Banden!

28 mei 2014 16:44 #1 door Bram
Banden! werd gestart door Bram
Elke keer weer. Welke banden zal ik kiezen voor onder mijn alpje!

Ik weet dat een bandenkeus erg persoonlijk is en all-road banden een gulden middenweg zijn. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring..

Momenteel rij ik met de Dunlop Trailmax, erg fijne band. Redelijk naast de weg en lekker plakkerig erop, zelfs in de regen doet hij het goed! Alleen slijt hij naar mijn mening erg snel. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief.

Ik vind op verschillende topics de volgende banden, heeft iemand er ervaring mee?

- Heidenau K60 scout,
- Bridgestone TRAIL WING 42

Weet je een beter alternatief hoor ik het graag?

Bram

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 16:59 #2 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Banden!
Kort maar krachtig: Michelin Anakee 2.
Heb ook best goede ervaringen met de Metzeler Enduro 3 Sahara.

Wel even opletten dat dit echt wel 80-20 weg/all-road banden zijn.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2014 18:26 - 30 mei 2014 23:28 #3 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Banden!
Op 2x TA700 gereden op
- Bridgestone Trail Wing - niet fijn als het regent en voorband was op na 9K
- Bridgestone Battle Wing - niks op aan te merken
- Anakee 2 [wordt niet meer gemaakt?] met veel plezier gereden. Beetje off road, als het droog was geen probleem. In de modder kwam ik niet ver. Maar dat kan ook aan mijn rijkunsten liggen. Na 22.000 km, waarvan 70% met duo, had ik nog 2 mm over.
Zowel op droog als nat wegdek prima grip. Heb er Moto Gymkhana mee gereden en dat ging prima.
- Anakee 3 op mijn TA 600> zie Anakee 2, maar dan beter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 19:35 #4 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Banden!
Bram vind je het goed als ik ook enkele vragen stel in dit topic? Ik zit namelijk met precies dezelfde vraag/situatie en wilde zojuist een topic openen!

Er zijn twee soorten trailmax, de iets meer op de weg gerichte en de iets meer off-road gerichte. Ik heb deze er nu op liggen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 23:29 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Banden!
Wat wil je met je band, das de belangrijkste vraag! Anders zijn tips over allroadbanden altijd gerelateerd aan het gebruik en eisenpakket van de rijder. Ik noem mijn Mitas E09/Heidenau K60 mijn wegbanden waarmee ik ook onverhard kan rijden. De Heidenau K79 / Mefo stonemaster is de allroadset.....
En kijk ook es naar Michelin sirac bv.....

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 01:44 #6 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Banden!
De band die het meest lijkt op de Dunlop TrailMax is de "Continental Trail Attack"
Heb 4 paar versleten en kom gemiddeld op 17.000 per setje.
Wel met de Varadero dan, dus weet niet of dat ook voor de Transalp zo is.
Met de Contie,s trok ik voor het eerst de stepjes over het asfalt en sindsdien heb ik
geen schaamranden meer op zijkant van de banden staan, heb grenseloos vertrouwen in deze band.

Op de weg super, voor offroad niet.
contie trial 2 is net even beter als de de contie 1      (levens duur is hetzelfde)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 11:04 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Banden!
die stepjes op het asfalt komt omdat je motor verlaagd is, ik rij mijn tourance ook volledig tot het randje maar stepjes op het asfalt gaat echt niet.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 20:15 #8 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Banden!

die stepjes op het asfalt komt omdat je motor verlaagd is, ik rij mijn tourance ook volledig tot het randje maar stepjes op het asfalt gaat echt niet.

Had m,n motor toen nog niet verlaagd ,na de verlaging heb ik andere
voetsteunen gekocht die platter,korter en wat hoger zitten .Nu komt alleen nog wel eens m,n schoen lichtjes tegen het asfalt.
waarschijnlijk komt het door de bouw van de Conti Trail Attack dat je er platter
mee kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 20:36 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Banden!
Wel/geen schaamrandjes zegt niet zoveel over de hellingshoek hoor.

Als er geen stepjes, laarzen, koffers of middenbok oid in de weg zit is het loopvlak van de band de beperkende factor vwb de hellingshoek. Als je aan het einde van het loopvlak nog steeds grip hebt  ;) heb je ook de maximale hellingshoek bereikt  :)

Maar er zit gewoon verschil in de ronding als je naar verschillende merken/type's banden kijkt. De ene band staat gewoon wat ronder dan de ander  :-\

Dus het zou ook zomaar kunnen zijn dat je, met dezelfde hellingshoek, bij de ene band aan de rand zit, en dat er bij de ander nog een schaamrandje overblijft  ::)

Niks om je voor te schamen dus  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 23:04 #10 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Banden!
Conti trailattack 2... topband!

Sprak vanavond vriend op Conti roadattack 2 (had zijn bandenman toevallig goedkoop liggen) en ook tevreden. Hij reed hiervoor ook op trailattack's.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2014 22:23 #11 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Banden!
Ik zoek in ieder geval banden met iets meer profiel. Geschat rij ik ongeveer 70-30 weg/zand en dan voornamelijk zandpaden.
De banden wat ik nu heb (zie enkele posts hierboven) bevallen goed. Het enige wat ik vaker merk is dat de voorband in losse/droge zand vaak grip verliest (wegschuift) als ik wil draaien. Is dit iets wat met een andere band op te vangen is (behalve een echte noppenband dan) of ligt dit aan mijn techniek? Ik rij pas sinds februari AT.

Een echte noppenband zoals je die op crossmotoren ook ziet is natuurlijk ideaal voor off-road maar on-road slijten die erg snel en rijden minder fijn. Ik hou er wel van om hem op de weg een beetje plat te gooien :)

Banden als de Conti trailattack 2 lijken me toch wat te weinig profiel te hebben voor het off-road werk wat ik doe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2014 19:39 #12 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Banden!
Hoe zit het eigenlijk met TT (Tube Type) ten opzichte van TL (TubeLess)? Of maakt het weinig uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2014 20:19 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Banden!
zoals de naam al aangeeft is dat ook het verschil

karkas is gelijk echter vanaf 140/80 17 is alles al gauw tube less maar er mag dan ook een binnenband in

kan ook niet anders als je spaakwielen hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2014 17:33 #14 door Bram
Beantwoord door Bram in topic Banden!

Bram vind je het goed als ik ook enkele vragen stel in dit topic? Ik zit namelijk met precies dezelfde vraag/situatie en wilde zojuist een topic openen!

Er zijn twee soorten trailmax, de iets meer op de weg gerichte en de iets meer off-road gerichte. Ik heb deze er nu op liggen:


@Gustlock, Geen probleem.

Ook ik heb deze banden erop liggen en ben er erg tevreden over. Hetgeen jij beschrijft over het rijden in los zand herken ik, maar zal denk ik alleen worden opgelost door grovere noppen.

Helaas blijft het antwoord op mijn vraag nog steeds achterwege. Ik denk dat ik niet voldoende duidelijk was in mijn vraag. Ook ik ben op zoek naar een wat meer off-road gerichte band(meer profiel).

De Heidenau K60 scout en Bridgestone TRAIL WING 42 vind ik daarom erg interessant. Net wat meer profiel, om net wat beter mijn mannetje te staan naast de weg.

Heeft er iemand ervaring met deze banden en kan hij of zij mij deze band aan of afraden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2014 18:47 #15 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Banden!
Bram ik heb deze week een setje K60 Scouts gekocht, van het weekend komen ze eronder te liggen dus over een weekje kan ik je misschien al een beetje meer vertellen hoe deze zich verhouden tov de Dunlops ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2014 23:59 #16 door Saik0
Beantwoord door Saik0 in topic Banden!
K60 scout heb ik er nu onder, droog weer heel lekker op de teervlaktes. De 140 band heeft een massieve streep achter. Dat maakt hem soepel rijden op verharde wegen. Stuurt lekker. Vind ze iets minder grip hebben dan de gewone K60, compound lijkt iets harder. Op t zand zal t denk ik tzelfde doen als alle dual purpose banden. T kan wel maar noppen zijn toch t beste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden