodigheden zitten er dan ook bij ook kunnen ze wat voorbeelden laten zien ze hebben en motorrijschool die ze gebruikt voor het fillmen van de leerlingen.

Patrick

11 dec 2013 13:04 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic camera op motor
Het lijkt mij een hoop gedoe voor de hele enkele keer dat je en een aanrijding en gedoe hebt met de tegenpartij.

In landen als Polen Rusland en China rijden een hoop mensen met cams maar hier is het niet zo populair. Een cam vast op je motor gaat hem niet worden. Je moet hem er altijd weer afhalen anders sloopt iemand hem er wel af.

Een cam op je helm vind ik op de snelweg niet fijn en via een ram-mount aan je stuur moet je hem iig extra zekeren met een kabeltje (ik ben al eens een cam verloren). Wanneer je de cam op de motor doet zul je last hebben van trillingen van het blok. Bij bepaalde toerentallen zie je dan misschien vrijwel niks.

Opladen van sportcams gaat vaak via USB maar check even of je hem kan gebruiken tijdens het laden. Stroom kun je bij je accu weghalen maar dan niet vergeten de stroom er af te halen anders trek je langzaam je accu leeg.

Ik heb ervaring met een Gopro en een Kodak Playsport en die houden het een paar uur vol voordat je ze moet opladen. 32gig geheugenkaart kan je ook een paar uur mee opnemen (afhankelijk van de resolutie) dus tenzij je een volle dag op de brommer zit gaat het werken.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

11 dec 2013 17:24 #6 door GK
Bedankt, ja had zo wat dingen doorbekeken.

Heb er wel eentje gezien die me geschikt lijkt, om in te bouwen op n plek waar ze niet echt makkelijk bij kunnen ofzo,

neemt ook meteen HD op, maar ik vindt de prijs (170€  te veel van het goede om op mijn motor te laten zitten :-p

ik denk er gewoon even over na. Voor die enkele keer is het inderdaad een te grote investering. Ik zag er ook eentje van 80 euro misschien is dat al goed genoeg.

Ik zoek even verder en hou jullie ook weer op de hoogte

11 dec 2013 18:45 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic camera op motor
Voor minder moet echt te doen zijn

http://www.pixmania.nl/sportieve-camcorder/polaroid-xs80/21841904-a.html#description

of ff neuzen bij
http://dx.com/p/rd-f3000-1-5-lcd-5-0-mp-720p-mini-sports-dv-water-resistant-camera-camcorder-w-tf-8-led-yellow-266085 reken wel dat je evt ietsje aan de duane moet betalen en het duurt ff voor je um heb

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

12 dec 2013 22:18 #8 door GK
Het heeft niet specifiek daar mee te maken,

ik zou het gewoon een keer een dubbele functie willen geven. mooie trips vastleggen en meteen handig voor ongevallen, Ik ben dan wellicht van achter aangereden, maar als ik videobeeld had, was te zien dat het niet zo was gegaan zoals de tegenpartij verklaarde

13 dec 2013 13:48 #9 door GK
goed idee, dat sparen voor een skully ;-)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden