Oordoppen

13 feb 2014 14:13 #21 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Oordoppen

Wat zeg je?

Hùh....? Iets harder graag!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2014 19:19 #22 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Oordoppen


Transalp Club Rules

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2014 19:51 #23 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Oordoppen

Transalp Club Rules


Vertaling --> eat, sleep, ride, repeat  ;D ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2014 20:26 #24 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Oordoppen
Rodal? Meer kan ik er niet van maken... :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2014 21:50 #25 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Oordoppen
Svp on topic

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2014 13:31 #26 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Oordoppen
Voor de archieven ook maar een reactie van mij. Als sloeber koop ik altijd wegwerp doppies en het type Hema, zoals hierboven genoemd bevallen het best. FF een korte review.

Begonnen met 3m fabrieksdoppen (oranje cilinders) je koopt ze in een kartonnen etui maar op me werk toen uit de grote doos  :angel:. Nadeel bij koud weer worden ze hard en op den duur kunnen ze gaan irriteren.

Daarna groene doppen van de praxis. Deze hebben ongeveer de Hema vorm en de afgeronde kop zorgt voor minder irritatie.

Daarna bij motozoom het Hema type. Fijne doppen en doen het beter bij koud weer.

Nu oranje doppen met dezelfde vorm als Hema maar dan voor nagenoeg nix bij de action. Kwalitatief minder dan de Hema dingen maar nog steeds voldoende.

Ik gebruik graag wegwerp omdat op reis of offroad de doppen nogal eens vies worden en dan kun je ze zonder pijn in de maag vervangen. Bovendien raak ik ze nogal eens kwijt. Een voorraad op zak en ik ben vrij van lawaai en kom minder vermoeid aan.

Naast dat je je gehoor sloopt zonder doppen wordt je nl sneller moe wanneer je constant in het lawaai zit. Zal binnenkort eens bij de Hema kijken maar als backup zijn de action-doppen prima.

Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2014 14:49 #27 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Oordoppen

Voor de archieven ook maar een reactie van mij. Als sloeber koop ik altijd wegwerp doppies en het type Hema, zoals hierboven genoemd bevallen het best. FF een korte review.

Begonnen met 3m fabrieksdoppen (oranje cilinders) je koopt ze in een kartonnen etui maar op me werk toen uit de grote doos  :angel:. Nadeel bij koud weer worden ze hard en op den duur kunnen ze gaan irriteren.

Daarna groene doppen van de praxis. Deze hebben ongeveer de Hema vorm en de afgeronde kop zorgt voor minder irritatie.

Daarna bij motozoom het Hema type. Fijne doppen en doen het beter bij koud weer.

Nu oranje doppen met dezelfde vorm als Hema maar dan voor nagenoeg nix bij de action. Kwalitatief minder dan de Hema dingen maar nog steeds voldoende.

Ik gebruik graag wegwerp omdat op reis of offroad de doppen nogal eens vies worden en dan kun je ze zonder pijn in de maag vervangen. Bovendien raak ik ze nogal eens kwijt. Een voorraad op zak en ik ben vrij van lawaai en kom minder vermoeid aan.

Naast dat je je gehoor sloopt zonder doppen wordt je nl sneller moe wanneer je constant in het lawaai zit. Zal binnenkort eens bij de Hema kijken maar als backup zijn de action-doppen prima.

Lennert

Het proberen waard, die Action doppen! :D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2014 23:00 #28 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen

Het proberen waard, die Action doppen! :D

Wist niet dat de action ook oordoppen heeft.... test test  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2014 11:55 #29 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Oordoppen
Rij dit jaar 40 jaar motor, waaronder diverse snelle en zware brullers, en heb nog nooit oordoppen gedragen en zal het ook nooit doen. Behalve op de racemachienes op het circuit .
En nu komen de reacties "lekker eigenwijs  doen" dat zal dan wel maar mijn gehoor werd 2 x per jaar professioneel getest in dienst ivm schieten ( waar ik overigens wel aangemeten doppen draag) en tot op heden is en blijft mijn gehoor ( voor m'n leeftijd) optimaal. Dus dat is een ander verhaal.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten, of ze daar nu wel of niet mee willen rijden, ik denk ook dat er veel door de commerci wordt opgeblazen. En Danny je kan wel een DB tabel neerzetten maar zo eenvoudig is dat niet,
Want je moet ook naar de frequentie kijken want die is veel belangrijker. Dus heren en dames Bikers ik ben en blijf eigenwijs.

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2014 13:02 #30 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Oordoppen

Ik denk ook dat er veel door de commerci wordt opgeblazen.

Dat denk ik niet. Ik denk wel dat je bij de brommerzaak heel snel dure doppen aangesmeerd krijgt. Zoals gezegd rij ik de laatste tijd met action doppen. En wanneer ik ze na het tanken vergeet sta ik al voor het eind van de oprit naar de snelweg stil omdat ik het lawaai onprettig en vermoeiend vind, das punt 1, oorbeschadiging das reden 2.

Maar ik heb dan ook goedkope lawaaihelmen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2014 20:27 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Oordoppen

Ik ga nu naar de markt wandelen en steek nog een sigaar op..


Kijk je wel uit met oversteken, anders gaat de autoverzekeringspremie weer omhoog  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2014 23:38 #32 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen
Op de motorbeurs hebben we het maar doorgepakt. Na eerst alle "gehoorbescherming-stands" te hebben afgelopen hebben mijn man en ik oordoppen op maat besteld (bij Audisafe). Was even een heerlijk rustig moment op de beurs met dat prut in je oor waarvan ze uiteindelijk op maat gemaakte oordopjes maken  ::) ;D. Ik moet nu zo'n 3 a 4 weekjes wachten voordat ik ze heb :-\. T.z.t. laat ik jullie weten of de oordoppen bevallen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2014 19:01 #33 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Oordoppen
Het dragen van gehoorbeschermers is voor mij geen punt van discussie aangezien ik aan één kant al een lichte gehoorbeschadiging heb door een onderwater akkefietje. Ik heb dus al een jaar of zes op maat gemaakte harde oordoppen maar werd een week geleden in een zwembad toch geconfronteerd met een vervelend gevolg van het dragen er van. Tijdens het onderwater zwemmen voelde ik water in het goede oor lopen en boven gekomen zat het oor 'dicht'. Meestal gaat dat wel over als het water er uit loopt maar dat lukte niet. Twee dagen later maar naar de huisarts gegaan en die constateerde een flinke oorprop, zowel links als rechts. Dat betekende dus 4 dagen beide oren druppelen met olie en zo goed als niets meer horen. Telefoneren ging nog net maar een gesprek voeren in een ruimte waar veel mensen bijeen waren lukte echt niet. Kortom: een week min of meer gehandicapt geweest en gisteren beide oren laten uitspuiten. Je wil niet weten wat er uit kwam! Oorzaak: door de oordoppen naar achter gepropt oorsmeer waardoor uiteindelijk de hele gehoorgang dicht zat. Ik was blij dat het er uit was en het advies van de huisarts: uit voorzorg minimaal één keer per jaar oren laten uitspuiten! Genoteerd!


Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2014 21:05 #34 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen
Wow  :o . Zaak dus regelmatig je oren te laten controleren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2014 00:04 #35 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Oordoppen
de keuze is natuurlijk persoonlijk om doppen te dragen.maar het geluid dat je oren te voorduren krijgen ligt aan je snelheid en het type helm en type motor en uitlaat. ik heb verschillende doppen geprobeerd maar ik krijg juist last van mn oren en uiteindelijk van mn hoofd.zelfs mn evenwichts gevoel was vandaag iet helemaal goed.
om dan de gok te nemen om op maat gemaakte te kopen ....
ik heb besloten om lekker door te rijden zonder doppen

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2014 00:28 #36 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Oordoppen

de keuze is natuurlijk persoonlijk om doppen te dragen.maar het geluid dat je oren te voorduren krijgen ligt aan je snelheid en het type helm en type motor en uitlaat. ik heb verschillende doppen geprobeerd maar ik krijg juist last van mn oren en uiteindelijk van mn hoofd.zelfs mn evenwichts gevoel was vandaag iet helemaal goed.
om dan de gok te nemen om op maat gemaakte te kopen ....
ik heb besloten om lekker door te rijden zonder doppen

Ik zou maar eens naar een keel, neus en oorarts gaan want als je doppen niet kunt verdragen en evenwichtsstoornissen krijgt dan is er waarschijnlijk meer aan de hand!


http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2014 08:23 #37 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Oordoppen
@Sandra , mss dat het een combi is . Heb nl last van hooikoorts ?. Maar nog nooit last gehard van m'n evenwichts gevoel. Hoorde gister ook al dat wanneer er een dop verstopt raakt je dezelfde verschijnselen krijgt .

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 10:56 #38 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen
Ik heb de oordoppen van Audisafe nu een tijdje kunnen gebruiken en moet zeggen dat ze goed bevallen. In het begin een beetje onwennig met het in de oren doen, maar heb het nu goed onder de knie  :). Wel heb ik zo nu en dan een knappend geluid in de oren. Net of je onderwater bent geweest en het water gaat met een knappend geluidje uit de oren. Hebben jullie dat ook? ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 11:18 #39 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Oordoppen
Hallo Omit,
Ik heb je topic met belangstelling gevolgd, want ik wil ook aan de oordoppen. Ik moet echter sowieso op maat gemaakte doppen, want mijn gehoorgangen zijn zo smal, dat ik die Hema dingen er überhaupt niet in gefrut krijg.

Wat ik mij alleen nog afvraag, is of je met oordoppen in nog wel genoeg hoort om je communicatiesetje in je helm te gebruiken??
Of maakt dit niet uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 12:10 #40 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen

Hallo Omit,
Ik heb je topic met belangstelling gevolgd, want ik wil ook aan de oordoppen. Ik moet echter sowieso op maat gemaakte doppen, want mijn gehoorgangen zijn zo smal, dat ik die Hema dingen er überhaupt niet in gefrut krijg.

Wat ik mij alleen nog afvraag, is of je met oordoppen in nog wel genoeg hoort om je communicatiesetje in je helm te gebruiken??
Of maakt dit niet uit?


Ik gebruik bij mijn Garmin de Bluetooth van Sena (SMH5). De nav-aanwijzingen kan ik prima horen met oordoppen in (wel het geluid harder zetten dan normaal  ::) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden