Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

04 mei 2014 23:20 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Ja dat kan maar toch denk ik dat de crosstoerdingen misschien best wel een mooie aanvulling/optie zou kunnen zijn voor de huidige varadero rijders en het maakt mij eigenlijk niet uit of die erbij komen dus het voelt hypocriet om alleen de domi's toe te laten.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 09:19 #22 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Ik had verwacht dat het stemmen anoniem zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik hoop niet dat ik later op mijn keuze aangesproken zal worden. Want wat ik nu vind, kan over een paar jaar wel eens anders zijn.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 10:46 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Ik had verwacht dat het stemmen anoniem zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik hoop niet dat ik later op mijn keuze aangesproken zal worden. Want wat ik nu vind, kan over een paar jaar wel eens anders zijn.


Volgens mij is dat precies de reden dat het spul naar een notaris gaat en niet naar de TCN administratie.
Een notaris heeft een geheimhouding plicht. ;) En democratie is ook dat je van mening kunt en mag veranderen toch.
Volgens mij vieren we dat vandaag ook een beetje.

Maar je hebt inderdaad een punt Bomba.
Ik zou me echt bij al die zwaar criminele motorrijders behoorlijk zorgen maken. ;) ;) ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 11:19 #24 door igerd
Beantwoord door igerd in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

die:
wel naar ritten komen,
wel naar activiteiten komen,
wel naar sleuteldagen komen,
nooit een tekstje voor de Transalper schrijven
wel een rit uitzetten, ( die helaas op onverklaarbare reden, zonder overleg wordt aangepast ! )
nooit een activiteit plannen,
wel hun huis voor een rit beschikbaar stellen,


Ik ben nog niet zo lang lid, en rij een Varadero, en op meeste club activiteiten voel ik me ook een buitenbeentje, dus wat mij betreft mogen er nog meer buitenbeentjes bij. Straks zijn er meer buitenbeentjes dan Transalpen  >:D

let's reinvent all gods and myths of all ages

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 11:37 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Nou het laatste clubritje waar ik was bij Ad in sprundel, struikelde je bijna over de Varadero's

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 12:05 #26 door igerd
Beantwoord door igerd in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Nou het laatste clubritje waar ik was bij Ad in sprundel, struikelde je bijna over de Varadero's


Bij de sleuteldag voor dummies was het enkel maar Transalp wat de klok sloeg  :o

let's reinvent all gods and myths of all ages

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 14:36 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

enkel maar Transalp wat de klok sloeg


De Varadero is gewoon een betere motor. Daar hoef je dus minder aan te sleutelen  ;D ;D

Laat Ad het maar niet horen. 8)


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 17:13 #28 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Helemaal top die ledenraadpleging: als je wilt dat een kleine club het beleid bepaald: richt een stichting op. Geen gedoe.

Ik vindt het juist een ideale manier om ieder lid te horen: Anders hoor je alleen de mensen die toevallig naar een ledenvergadering kunnen komen.. Ik zeg: Vaker doen bij grote beslissingen zo'n ledenraadpleging!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 21:44 #29 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Waar gaat dit over Dannye?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 22:03 #30 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
zou hij dat weten dan denk je ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 23:06 #31 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Danny hou eens op met dit vervelende gedoe.
Je staat als enige veel te vaak te roepen en dat wordt zeker niet gewaardeerd.
Als je het zo oneens bent met deze club begrijp ik niet waarom je nog zolang hier blijft schrijven en niet gewoon weggaat.
Het enige wat je bereikt is dat goedwillende zo misselijk van je geroep worden dat zij hierdoor afhaken.

Richt anders zelf een club op met gelijk gestemden.
Waarschijnlijk zal je daar als enige lid van zijn.

Zo ik moest het even kwijt >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 00:15 #32 door roland65
Beantwoord door roland65 in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Ik voel me in ieder geval totaal niet aangesproken en heb geen idee waar hij nu weer over loopt te bazelen....

Roland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 07:42 #33 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Ach, Danny... de blaadjes komen weer aan de bomen... Deze zomer wordt het weer rustig. Tot aan de herfst... Als de blaadjes weer van de bomen vallen...  ;D

Als TCN-lid ben ik in ieder geval blij dat de leden het initiatief van de raadpleging waarderen én aangrijpen om hun stem te laten horen! En daar is het per slot van rekening om te doen. En ook de reden om dit draadje te starten!  ;)

NB: Als topicstarter ben ik het tamelijk bue, Danny, dat je dit draadje die alleen maar leden oproept om gebruik van hun stemrecht te maken, wéér probeert te kapen om JOUW persoonlijke mening op te dringen.
Dat dit niet werkt, zien we overal op de Wereld.

Hier gaat het over stemmen-; of niet stemmen. Ik verzoek de moderators om persoonlijke lezingen die niets met het topic te maken hebben, te verwijderen (waar nodig inclusief de mijne).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 10:33 #34 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Maak je toch niet zo druk Bernard, je trapt er zelf iedere keer weer in door erop te reageren.
Dit topic gaat over WEL/NIET stemmen dat is duidelijk.
En ik ben het er dus niet mee eens als dit soort zaken door moderators onder censuur zou worden gebracht.
Want dan begint "Poetinnisme" hier ook toe te slaan.
Als je het wilt lezen, "gewoon lezen" als je het niet wilt lezen "gewoon negeren"
Maar door je gek laten maken door iemands mening, geef je je alleen maar gewonnen.

Maar een even een vraag, wanneer kan IK stemmen, want ik wil WEL stemmen
En hoe gaat dat gebeuren, want dat is me nog niet helemaal duidelijk

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 10:42 #35 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Mijn stemkaart gaat zo in de bus ;D

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 11:07 #36 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Maar een even een vraag, wanneer kan IK stemmen, want ik wil WEL stemmen
En hoe gaat dat gebeuren, want dat is me nog niet helemaal duidelijk


Ik denk dat de Transalper in Duitsland onder sensuur valt en achter gehouden wordt door de postbode aldaar  C:-)
Of zat er bij jouw geen stemkaart in  :-\

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 11:25 #37 door Laura
Beantwoord door Laura in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Als redelijk newbie ook gestemd, fijn om mee te kunnen denken :) Hoop binnenkort mijn eerste rit mee te rijden ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 12:28 #38 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Ik had hier een reactie neergezet maar dit is zinloos. >:(

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 16:45 #39 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Als de TCN in de Transalper een Buitengewone Ledenvergadering had uitgeroepen had elk lid kunnen stemmen.


De ALV heeft met een meerderheid van stemmen gevraagd om een ledenraadpleging, uitgevoerd door de betreffende commissie. Zie notulen ALV 2014.
De commissie had dus niet de optie tot buitengewone ledenvergadering. Wat anders-dan-anders is: er werd bewust voor gekozen om de ledenraadpleging door de commissie te laten uitvoeren en *niet* door het bestuur.

Dat er nu een Notaris wordt ingeschakeld betekent dat de bestaande procedure.. waar iedereen kan en mag stemmen... niet voldoende is.


Klopt. De ALV heeft met een meerderheid van stemmen gevraagd om een ledenraadpleging. Zie notulen ALV 2014. Kennelijk vond de ALV de bestaande procedure onvoldoende.

Niet voldoende voor wie en waarom?


Doet niet meer terzake. Een meerderheid van stemmen was tijdens de ALV voor een ledenraadpleging.

Commissie (in opdracht van de ALV) vetrouwd het Bestuur niet in Machtigingen netjes verwerken???


Is in mijn ogen niet relevant. De commissie werkt in opdracht van de ALV, het bestuur is hierin geen partij. Dat er geen financiele beperkingen zijn opgelegd, betekent alleen maar dat kosten "redelijk" moeten blijven. Ik snap wel dat de commissie hiervoor gekozen heeft. Je wilt niet achteraf de discussie of er gerommeld is met de stemmen. Ook voorkom je op deze manier inmenging en beinvloeding van het bestuur. Dat kan met het gebruik van een notaris natuurlijk alsnog gebeuren, maar dat heeft dan geen enkel effect of alleen de suggestie zou al niets betekenen, omdat het bestuur met het gebruik van een notaris in zijn geheel geen partij is en op deze manier geen enkele invloed heeft. Het doet dus ook niet terzake of de commissie het bestuur vertrouwd, het doet terzake of de leden het bestuur vertrouwd. Op deze manier kan die vervelende discussie in ieder geval niet ontstaan.

Er is inmiddels 210 euro TCN geld weggegooid... en dan heeft de Notaris nog geen stem geteld.


Ik zie het doel wel, dus ik zou dat niet 'weggegooid' noemen.

Heeft de ALV gevraagd alle leden te raadplegen (dat is iets anders dan een Ledenraadpleging): JA


Onjuist. De ALV heeft ingestemd met een bindende ledenraadpleging, zie notulen ALV 2014.

Heeft de ALV opdracht gegeven een Notaris in te huren? NEE


De ALV heeft geen bijzondere beperkingen opgelegd om tot een resultaat te komen m.b.t. de bindende raadpleging. De keuze om dit via een notaris te doen lijkt me logisch (zie boven).

Bestuur heeft er niets in te zeggen omdat volgens de Statuten de Commissie alleen verantwoording verschuldigd is aan de ALV


Exact. Dat is ook de reden dat het bestuur gewoon geen partij is en waarschijnlijk ook voor een notaris is gekozen, zodat ook niet de schijn ontstaat.

Er zijn dus 3 Commissieleden die geheel op eigen houtje geld van de TCN uitgeven.


Nee, niet geheel op eigen houtje. Ze doen dit in opdracht van de ALV, uiteraard naar redelijkheid.

Gaat de ALV ze daar in 2015 op aanspreken? NEE (waarschijnlijk niet)


Ik heb geen glazen bol, maar ben geneigd om te zeggen dat je gelijk hebt. Met name omdat ik denk dat het merendeel van de leden het niet met jou eens is en het prima vindt dat er (redelijke) kosten worden gemaakt om deze ledenraadpleging heel netjes af te handelen.

Want het merendeel van de TCN Leden snapt niets van Besturen


Vind ik persoonlijk, met name in deze setting, een bijzondere conclusie.

Nogmaals: Bestuur had moeten ingrijpen en een Buitengewone Ledenvergadering moeten uitschrijven.


Je bedoelt: het bestuur had moeten ingrijpen op het besluit van de ALV om een bindende ledenraadpleging te houden door de aangewezen commissie, waarbij het bestuur geen partij is maar bindend het advies van de commissie zal volgen? Het concept van een ledenraadpleging is *juist* dat de leden spreken en *niet* het bestuur.

Het bestuur *kan* niet ingrijpen, omdat de ALV zo besloten heeft. Als het bestuur dat wel zou doen, zou dat tegen alle gemaakte afspraken ingaan en in mijn ogen zelfs een ernstige wanprestatie van het bestuur zijn.

Besparing: 210 euro + rekening van de Notaris nadat de stemmen geteld zijn.


Gezien al een aantal jaren het begrote verlies niet is gerealiseerd en de vereniging alles behalve krap bij kas zit (zie notulen ALV 2014), zie ik persoonlijk geen enkel probleem dat er eindelijk eens wat geld wordt uitgegeven aan iets wat (in mijn ogen) weldegelijk nut heeft. Ik denk dat je de ALV er tijdens de volgende vergadering op aan zou kunnen spreken, dat de ledenraadpleging naar jouw smaak misschien in iets strakker omkaderd had moeten worden op financieel gebied.

Zo. Dan ga ik nu mijn stemkaart invullen en opsturen! :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 17:07 #40 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden