Hùh....? Iets harder graag!Wat zeg je?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Transalp Club Rules
Het proberen waard, die Action doppen!Voor de archieven ook maar een reactie van mij. Als sloeber koop ik altijd wegwerp doppies en het type Hema, zoals hierboven genoemd bevallen het best. FF een korte review.
Begonnen met 3m fabrieksdoppen (oranje cilinders) je koopt ze in een kartonnen etui maar op me werk toen uit de grote doos . Nadeel bij koud weer worden ze hard en op den duur kunnen ze gaan irriteren.
Daarna groene doppen van de praxis. Deze hebben ongeveer de Hema vorm en de afgeronde kop zorgt voor minder irritatie.
Daarna bij motozoom het Hema type. Fijne doppen en doen het beter bij koud weer.
Nu oranje doppen met dezelfde vorm als Hema maar dan voor nagenoeg nix bij de action. Kwalitatief minder dan de Hema dingen maar nog steeds voldoende.
Ik gebruik graag wegwerp omdat op reis of offroad de doppen nogal eens vies worden en dan kun je ze zonder pijn in de maag vervangen. Bovendien raak ik ze nogal eens kwijt. Een voorraad op zak en ik ben vrij van lawaai en kom minder vermoeid aan.
Naast dat je je gehoor sloopt zonder doppen wordt je nl sneller moe wanneer je constant in het lawaai zit. Zal binnenkort eens bij de Hema kijken maar als backup zijn de action-doppen prima.
Lennert
Wist niet dat de action ook oordoppen heeft.... test testHet proberen waard, die Action doppen!
Dat denk ik niet. Ik denk wel dat je bij de brommerzaak heel snel dure doppen aangesmeerd krijgt. Zoals gezegd rij ik de laatste tijd met action doppen. En wanneer ik ze na het tanken vergeet sta ik al voor het eind van de oprit naar de snelweg stil omdat ik het lawaai onprettig en vermoeiend vind, das punt 1, oorbeschadiging das reden 2.Ik denk ook dat er veel door de commerci wordt opgeblazen.
Ik ga nu naar de markt wandelen en steek nog een sigaar op..
Ik zou maar eens naar een keel, neus en oorarts gaan want als je doppen niet kunt verdragen en evenwichtsstoornissen krijgt dan is er waarschijnlijk meer aan de hand!de keuze is natuurlijk persoonlijk om doppen te dragen.maar het geluid dat je oren te voorduren krijgen ligt aan je snelheid en het type helm en type motor en uitlaat. ik heb verschillende doppen geprobeerd maar ik krijg juist last van mn oren en uiteindelijk van mn hoofd.zelfs mn evenwichts gevoel was vandaag iet helemaal goed.
om dan de gok te nemen om op maat gemaakte te kopen ....
ik heb besloten om lekker door te rijden zonder doppen
Hallo Omit,
Ik heb je topic met belangstelling gevolgd, want ik wil ook aan de oordoppen. Ik moet echter sowieso op maat gemaakte doppen, want mijn gehoorgangen zijn zo smal, dat ik die Hema dingen er überhaupt niet in gefrut krijg.
Wat ik mij alleen nog afvraag, is of je met oordoppen in nog wel genoeg hoort om je communicatiesetje in je helm te gebruiken??
Of maakt dit niet uit?