Valpartij A28

10 dec 2013 19:24 #1 door egopro
Valpartij A28 werd gestart door egopro
Vandaag reed ik vrolijk vanaf mijn werk naar huis, zachtjes muziekje op toen het verkeer begon af te remmen (vlak voor Utrecht) deed ik ineens mijn ogen open op het asfalt van de snelweg, ik denk (maar weet niet zeker) dat mijn achterwiel blokkeerde tijdens het remmen. Uiteraard zat mijn been vast onder de motor. Iedereen op de snelweg stond stil (3 banen) en daarna heeft iemand me overeind en naar de vluchtstrook geholpen, ikzelf was in een adrenaline rush dus ik weet niet wie het was, persoon in kwestie is daarna ingestapt en verder gereden.
Ik ben naar huis gesukkeld, en thuis aangekomen heb ik nog een beetje last van mijn pols

Nu heb ik dus mijn linkervoorkap aan gort gereden en de grijze kap die cockpit afdekt is ook kapot, mijn schakelpedaal is krom en mijn stuur staat scheef, ik ben wel gewoon naar huis gereden.
Thuis aangekomen heb ik gezien dat mijn pak ook aardig beschadigd is en het vizier van mijn helm is ook bekrast. Toch wel heftig laatst keer dat ik op de teller keek reed ik 70 dus de valpartij is ergens tussen de 50 en de 70 km/h gebeurd.

It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:34 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Valpartij A28
Zo...ronduit KL&^E! Was de remming zo onwacht en abrupt of 'gewoon' een stukje kwijt ineens?
Alvast sterkte met de spierpijn, dit volgt vaak op dergelijke valpartijen. Wel goed in de smiezen houden of je geen andere klachten krijgt!
Huisarts is gratis en het zou zonde zijn om met zaken door te lopen!

Liberté - Egalité - Fraternité

10 dec 2013 19:40 #3 door egopro
Beantwoord door egopro in topic Valpartij A28
Thanks ik zal eventuele spierpijn problemen met jullie delen. Ik houd het zeker in de gaten, opvallend is dat ik een wondje op mijn heup heb waar het ventilatie ritsje van de revit motorbroek zat. Ik houd alles goed in de gaten.

Ik kan echt niet (helaas) bedenken wat er precies mis is gegaan, ik kan me niks anders voorstellen dan een blokkerend achterwiel.

Ik hoop dat ik snel weer op de motor kan om de spanning weg te rijden.

10 dec 2013 19:59 #4 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Valpartij A28
Hm, lijkt wel op blackout door de klap.

10 dec 2013 20:19 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Valpartij A28
Sterkte!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

10 dec 2013 20:39 #6 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Valpartij A28
Sterkte!!!

10 dec 2013 21:21 #7 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Valpartij A28
Als je echt een stukje geheugen kwijt bent zeker even langs de huisarts gaan morgen.
Kan zomaar toch een hersenschudding zijn.

Vwb het vallen zelf, van een blokkerend achterwiel ga je niet onderuit.

Sterkte met het herstel van jezelf en je brommert.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

10 dec 2013 21:32 #8 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Valpartij A28
Heftig. Morgen ga je stijf zijn waarschijnlijk, ga naar de huisarts. Serieus. Better safe than sorry.

Ik heb 3 weken terug een onzachte aanraking met een auto gehad met 60km/h. Afgevoerd met ambulance, maar op de trauma wilden ze geen foto van mijn pols maken. Twee dagen later bleek mijn pols toch gebroken. Zit nu in het gips. Gelukkig, gek genoeg, want doorsukkelen met zoiets kan echt grote gevolgen hebben (daarom naar je huisarts gaan).

Daarnaast, het stukje wat mist in je geheugen kan idd betekenen dat je even 'out' bent geweest. Je helm is niet veilig meer, als je hoofdpijn krijgt vanavond even een paar keer wakker worden vannacht. Goed drinken. Had ik al gezegd dat je beter even langs de huisarts kan gaan? ;)

Aan de zwarte kap rondom tellerwerk kan ik je helaas niet helpen (die lag bij mij in heel veel stukjes). Andere onderdelen misschien wel, trek gerust aan de bel.

Sterkte!

“Never Stop Exploring”

10 dec 2013 22:18 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Valpartij A28
Hè jakkes  :(. Sterkte gewenst met herstel van lijf en leden! Ik zie al goeije tips hierboven!

Schakelpookje is van pbs  ;) dus best makkelijk weer in model te buigen/meppen.
Vwb je stuur zou het zomaar kunnen zijn dat alleen de stuurstroppen wat scheef in de rubbers zitten. Beetje WD40 er tussen spuiten, voorwiel strategisch tegen een muurtje plaatsen, stuur draaien en dan floept 'ie wellicht in ene weer recht.

Jij hebt een trommelrem toch? Check even of de voeringen niet té ver versleten zijn. In dat geval kan het voorkomen dat de interne hevel op 90 graden blijft staan en je rem dus niet gelost word bij het loslaten van het pedaal. Met blokkeren tot gevolg  :-\

Oh ja, en als je je hoofdpijn niet vertrouwd, ga naar je huisarts!  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

10 dec 2013 23:10 #10 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Valpartij A28
PBS moest ik toch even 0,1 seconde over nadenken. Maar inderdaad, goed gegokt, zie ook nl.wikipedia.org/wiki/PBS

En trouwens: Heeft iemand je al verteld om langs de huisarts te gaan? Zou ik wel doen!! Doen dus gewoon!

Vannacht om het uur even wakker laten maken, niet alleen zijn dus! Ik ben geen medicus, maar als je even buiten bewustzijn bent geweest brengt dat risico's met zich mee. Zwellingen vd hersenen ofzo? In ieder geval voldoende om alarm te slaan als je niet makkelijk wakker te maken bent.

Sterkte!

'99 TA

11 dec 2013 07:52 #11 door GK
Beantwoord door GK in topic Valpartij A28
sterkte, aan de kap kan ik je helaas niet helpen,

en idd, altijd even naar de huisarts gaan!

11 dec 2013 09:27 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Valpartij A28
hallo,
spijtig  dat je op deze manier een ervaring rijker bent geworden.
nadeel is dan je jezelf constant gaat afvragen wat er nu mis ging.. de bekende waarom
dit  geeft dus een deuk in je zelf vertrouwen

ik kan wel roepen dat motorfietsen  van enkel de achterrem niet gauw gaan uitbreken en dat de oorzaak een grip verliezende voorband  moet zijn geweest.
immers meer slip dan ca 3 % geeft verlies van de controle
maar we moeten ook niet vergeten dat de temp gisteren rondom het vriespunt is geweest
misschien net een rijmplek, spoorvorming of viezigheid ( diesel of zo)
tja en dan kun je zomaar liggen.
Voor je zelf nu zaak om er weer zo snel mogelijk op te kruipen.

kijk maar eens naar onderstaande  youtube... hoe snel het kan gaan of hoe makkelijk je controle kunt verliezen

11 dec 2013 10:33 #13 door egopro
Nu een dag later kijk ik terug naar gisteren en ben ik me toch wel een beetje in de war. Zeker na het praten met een aantal andere motorrijders. Misschien is het volgende wel voorgevallen:
Ik ben geraakt aan de achterkant door een auto, dat verklaard ook waarom het moment van vallen geen lange voorgeschiedenis heeft, als mijn achterwiel blokeerde dan had ik minimaal 15 geslipt en het gemerkt. Ik heb geen blackout maar het ging gewoon allemaal zo snel. (andere chauffeurs zagen dit gebeuren dus daarom stond iedereen ook meteen stil, als ik zomaar gevallen was van het 1 op andere moment dan was ik vast aangereden, het was namelijk wel spits.) de persoon die mij aanreed is uit de auto gestapt heeft mij naar de vluchtstrook geholpen en daar na gevraagd of hij nog iemand kon bellen. Mijn antwoord daarop was 'het is wel goed zo' en toen is hij misschien doorgereden.

Nou ja gewoon iets wat ook gebeurd kan zijn, ik was natuurlijk helemaal in een adrenaline rush ik kan me niet eens een gezicht herinneren. Misschien een volgende keer vragen 'wat is er gebeurd?'

Vanochtend wakker geworden met spierpijn in mijn armen en nog last van mijn pols. Maar mijn pols voelt vele malen beter dan gisteren dus ik laat het er voor nu nog even bij.

Iedereen bedankt voor het medeleven en de meegaande gedachten, ik bestel een zijkap in een andere kleurstellen maar met alle pinnetjes er aan. Er zijn er ook 2 in de goede kleur maar die missen weer pinnetjes.

Nu nog een cockpitkap (weet iemand de duitse zoekterm voor op ebay?

11 dec 2013 19:09 #14 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Valpartij A28
Heb zelf een keer gehad dat de voorrem(AT) blokkeerde bij het (licht)afremmen voor een rotonde,niet harder dan
20 km per uur .  Plots gleed ik naast de fiets, toen de AT weer overeind stond  kon ik hem niet meer vooruit duwen en besefte ik pas dat het voorwiel geblokkeerd stond, het vreemde was dat met wat knijpen en rommelen de boel weer los kwam,thuis de remklauw los gegooid en bleek toen door pekel en vuilresten te zijn vastgekoekt . Heb mijn lesje geleerd haal nu 2 keer per jaar de klauwtjes los om alles te reinigen en in te vetten

Weet niet of dat bij jou ook gebeurd zou kunnen zijn ?
Dat je van achter bent aangetikt lijkt me meer voor de hand liggen maar dan had je hoofd ook naar achter geslagen dat zou je dan nog moeten weten, maarja als je even buitenwesten bent geweest is dat stukje
ook uit de film weg.
Snel weer op de fiets stappen en als je er niet achterkomt wat het was dan snel vergeten, je hebt het overleeft en de kans dat het je nog een keer gebeurt is nihil .
Sterkte.   

11 dec 2013 19:24 #15 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Valpartij A28
Heb zelf ooit een ongeval met de motor gehad en wist naderhand ook niet meer hoe het kwam.
komt ook niet meer terug zei de arts, en inderdaad weet het tot op de dag van heden nog niet maar wel zo snel mogelijk weer op de motor getsapt want rijden wou ik niet laten.
Wel jammer dat degene die jou eventueel dan heeft aangereden het zo makkelijk heeft opgenomen en er snel vandoor ging die denkt dan ook kom ik goedkoop vanaf.
(als dat de oorzaak was tenminste). snap dat je het graag wilt weten want dat is dan voor een volgende keer om te voorkomen. Hoop dat jij en je moter weer snel fit zijn
marcel

11 dec 2013 21:53 #16 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Valpartij A28
het is eigen dat je altijd opzoek wilt gaan naar de verklaring.
en daarbij komen allerlei hersen spinsels naar boven,
Ik kan natuurlijk niet weten wat er is gebeurt maar weet wel hoe een duwtje van achter voelt

en dat vergeet je niet gauwtenzij je het wilt vergeten

feit is ... je bent gevallen en in de meeste gevallen ligt die fout bij de rijder zelf
zeker als er verder geen directe oorzaak is aan te geven.
op[krabbelen en verder gaan

11 dec 2013 22:07 #17 door egopro
Ik zit momenteel heerlijk op de bank met een glaasje wijn eens even goed te lezen wat iedereen hier post op als reactie op mijn verhaal. Het zit hier toch wel vo met mensen met goede verhalen en harten die ze onder je riem proberen te steken. Heerlijk om te lezen! Bedankt voor al jullie opbeurende, onderbouwde en duidelijke reacties.

Ik ga snel de motor weer in elkaar zetten en weer lekker de angst uit mijn benen rijden!

19 dec 2013 03:29 #18 door Johnvl
Beantwoord door Johnvl in topic Valpartij A28

kijk maar eens naar onderstaande  youtube... hoe snel het kan gaan of hoe makkelijk je controle kunt verliezen

:o

Jah kep wel de nijging om te zeggen dat hij te snel rijdt, maar ook dat de bochten technieken te wensen overlaat. Ik probeer zoveel mogelijk "recht" een bocht te nemen. En dat zig / zaggen wat hij doet, ook op sommige rechte stukken, wekken alleen meer G-krachten op je banden. Beetje spelen is leuk, maar dan kan het eerder mis gaan. Maar goed, als er olie/zand ligt doet je niet veel tegen.

En dan die spijkerbroek, pfff echt he....  :-\ 

JohnvL

19 dec 2013 06:44 #19 door GK
Beantwoord door GK in topic Valpartij A28
Als het in NL aan het wegdek ligt kun je de Staat toch aanklagen :-) :angel:

19 dec 2013 07:30 #20 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Valpartij A28

Als het in NL aan het wegdek ligt kun je de Staat toch aanklagen :-) :angel:

Het duidelijkste antwoord? nee. Uitgebreide toelichting op verzoek.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden