H&B Gobi topkoffer op XL600V

12 jan 2014 00:15 #1 door MJB
H&B Gobi topkoffer op XL600V werd gestart door MJB
Ha allemaal,

Ik ben de laatste tijd wat aan het rondzoeken naar een topkoffer voor mijn Transalp uit '99. Momenteel heb ik 'n Givi monolock koffer die ik er eigenlijk niet uit vind zien en doordat de opening halverwege zit en niet bovenop ook totaal niet praktisch voor alles behalve een helm. Ik stuitte op een Hepco en Becker Gobi koffer, die ik er wel netjes uit vind zien en die gelukkig ook niet zo veel kost. Ik vroeg me alleen af of iemand hier weet hoe deze koffer bevestigd moet worden, dat kan ik namelijk nergens op internet vinden.

Het gaat dus om een topkoffer, niet de zijkoffers. Zo'n globetrotter ben ik (helaas) ook weer niet  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 15:11 #2 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
wijst helemaal vanzelf als je de montageplaat erbij besteld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 15:20 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 15:40 #4 door MJB
Beantwoord door MJB in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Ik koop 'm tweedehands en daar krijg ik helaas geen montageplaat bij. Is deze plaat volledig universeel dan? Toch nog maar eens opnieuw gaan Googlen, ik kon zo'n plaat in de eerste instantie niet vinden.

@Thomas: Dat model had ik ook al gezien, inderdaad ook niet verkeerd. Maar aangezien ik de tweedehands markt aan het afstruinen ben heb ik helaas niet volledig vrije keus  :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 15:48 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V

Ik koop 'm tweedehands en daar krijg ik helaas geen montageplaat bij. Is deze plaat volledig universeel dan? Toch nog maar eens opnieuw gaan Googlen, ik kon zo'n plaat in de eerste instantie niet vinden.

@Thomas: Dat model had ik ook al gezien, inderdaad ook niet verkeerd. Maar aangezien ik de tweedehands markt aan het afstruinen ben heb ik helaas niet volledig vrije keus  :(


Dat probleem ken ik. Ben zelf ook in de markt voor een setje koffers. Kijk eens goed rond op de site van rad, het voordeel van Givi is dat er enorm veel betaalbare accessoires beschikbaar zijn. Het is bovendien bewezen kwaliteit.

Over de gobi koffers kan ik wel zeggen (uit ondervinding) dat de kwaliteit van de scharnier en sloten niet is wat je van een premium merk mag verwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 16:33 #6 door MJB
Beantwoord door MJB in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Op die Trekker na vind ik die Givi koffers eigenlijk stuk voor stuk niet echt mooi staan. Een vierkante, liefst metalen bak vind ik er dan stukken beter uit zien. Helaas zijn die allemaal relatief prijzig (zeker voor een student), dus zoek ik tweedehands. Die Gobi's zijn dan wel kunststof, maar zien er niet verkeerd uit. En ik had er wel wat positieve verhalen over gelezen. Echt zware tochten zal ik er niet mee maken, af en toe een trip van een paar dagen, maar zeker geen wereldreizen :)

Ik wacht nog op een foto van de onderkant van die Gobi koffer van de verkoper, dan kan ik oordelen of evt zelf een plaat fabriceren te doen is. Een nieuwe beugel kopen die veel duurder is dan de koffer zelf is ook weer zo wat  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 20:23 #7 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V

Op die Trekker na vind ik die Givi koffers eigenlijk stuk voor stuk niet echt mooi staan. Een vierkante, liefst metalen bak vind ik er dan stukken beter uit zien. Helaas zijn die allemaal relatief prijzig (zeker voor een student), dus zoek ik tweedehands. Die Gobi's zijn dan wel kunststof, maar zien er niet verkeerd uit. En ik had er wel wat positieve verhalen over gelezen. Echt zware tochten zal ik er niet mee maken, af en toe een trip van een paar dagen, maar zeker geen wereldreizen :)

Ik wacht nog op een foto van de onderkant van die Gobi koffer van de verkoper, dan kan ik oordelen of evt zelf een plaat fabriceren te doen is. Een nieuwe beugel kopen die veel duurder is dan de koffer zelf is ook weer zo wat  :P


Bij iemand die de koffer dagelijks gebruikt is het zeker belangrijk dat de sloten goed blijven werken. Bij de gobi's breken die echt al eens af.

Maar ik snap het probleem ivm budget zeker wel hoor. We zijn ooit allemaal student of beginnend geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 21:03 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Deze misschien iets voor je.
Is opruiming vandaag.
Mag weg voor de helft

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10275.0

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 21:07 #9 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Je kan een koffer ook zonder plaat op het rekje schroeven. Wanneer je dat netjes doet verlies je hem ook niet.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 21:14 #10 door MJB
Beantwoord door MJB in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Oldtimer, hartstikke bedankt voor het aanbod, maar een dergelijke koffer heb ik nu ook al. Voor 'n helm heel erg praktisch, maar veel meer ook niet naar mijn idee doordat de koffer in feite in tweeën splitst en je 'm dus niet zo makkelijk kunt vullen met bagage. Dus ja, ik realiseer me ook dat 'n koffer die wel aan mijn 'eisen' voldoet eigenlijk gewoon buiten m'n budget ligt, vandaar dat ik dus hoop tweedehands wat leuks tegen te komen. Dat was in dit geval een H&B Gobi. Maar Thomas heeft daar blijkbaar wat mindere ervaringen mee, dus ondertussen kijk ik ook nog naar andere (financieel haalbare) mogelijkheden waar ik tevreden mee zou zijn.

Je kan een koffer ook zonder plaat op het rekje schroeven. Wanneer je dat netjes doet verlies je hem ook niet.

Dat klinkt niet al te moeilijk. Zitten er schroefgaten onderin zo'n koffer of hoe moet ik me dat precies voorstellen? Behalve mijn Givi Monokey heb ik er geen idee van hoe dat bij andere koffers vast zit, vandaar de vele vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 21:24 #11 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Gaten boren en voor de stevigheid met metalen strips onder en boven, over de breedte van de koffer en het rek, vastzetten. Beetje creatief zijn. Maar wanneer je nog nooit mac Guyver hebt nagedaan misschien een minder goed plan  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 21:52 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Is dit niks voor je dan? www.aluminium-kisten.nl/transportkisten/...transportkist-large/

Door de bodem heen vastschroeven en klaar  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 00:36 #13 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V

Is dit niks voor je dan? www.aluminium-kisten.nl/transportkisten/...transportkist-large/

Door de bodem heen vastschroeven en klaar  :)

Met 63L kun je op vakantie maar of je al dat gewicht daar wil hebben. Wel een leuke optie en er zijn kleinere!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 11:37 #14 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Moet een helm in kunnen begreep ik en dat gaat in die kleinere niet passen denk ik  :-\

Enne, de (mogelijke) inhoud zegt niks over het gewicht  ;D
Lijkt mij gewoon een mooie budgetoplossing  8)
Maar je zult mij er ook niet mee zien rijden  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 13:10 - 13 jan 2014 14:10 #15 door MJB
Beantwoord door MJB in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Thanks, die was ik inderdaad ook al 'n keer tegengekomen tijdens de zoektocht naar 'n goedkope topkoffer  ;D Maar ik ga denk ik toch voor iets dat gemaakt is als topkoffer, want bij die bak heb ik zo m'n twijfels als ik daarmee over de snelweg of 'n flink onverhard stuk rij. Het is zeker 'n leuke goedkope oplossing, maar zoek liever 'n tweedehands degelijke koffer of ik wacht nog gewoon even en geef net wat meer uit. Mocht ik voor m'n volgende ardennen tripje niks vinden dan haal ik denk ik gewoon zo'n waterdichte bagagerol die ik achterop knoop.

Maar, niemand hier die zo'n H&B Gobi topkoffer heeft (gehad) en precies weet hoe die onderkant precies gemonteerd wordt?  Ik begrijp uit berichten van len_tour dat het op zich makkelijk vast te zetten is met wat gaten boren en bouten erin, maar moet ik daarvoor 'n boor in die koffer zetten of juist in het rekje achterop? Het liefst verzin ik iets waardoor die koffer nog enigszins makkelijk te demonteren is (ik hoef dat ding zeker niet altijd achterop te hebben) :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 20:09 #16 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Wil je echt goedkoop? Zoek een jaren 80 Krauser topkoffer.

Je rek heeft als het goed is al gaten dus boven een open stuk van het rek boor je gaten in de koffer. Maar nu ik zoń gobi beter bekijk moet je misschien eerst goed kijken hoe het zit.  Maar zit er geen bodemplaat bij? Die is vast vrij eenvoudig op het rek te schroeven.

Dus schroef eerst je oude topkoffer er eens af en kijk hoe het zit. Dat lijkt me stap 1.

Verder roltas is ideaal! Maar topkoffer is handig ivm het slotje. En serieus offroad met koffer is geen goed idee.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 20:19 #17 door MJB
Beantwoord door MJB in topic H&B Gobi topkoffer op XL600V
Bodemplaat zit er helaas niet bij. Is wel nieuw te koop, maar dat kost ongeveer twee keer zo veel als ik tweedehands voor die koffer zou betalen. De communicatievaardigheden van de verkoper zijn helaas nogal matig waardoor ik nog altijd niet weet hoe die Gobi normaal vast zit. Vastschroeven kan natuurlijk, maar ik vind gaten in 'n koffer boren al niet zo'n fijn idee, laat staan in kunststof. Vandaar dat ik dus erachter probeer te komen hoe die koffer er van onder uit ziet en hoe deze oorspronkelijk bevestigd zou moeten worden, dan kan ik oordelen of zoiets zonder dure adapter met enige creativiteit (helaas zitten ook daar enige grenzen aan ;D) zelf op te lossen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden