Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)

17 juli 2014 17:07 #1 door chaly-dude
Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie) werd gestart door chaly-dude
plus.google.com/114187267916770381821/posts/e92SCSwCUqs

Dit experiment ga ik de komende twee weken testen.
Tot nu tot een ritje mee gemaakt (100km) en alles lijkt te werken.
Ik heb dus ortliebtassen voor op mijn Transalp sindskort, maar ik heb geen beugels of iets dergelijks.

De enige eis die ze bij het vastsjorren stellen bij ortlieb is dat je niet harder dan 100 km/u mag rijden als je ermee rijdt en de afstand tussen uitlaat en tas moet minimaal 10cm zijn. Dat laatste is lastig zonder beugels en daarom deze beunactie. Twee m8 bouten, met koppelstuk + skatewiel.
Dit zorgt ervoor dat de tas om en nabij de 8 cm van de uitlaat af zit. Op een plek wordt ie echt wel warm, maar dat lijkt (tot nu toe) geen blijvende schade te veroorzaken.

Rechter tas uiteraard wat lichter ingepakt dan de linker, zodat ie nog wat hoger / schuiner komt te hangen. Niet super voor de looks, wel voor de afstand tussen tas en uitlaat ;).

Morgen naar Engeland, dan zal het écht getest worden.

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 18:00 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)
niet harder dan 100 :o kun je de motor beter thuis laten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 18:06 #3 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)
wilde ik ook net schrijven 100 km daar zit je al snel aan en als je niet sneller mag dan ben je wel erg lang onderweg lijkt mij en dan heb je toch geen plezier meer in het rijden, waarom niet een rek met koffers wat is er toch met tassen die velen hebben, is het de prijs ? ik heb al een rek met koffers gehad 2e hands voor een paar tientjes het is maar wat je wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 19:16 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)
Hey Bart, wat is dat wat er tussen de voorkant van de tassen en de motor zit??
grtz Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 19:39 #5 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)

wilde ik ook net schrijven 100 km daar zit je al snel aan en als je niet sneller mag dan ben je wel erg lang onderweg lijkt mij en dan heb je toch geen plezier meer in het rijden, waarom niet een rek met koffers wat is er toch met tassen die velen hebben, is het de prijs ? ik heb al een rek met koffers gehad 2e hands voor een paar tientjes het is maar wat je wil.


Het is inderdaad de prijs. Kon eigenlijk alleen de nieuwe rekken vinden en de afgelopen maanden als een junkie marktplaats/2ehands.be/speurders.nl in de gaten gehouden voor rekken op een Transalp.
Maar helaas niets tegengekomen voor 'een paar tientjes'.

De regel van die 10cm neem ik niet zo nauw, dus dat 100km/u natuurlijk ook niet.  ;)

Hey Bart, wat is dat wat er tussen de voorkant van de tassen en de motor zit??
grtz Sandra

plus.google.com/114187267916770381821/posts/e92SCSwCUqs
Twee m8 bouten, met koppelstuk + skatewiel.


Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 20:17 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)
Misschien een idee om een stripje staal/alu/rvs van achter je skate board wiel naar elders op je rekje te maken. Dan creeer je een driehoek die voorkomt dat dit uitsteeksel verbuigt.

Kan me voorstellen dat langdurige belasting je draad stang op den duur verbuigt.

Ben benieuwd naar de ervaringen ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2014 10:58 #7 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)

Misschien een idee om een stripje staal/alu/rvs van achter je skate board wiel naar elders op je rekje te maken. Dan creeer je een driehoek die voorkomt dat dit uitsteeksel verbuigt.

Kan me voorstellen dat langdurige belasting je draad stang op den duur verbuigt.

Ben benieuwd naar de ervaringen ;D


Dat is wel goede upgrade voor deze beunactie. Maar tassen hangen enkel beetje tegen wieltje aan, ze hangen er niet op.

Reis ging goed. Veel heter dan gisteren gaan de tas / uitlaat niet snel worden en alles is nog in prima staat :).

Offtopic: heerlijk om weer in Engeland te toeren!

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2014 19:51 #8 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Wel zijtassen, geen rekken (Beunactie)
Zo, twee weken Engeland, waarvan een week op de motor.
Veel minder gereden dan gehoopt (verhaal volgt nog) maar wel met zeer lekker weer gehad (en vrij hoge temperaturen tijdens het rijden, waarbij de motor met z'n ventilatoren na bepaalde tijd opwarmen spontaan gaat klinken als een Volvo).
De tassen hebben de vuurdoop met vlag en wimpel doorstaan. Geen (nieuwe) krassen op mijn lak en ook aan de tassen zelf is niet te zien dat ze zijn gebruikt, zijn nog als nieuw.

Ik heb geen aandelen ortlieb, maar ik kan deze tassen absoluut iedereen aanraden!
Als je het klittenband dat over het zadel gaat een keer goed afstelt en daarna niet meer losmaakt, gaat dat de hele vakantie goed. Daarbij zijn er drie banden die je vastzet met een plastic clip gespen. Die zijn zeer makkelijk te verstellen en met een beetje geduld vind je mooie plekken op een Transalp om het allemaal strak te zetten.


Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden