Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

25 mei 2014 23:49 #81 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Zo, nog net op tijd de stemkaart ingevuld en op de bus gedaan maar wel na uitbreid onderzoek of de motor van mijn keuze wel aan de TCN-eisen voldoet. Gisteren een hele dag op een bij de ANWB in Lelystad gehuurde Crosstourer (met DTC) rondgereden om een indruk te krijgen en een enigzins onderbouwde keuze te maken. Lijkt mij een goede opvolger van de Varadero, maar dan wel zonder DTC. De andere opties vind ik minder geschikt als clubmotor. Ben benieuwd naar de uitslag...

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 09:44 #82 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
heb je dan op die anderen ook gereden?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 18:58 #83 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Nee hoor, zo objectief ben ik ook weer niet.  Gewoon in de luie stoel in de Transalper zitten lezen en gestemd  ;) .

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2014 21:26 #84 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
zo te zien op het plaatje hebben de smurfen ook zo'n dannysmurf die overal  buiten wil staan maar wel mee wil praten. Als je blanco gestemd hebt kun je ook niet klagen over 42% die de minderheid waren en dus overstemd waren en wie weet als jij eens ophoud met blanco stemmen ??????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 09:32 #85 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Je negeert deze gebruiker. Toon mij deze post.


Tip:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10195.msg100601#msg100601

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 10:20 #86 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Ik moet zeggen dat Danny een punt heeft. 42% van de ALV is dus duidelijk tegen nieuwe clubfietsen en wou dus niet de mensen die niet op de ALV waren de kans geven om hier over mee te beslissen. Ik hou het allemaal niet zo bij maar als dat zo is vindt ik dat erg kinderachtig.

Maar ach dat vind ik ook van mensen die wel voor een dikke tourfiets stemmen omdat ze die eventueel wel willen hebben maar tegen de lichte allroad Dominator omdat ze zelf toch alleen maar op de weg rijden. Ik durf te wedden dat ze er zijn.

Maar ach politiek, keuzes, meningen, empathie... :-X

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 12:02 #87 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Over meningen en empathie gesproken Lennert...... van mij zijn ze allemaal welkom hoor, ik heb zelf jaren met DR, Dominator, AT gereden, en dan nu om verschillende redenen rij ik met zo'n zware dikzak. Maar als ik dan op deze site: www.motoravonturist.nl/ zit te lezen, waar jij ook nogal actief bent zakt mijn broek een beetje af hoor, alles wat meer als 250cc heeft jonger is dan 25 jaar en niet verder komt dan duitsland zonder mechanische pech wordt per definitie afgedaan als een niet avontuurlijke te zware/grote ouwe lullen motor waarvan de berijder boven de 40 is, te dik is en in hotels slaapt..... ???

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 12:44 #88 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

en dan nu om verschillende redenen rij ik met zo'n zware dikzak.

Moet je vooral doen, echt ik heb er geen problemen mee. Ik heb voor de crosstourer en de domi gestemd. Vooral omdat ik snap dat een dikke fiets ook fijn kan zijn. Ik ben speciaal bij een dealer gaan kijken om in te schatten of het in de verte naar mijn mening allroad/reis/avonturen fietsen zijn (bleef maar 1 over, de zwaarste) Ik stel soms dingen wat scherp maar zo heet wordt de soep enz... Ik heb bij de Stella Alpina een leuk gesprek gehad met de man achter LifeisYoy.nl en die reed op een GS1200ADV en dook na twee nachten kamperen snel een hotel in.  Prima gast en een echte avonturier!

Maar als ik dan op deze site: www.motoravonturist.nl/ zit te lezen, waar jij ook nogal actief bent zakt mijn broek een beetje af hoor, alles wat meer als 250cc heeft jonger is dan 25 jaar en niet verder komt dan duitsland zonder mechanische pech wordt per definitie afgedaan als een niet avontuurlijke te zware/grote ouwe lullen motor waarvan de berijder boven de 40 is, te dik is en in hotels slaapt..... ???

Ik ben niet nogal actief daar, ze vroegen me of ze een filmpje mochten plaatsen en of ik wat over ons ploegje kon vertellen. Meer niet. De bewuste films waren in het kader van een 10 jarig jubileum en dus ging men zoveel mogelijk op oude troep, vandaar het gesleutel de andere reizen gaan met minder gesleutel.
Alleen de Vespa was minder dan 250cc de rest 500+ zelfs een K100 en das 1000cc.
Wanneer je goed kijkt naar de groep zie je hele verschillende motoren omdat het ons niet uitmaakt waar je op rijdt als je maar lol hebt. En van de groep is er maar 1 jonger dan 40 de rest 40 of ouder.

De motoravonturisten rijden veelal transalp en er is een GS rijder dus ook daar gaat jouw broek de verkeerde kant op.

Wanneer je naar mijn filmpjes kijkt, hoop ik dat je de zelfspot opvalt. In de stijl van die zelfspot drijf ik ook de spot met anderen, sorry als dat niet over komt.

Even goede vrienden?  En mocht je in Friesland zijn staat er eventueel een bakje voor je klaar.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 12:59 #89 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
oke man, ik begrijp je wat beter zo. hier in het zuid westen staat er ook een bakje klaar

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 13:02 #90 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
:)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 13:44 #91 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Ik moet zeggen dat Danny een punt heeft. 42% van de ALV is dus duidelijk tegen nieuwe clubfietsen en wou dus niet de mensen die niet op de ALV waren de kans geven om hier over mee te beslissen. Ik hou het allemaal niet zo bij maar als dat zo is vindt ik dat erg kinderachtig.


Hmm, hier kan je op twee manieren naar kijken (mogelijk meer). Ik ben zo iemand die gestemd heeft vóór een ledenraadpleging. Niet omdat ik vind dat de 42% die tegenstemt in de stront kan zakken. In tegendeel. Ik vind dit onderwerp zo belangrijk dat ik dit  niet alleen door de ALV wil laten beslissen.

Het voorstel van de ledenraadpleging stond reeds in de uitnodiging voor de ALV. De niet-aanwezigen konden dus weten van dit voorstel en gewoon aanwezig zijn, omdat aangekondigd is dat een bindende stemming over de ledenraadpleging zou plaatsvinden.

Met iets meer statistiek, de opkomst op de ALV was pakweg 60 leden. Als 42% tegenstemt en je zou kiezen om met de grootste minderheid rekening te houden, zou de prangende vraag over clubmotoren nooit bij de overige ~620 zijn voorgelegd. Dat zou inhouden dat ~3.7% van de leden ervoor zou zorgen dat de vraag uberhaupt niet gesteld wordt. Laat staan de keuze voor welke modellen wel/niet. Ik vind dat persoonlijk een beetje cru voor de overige ~96,3% van de leden.

Tijdens de ALV vond ik dat het nodig was om voor volledige 'democratie' te gaan én de inspanning aan te gaan om actief leden te benaderen die geen zin/mogelijkhed hadden om naar de ALV te komen. De discussie op de ALV was subjectief, dit onderwerp gaat ook heel snel richting smaak en persoonlijke mening. Kortom, als je als "wij" wilt optreden, vind ik dat je rekening moet houden met de overige ~96,3%. Ook als die het een beetje af laten weten op een ALV. De vraag is waar je de lijn trekt. Ik ben van het samen uit, samen thuis type.

Alle leden zijn nu benaderd, iedereen heeft de kans gehad zijn stem uit te brengen. Wat de uitkomst ook mag zijn, in mijn ogen kan het niet democratischer dan dit.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 13:47 #92 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)

Ho..Ho.. nu maak je een aanname.

Sorry, ik dacht idd een beetje te negatief over de 42%. Het regent ook al de hele dag dus misschien is dat het... Zou schilderen maar ja....

Excuus!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 13:49 #93 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)


Alle leden zijn nu benaderd, iedereen heeft de kans gehad zijn stem uit te brengen. Wat de uitkomst ook mag zijn, in mijn ogen kan het niet democratischer dan dit.


Eens!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 14:35 #94 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Edit: verwijderd tis t nie waard

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 15:10 #95 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Ga Jij Stemmen? (TCN leden only)
Zin in!  ;D


“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden