Oordoppen

14 apr 2014 12:45 #41 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen

Klinkt als het filter (wat de hogere frequenties zoals spraak/muziek wel moet doorlaten) wat verstopt zit waardoor de dop je gehele oor luchtdicht afsluit.
Schoonmaken dus... nachtje in lauw water met seepzop laten weken... voorzichtig met een speld schoonmaken.

Audisafe zijn meen ik acrylaat .. nadeel van die harde oordoppen is dat ze alleen bij opmeten 100% exact passen.


Ik heb zachte oordoppen van Audisafe en dit knappende geluid in de oren heb ik al vanaf het begin  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 14:13 #42 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Oordoppen

Ik gebruik bij mijn Garmin de Bluetooth van Sena (SMH5). De nav-aanwijzingen kan ik prima horen met oordoppen in (wel het geluid harder zetten dan normaal  ::) )


Thanks!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 15:55 #43 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Oordoppen
Aangepaste doppen kum je toch maar een jaar of 2 gebruiken?  oren groeien nl altijd door (daarom hebben hele oude mannen vaak van die enorme oren.. ;D)
De pasvorm van aangepaste doppen neemt dan af...ook best jammer..

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 17:20 #44 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Oordoppen
En ik maar denken dat eerst hun moeders en later hun vrouwen eraan zaten te trekken om die bloemkooloren te veroorzaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 17:57 #45 door Omit
Beantwoord door Omit in topic Oordoppen

Aangepaste doppen kum je toch maar een jaar of 2 gebruiken?  oren groeien nl altijd door (daarom hebben hele oude mannen vaak van die enorme oren.. ;D)
De pasvorm van aangepaste doppen neemt dan af...ook best jammer..


Twee jaar  :o...nee hoor. Vaak zo'n 5 jaar, maarrrr...dat hangt af van hoe snel iemand z'n gehoorgang veranderd. Er zijn  hier medeforummers die al 7 a 8 (!!!) jaar doen met hun oordoppen (otoplastieken  ;D ).  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 18:17 #46 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Oordoppen
Heb zelf gemerkt dat ik me steeds meer ging irriteren aan het gebulder van mijn kuipruit, ik heb alle opties al gehad, van heel hoog ( powerbronze) tot iets korter gezaagd. de laatste jaren mra + spoieler. Ik rij nu al meer als 5 jaar een RD07, waarvan de laatste twee jaar met aangemeten oordoppen zonder filter!
Maar ook ik heb ook oorsuizen en dus gehoor beschadiging. Dan komt alles extra hard binnen.

Ik heb er vorig jaar een XT 600 naast gehad en dan merk je hoe stil het is zonder scherm voor je snufferd ! Ga maar eens staan op je stepjes.
Tot ik een paar weken geleden eens een stuk ging rijden zonder scherm, toen merkte ik dat een twin ook stil kan zijn.
Nu rij ik zo rond als op de foto, nog iets meer lawaai als staand op de stepjes maar mijn mijn beschadigd gehoor het best uit te houden ;-)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden