Hoezo klantvriendelijk

07 mei 2014 18:05 #1 door hcm
Hoezo klantvriendelijk werd gestart door hcm
Heb jij dat ook wel eens, dat je belt met een erkende motorzaak voor een prijs van een onderdeel wat je zoekt en dan blijkt als je het onderdeel ophaalt dat de BTW er nog overheen komt. Ik vind het belachelijk, waarom vertellen ze dat niet meteen. Net doen of ze goedkoper zijn, maar dan stiekem toch niet.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 20:07 #2 door GK
Beantwoord door GK in topic Hoezo klantvriendelijk
Ik merk wel vaker dat ze zonder btw rekenen, zo zien ze het in hun computersysteem staan geloof ik. Als ze weten dat je het van hun wilt kopen moeten ze wel duidelijk vermelden dat er nog BTW overheen komt, maar ja, dat 'vergeten' ze nogal. Of het intentioneel is... ik weet het niet, kan ook gewoon gemakzucht zijn. Volgende keer maar gewoon zelf duidelijk vragen :-p of product niet afnemen op het moment dat je op komt halen, zolang je niets getekend hebt hoef je het niet af te nemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 20:38 #3 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Hoezo klantvriendelijk
>:( >:( >:(

Wat een sukkels.
Je mag dan het onderdeel weigeren omdat het volgens het consumentenrecht niet conform de mondelinge afspraak is.
Om te pesten zou ik het onderdeel niet afnemen en elders bestellen.
Pas dan gaan ze de juiste prijs opgeven aan de consument.

Ik werk in de auto branche (Magazijn / Receptie) en geef altijd incl. prijzen aan klanten
en aan bedrijven excl. BTW met de vermelding dat het excl. BTW is.
Dat is ook het eerste wat je leert met trainingen.
Het blijkt dat daar dus "ongeschoolden" rond lopen.

Jammer dat je zo meer euro kwijt raakt.

grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 01:35 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoezo klantvriendelijk
Ging het om een groot verschil ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 09:21 #5 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Hoezo klantvriendelijk
Dat zal alleen de BTW zijn.... kan niet veel zijn maar ook wel veel.
Onderdeel van 20 euro wordt 24,20  - maar 4,20 (Snackje bij de McD)
maar als je een voor 200 euro heb besteld.... dan heb je 4 omeletten met extra boterhammen  ;D ;D ;D

grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 18:28 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoezo klantvriendelijk

ik persoonlik zie niet direkt het probleem,

vergissingen moeten gemaakt kunnen worden en daar hoort ook deze onder

veel prijzen zijn bij leveranciers allemaal zonder btw vermeld en dan kruipt een dergelijke vergissing er snel in als de consument om een prijsje vraagt

er zal zeker geen opzet in het spel zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 19:14 #7 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Hoezo klantvriendelijk
Toen ik een aantal jaren geleden mijn huidige laptop ging ophalen bij BTO kreeg ik daar te horen dat er nog btw bij kwam. Dat was dus € 1980,- waar nog eens € 281,- btw bijkwam en daar was ik dus niet van op de hoogte. Dat zijn heel veel snackjes bij de Mac.
Als je een prijsopgave doet wil je weten wat je moet betalen en wil je niet belazerd worden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 19:49 #8 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Hoezo klantvriendelijk
het ging in dit geval om een achterband incl montage, dan is het mijns inziens toch wel vreemd dat je een prijs ex btw gaat noemen.
Dat een vergissing snel is gemaakt geloof ik persoonlijk niet zo in, het is gewoon een motorzaak, geen groothandel met allerlei zakelijk verkeer waar je als particulier niet terecht kunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 21:09 #9 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Hoezo klantvriendelijk
Het is niet netjes, vind het zelf ook vervelend als ik vraag om de prijs van een remschijf, er wordt me gezegd dat het 130 euro kost en het blijkt ex btw te zijn...


Ik doe het alleen zelf ook. Ik heb een bijbaantje op de zaterdag in een motorzaak. Mensen komen voor kleding, tanktas of whatever voor ander accessoires. 5 verschillende boekjes van verschillende leveranciers. Prijzen zijn incl btw.

Zoek je de prijzen op op hun internet site is het ook incl. TENZIJ je in het dealer gedeelte zit. Dan is het ex.

Verkoop je onderdelen, op de verpakking van kleine losse onderdelen staat een prijs. Excl btw. Per stuk. Behalve soms. Dan is het voor de twee of 3 of hoeveel er ook in zitten.
En soms zijn de prijzen op de verpakking incl btw. Is maar net van welke van de circa 15 leveranciers het vandaan komt, om wat voor spul het gaat etc.

Komt iemand voor honda onderdelen en zoek je het in het honda systeem is het excl btw. BMW ook excl.

Behalve als je honda of bmw onderdelen op een van de algemene aftemarket sites zoekt, dan moet je even opletten, want dan heb je netto incl, netto excl, bruto incl en bruto excl. Het is per site verschillend of je 1,2 of 4 prijzen ziet en als je er maar 1 of 2 ziet, om welke prijzen het gaat.

NGK bougies zet prijzen incl btw op het doosje en in de gids, maar op de algemene lijst excl.

Bandenleveranciers in het blad excl, bestel je het op de algemene site is het incl.

Luchtfiltertje voor BMW of honda? Geen probleem. Ik zoek het even op. Zoek ik het op in het honda of bmw systeem, verschijnen de prijzen excl. Zoek ik het op op een algemene site waar we ook de olie ed vandaan halen, dan is het incl.
Maar niet altijd, want ook zij hebben een boekwerk van 3000 blz's en dáár is het excl.


Heeeeeeeeelp.... ik doe écht mijn best, vraag het vaak na aan degene van wie ik weet dat die het allemaal kent, maar ja... soms ga ook in de mist in...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 21:14 #10 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Hoezo klantvriendelijk

het ging in dit geval om een achterband incl montage, dan is het mijns inziens toch wel vreemd dat je een prijs ex btw gaat noemen.
Dat een vergissing snel is gemaakt geloof ik persoonlijk niet zo in, het is gewoon een motorzaak, geen groothandel met allerlei zakelijk verkeer waar je als particulier niet terecht kunt


Zo vreemd is dat dus niet. Is het opgezocht in het boek van Bridgestone of ander specifiek merk? Dan zijn de prijzen excl. Is het bijvoorbeeld opgezocht op hocoparts, dan is het incl.

En nee. Dit is niet om het goed te praten oid, want een klant die vraagt om een prijs, verwacht gewoon de incl prijs. Doe ik zelf immers ook als ik in een winkel sta, maar er zit blijkbaar een verschil in leverancier of prijzen incl of excl vermeld worden. Verschillende merken kun je op verschillende plekken opzoeken en op die verschillende plekken vermeld de ene de incl prijzen en de andere de excl.
Heel even niet scherp zijn en je zegt de 'verkeerde' (lees: excl) prijs.

Misschien zit er een systeem in, maar ik vind het systeem niet altijd even logisch. Als jij het systeem wel snapt, mag je het me vertellen.  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 21:32 #11 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic Hoezo klantvriendelijk
Goed geprobeerd Floor, zo onduidelijk is het dus.

leerring uit het hele verhaal kan dus zijn dat je zelf even moet vragen "is dit incl of excl btw"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 22:12 #12 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Hoezo klantvriendelijk

Goed geprobeerd Floor, zo onduidelijk is het dus.

leerring uit het hele verhaal kan dus zijn dat je zelf even moet vragen "is dit incl of excl btw"


Voor de zekerheid kan dat nooit kwaad inderdaad.

Je mag (moet?) er eigenlijk gewoon vanuit kunnen gaan dat prijzen incl worden vermeld. In alle winkels zijn getoonde prijzen tenslotte incl.

Ik geef ook altijd incl prijzen, maar eens in de zoveel weken gaat het een keer mis.
Laatst nog was er een man voor remschijven. (wat ik hierboven ook zei). 2 schijven, per stuk 140 euro oid, stond in het honda systeem. Had ik ook medegedeeld aan hem. Op dat moment kwam de eigenaar van de zaak langslopen die zei dat het excl. prijzen waren. Oja... Kut... honda is excl (staat alleen niet bij de prijs vermeld.)

Het zijn nogal forse prijzen voor een remschijfje, dus voor de klant ook nog even aftermarket opgezocht op 2 verschillende sites. De ene daarvan (die we het meest gebruiken) geeft incl én excl prijzen, de ander alleen incl (moet je weten, want staat niet bij de prijs).

Dus ja, soms is het onkunde. Je mag me zoals Jomakra een sukkel noemen ( >:D ;D ;) ), 98% van de tijd gaat het goed, en zo af en toe gaat het fout. Vind ik zelf ook écht vervelend en van opzet hoeft lang niet altijd sprake te zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 22:51 #13 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Hoezo klantvriendelijk
Floor,
duidelijk verhaal over hoe onduidelijk het kan zijn, maar het is voor de klant wel mooi irritant als de prijsopgave opeens excl btw is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2014 06:51 #14 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Hoezo klantvriendelijk
Hai Floor,

Ik zal de laatste zijn die jou een sukkel noemt.  ;D ;D ;D
Het probleem in de motorfietsenbranche is dus dat de toeleveranciers geen zelfde lijn trekken wat betreft prijsstelling.
Je kan ook altijd excl. btw aanhouden en achteraf bij het ophalen korting geven als blijkt dat het toch incl. BTW was (geintje).

Zoals al eerder is aangegeven moet je als consument dus altijd vragen bij de prijsopgave of het incl. of excl. BTW is.
In de autobusiness geven alle toeleveranciers excl. prijzen aan.
Behalve voor gebruikte onderdelen (marge), die zijn incl. btw.
Voor deze delen is in het verladen al belasting over betaald.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden