knipperlicht relais

09 juni 2014 10:49 #1 door Cor @ Schiedam
knipperlicht relais werd gestart door Cor @ Schiedam
Mijn Ex politie alp C:-) heeft een knop voor de gevarenlichten aan te zetten.
Echter sinds een paar dagen weigeren deze dienst.
Gister het spul maar eens open gegooid en opzoek gegaan naar de oorzaak.
Wat een draden zooi zat daar zeg.
Ik heb gelijk maar het een ander weg geknipt wat geen nut meer had.
Nu blijkt het knipperlicht relais voor de gevaren lichten het niet meer te doen.
Deze is het zelfde als het gewone knipperlicht relais alleen op beide is niets meer te lezen.
Wie kan mijn vertellen welk relais ik moet hebben?, en waar ik deze kan bestellen.
Of is er iemand hier die er nog een heb liggen?
Ik wil ze wel weer werkend hebben omdat ik ze eigenlijk dagelijks gebruikt om tussen de file door te rijden. 

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 11:18 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic knipperlicht relais
Helaas geen verstand van de elektriek hier Cor  :-[. Ik ben al blij dat ik mijn knipperlichten werkend heb  ;)

Maar het gebruik van alarm- en/of andere aanvullende verlichting word afgeraden in de richtlijn van het voor het filerijden.
Zie: www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Dat je ze tóch graag werkend wil hebben begrijp ik. Neem aan dat er wel een antwoord op je vraag komt  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 12:19 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic knipperlicht relais

de draad volgen die van het knopje van de alarmplichten naar het relais ging was die gene die voor de alarmlichten bedoeld was

hier kwamen drie draden in (met een stekkertje) maar als je nu reeds alles hebt weg geknipt wordt dit lastig werken
feit is dat er een + draad loopt naar dat relais en een massa aan het frame of aan de draad van de massa
de derde draad stuur het knipper signaal naar je knipperlicht en ieder knipperlicht heeft zijn eigen massa en voilá  het zou moeten werken en uitgaan als je de schakelaar uit zet

bij twijfel langskomen en tegen de juiste vergoedingen l :))aat ik dat jouw zelf repareren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 12:41 #4 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic knipperlicht relais

de draad volgen die van het knopje van de alarmplichten naar het relais ging was die gene die voor de alarmlichten bedoeld was

hier kwamen drie draden in (met een stekkertje) maar als je nu reeds alles hebt weg geknipt wordt dit lastig werken
feit is dat er een + draad loopt naar dat relais en een massa aan het frame of aan de draad van de massa
de derde draad stuur het knipper signaal naar je knipperlicht en ieder knipperlicht heeft zijn eigen massa en voilá  het zou moeten werken en uitgaan als je de schakelaar uit zet

bij twijfel langskomen en tegen de juiste vergoedingen l :))aat ik dat jouw zelf repareren

Hi Ad,
Natuurlijk heb ik alles voor de alarmlichten laten zitten.
Ik heb het kapotte relais gewisseld met het normale relais en ,voila toen deden ze het weer.
Dus is het een kwestie van een nieuw relais.

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 15:11 #5 door dropken
Beantwoord door dropken in topic knipperlicht relais
ergens hier op het forum staat beschreven hoe je de alarmlichten kunt aansluiten is inderdaad een ander relais voor nodig dacht ik me zo te herinnenren maar als je onder alarmlichten aansluiten zoekt zou je het ergens moeten kunnen  weer vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 21:58 #6 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic knipperlicht relais
Maar het is en blijft niet zo slim dat je eerst een aantal draden weg knipt en vervolgens gaat vragen hoe het een en ander werkt of waarvoor die draden zijn. Toch ::)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 22:27 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic knipperlicht relais
Denk dat het wel mee valt Bikkel  :). Cor wekt toch toch echt wel de indruk dat hij weet waar hij mee bezig is  ;)
En bovendien heeft hij al getest dat het slechts een kapot relais is, dus probleem opgelost  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 22:37 #8 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic knipperlicht relais

Denk dat het wel mee valt Bikkel  :). Cor wekt toch toch echt wel de indruk dat hij weet waar hij mee bezig is  ;)
En bovendien heeft hij al getest dat het slechts een kapot relais is, dus probleem opgelost  8)

Precies, mijn vraag was gewoon of er iemand nog een knipperlicht relais had liggen of mijn kon vertellen waar te bestelen/kopen...

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2014 09:40 #9 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic knipperlicht relais
Sorry dan had ik het een beetje verkeerd begrepen.
Succes er mee en nog veel plezier met je TA

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2014 16:32 #10 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic knipperlicht relais

Precies, mijn vraag was gewoon of er iemand nog een knipperlicht relais had liggen of mijn kon vertellen waar te bestelen/kopen...


Even googlen op "relais FR-3303", tenminste als je een 600 of een 650 hebt. Dat had je er namelijk nog niet bij verteld ;)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2014 22:45 #11 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic knipperlicht relais

Even googlen op "relais FR-3303", tenminste als je een 600 of een 650 hebt. Dat had je er namelijk nog niet bij verteld ;)

Kijk dit moest ik weten, bedankt voor de info.
Ik heb er gelijk een bestelt via Ebay

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden