EHBO cursusavond voor motorrijders, deelnemers en locatie gezocht

07 sept 2014 11:44 #1 door Damian
Mijn vrouw en ik willen graag een basis EHBO training voor motorrijders volgen.

Deze bijvoorbeeld
www.simeco.nl/opleidingen-eerste-hulp/le...n-voor-motorrijders/
Ik heb een paar jaar geleden al eens bij hen geïnformeerd en kreeg toen de volgende extra info:

De cursus neemt een dagdeel of avond in beslag, dus ongeveer 3-4 uur.
De groepen zijn bij voorkeur niet groter dan 12-15 deelnemers. Meer is mogelijk, maar dan graag overleggen.

De leslocatie wordt meestal door de club geregeld. Als wij dit doen dan worden er ook aan ons commerciële zaalhuur berekend.
Als jullie als club informeren bij een horecagelegenheid dan is dit meestal aanzienlijk goedkoper. Sterker nog meestal worden er door de uitbater alleen de consumpties berekend. Soms staan we in een bedrijfskantine van het bedrijf van één van de leden, ook prima.

Het doel van de avond is om op een laagdrempelige manier een aantal levensreddende basisvaardigheden bij te brengen. 
Voor jullie als club is dit ook een avondje uit, we houden hier in de lesopbouw ook rekening mee.

Voor verenigingen hanteren we voordelige tarieven, deze liggen rond de € 250,- exclusief reiskosten en BTW. 

Mogelijk kloppen de prijzen niet meer maar het zal dus ook afhangen van de locatie en aantal deelnemers.

Is er hier interesse om mee te doen ? Zeg met een prijs tot maximaal €35 per persoon ? Laat het dan even weten.
Bij minimaal nog 10 geïnteresseerden vraag ik een nieuwe offerte en probeer ik eea te organiseren.
Ik denk aan een doordeweekse avond die we minimaal een paar weken van tevoren zullen plannen.

Is er misschien iemand die een -liefst centraal gelegen- locatie beschikbaar zou willen stellen ?
Discussie gesloten.
07 sept 2014 12:48 #2 door len_tour
Een lid van ARM heeft geprobeerd een wat goedkopere cursus op te zetten. Helaas waren er te weinig deelnemers toen. Wie weet kan het met ARM en TCN wel. Hier heet hij Albert AT, geschikte gast en de cursus was toen ook op allroad toegespitst.


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
07 sept 2014 14:12 #3 door monaco
Eventueel kan ik een locatie in Tilburg verzorgen.

"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)
Discussie gesloten.
07 sept 2014 18:08 #4 door TransAlpGhost
Ha
Interresant en mogelijk kan ik een locatie in het centrum van amsterdam

Of mozamo er bij betrekken die hebbben een groot club huis minder dan 15 minuten vanaf de coentunnel,

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
13 jan 2015 21:39 #5 door TransAlpGhost
Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

uhm was hier nog meer interresse voor, zo in aanloop naar een nieuw seizoen? als club activiteit?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
13 jan 2015 22:25 #6 door wimj

uhm was hier nog meer interresse voor, zo in aanloop naar een nieuw seizoen?


Zeker.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i
Discussie gesloten.
14 jan 2015 08:56 #7 door Robertehv

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
14 jan 2015 21:00 #8 door TransAlpGhost
Dus vijf als Damian en zijn vrouw mee doen. Oproep in de transalper en zijn er nog meer geïnteresseerden?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
19 jan 2015 12:16 #9 door robgoesdakar
Op zich ook wel geinteresseerd, en ik denk dat Ilona ook wel interesse heeft (Zij is zelf EHBO-ster, maar dit zou een aanvulling kunnen zijn).

Locatie zou eventueel ook bij mij kunnen. Maar dan moet de groep echt niet groter dan een man of 12 worden .....(Incl. instructuur).

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
19 jan 2015 13:49 #10 door Floor
Ik heb ook interesse! (kan alleen niet op zaterdag).

Hoe zit het met een instructeur? Is al iemand dat aan het regelen? Anders wil ik dat wel even kijken. Een dag in maart plannen?
Discussie gesloten.
19 jan 2015 14:02 #11 door Oldtimer
Beste Transalpvrienden, maar wie gaat het organiseren.?

Tot nu toe veel belangstelling, maar een echte planning is er nog niet.

Er is blijkbaar behoefte en er zijn 3 locaties genoemd. Tilburg, Amsterdam, en bij Rob thuis.
Misschien een idee om het ergens in het midden van het land te doen.

Maar vooral, wie neemt nu het voortouw.?? En heb je hulp nodig ????

Marien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
21 jan 2015 18:31 #12 door Damian
Ik doe graag nog mee en mijn vrouw wellicht ook.
Heb het alleen nu even te druk om eea te organiseren de komende tijd, dus hopelijk voelt iemand zich aangemoedigd door deze interesse!
Discussie gesloten.
21 jan 2015 19:08 #13 door TransAlpGhost
Wow wat een extra enthousiasme, fijn zeg
@ Marien, het lijkt natuurlijk te kunnen groeien, zijn er dingen de we in de gaten moeten houden in het kader van het clubdenken? mag ook via pm als dat meer geschikt is.
@ Damian, duidelijk.
@ Rob, dat is een goed idee
@ Floor, weet jij een motor/verkeer specifieke trainer?

heeft er iemand een centraler gelegen locatie dan Rob?

en voor de geïnteresseerden, een zondag in maart?

groet
Caspar


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
21 jan 2015 19:27 #14 door Bart Wezenberg
Als IJsselmuiden centraal genoeg is zijn jullie welkom
Discussie gesloten.
21 jan 2015 23:24 - 24 jan 2015 13:16 #15 door Oldtimer
Hoi Caspar

Het club denken begint bij iets doen/organiseren voor je mede clubleden. Niet meer of minder.
Daarvoor hoef je geen bestuurslid, commissie lid of andersoortig lid te zijn.

Dit kunnen we open en bloot doen. We hebben niets te verbergen.
Elk initiatief van de leden wordt van harte ondersteund.
Maar,
Gebleken is dat iets pas echt werkt of gaat werken als iemand het voortouw neem, dingen regelt en een definitieve datum en plaats bepaald.

Wat is er nodig:

1 Een docent die een cursus kan/wil geven.  ( Even bestuur petje op.(( Wat kost dat.)
2 Een locatie. Liefst centraal zodat er een groter aantal mensen gebruik kunnen maken. ( petje weer op )
3 Een organisator. Iemand die de inschrijvingen doet  contacten legt en de eerste 2 regelt.
4 Via het forum de boel gaat promoten en op de dag zelf eventueel begeleid.

Je bent natuurlijk al aardig op weg, want je noemt een zondag in maart, vraagt om een docent en zoekt een locatie.

Top man.
Gewoon concreet maken dus.
Ik wil me bestuurlijk inzetten om de eventuele financiën te regelen, mits er ruimte voor is in 2015.

Wat kan ik je op persoonlijke titel bieden:
Eventueel een geschikte ruimte in Wychen of in Duiven.

Ik zou zeggen, ga ervoor.
;) ;)
Marien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
22 jan 2015 11:02 #16 door Floor


@ Floor, weet jij een motor/verkeer specifieke trainer?

en voor de geïnteresseerden, een zondag in maart?


Ik weet dezelfde man als len-tour. Ik zal hem eens vragen!

En anders wil ik wel even verder kijken.

Een zondag in maart komt mij goed uit!  ;D (oh wacht... of was ikzelf ook degene die dat voorstelde?) Anyway... lijkt mij prima.  ;)
Discussie gesloten.
22 jan 2015 13:46 - 02 feb 2015 09:21 #17 door Floor
Ik heb een curususleider gevonden!  ;D

Hij geeft aan dat er wel een vrij grote ruimte (vergaderzaal, kantine, of in ieder geval een 'grotere' huiskamer) nodig is om alles goed te kunnen laten zien en uitleggen. Hij heeft hiervoor een optie in Drenthe waar ook de materialen voor de cursus aanwezig zijn. Het kan ook ergens anders (in het midden van het land?) dan neemt hij de spullen mee die kant op, maar dan moet dat dus even geregeld worden. Heeft/weet iemand zo'n locatie?

Als ik meer info heb zal ik het melden. Zal dan ook een ander topic over openen voor inschrijving etc zodat alles duidelijk bij elkaar staat.

@ TransAlpGhost: PM!

@ De Rest: heeft iemand een ruimte waarvan hij/zij denkt dat deze groot genoeg is en liefst ook nog centraal gelegen?
Discussie gesloten.
22 jan 2015 13:54 #18 door Oldtimer
Ja, ruimte voor 30 a 40 personen.

Duiven en Wijchen.

pittige tante hoor die Floor  ;D ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
23 jan 2015 11:55 #19 door TransAlpGhost
Ha ,

er is ruimte bij Oldtimer in Wijchen en Duiven 30 personen
bij RobGoesDakar in Alphen  12 personen

@Marien: duidelijk gelukkig neemt Floor ook al wat opzich  :D

is het handig om standplaats huidige kennis en beschikbaarheid na tegaan zodra bekend is wat het ongeveer gaat kosten?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
23 jan 2015 15:21 #20 door Oldtimer
Ruimte in Duiven kost niets, maar zijn normale horeca consumptie prijzen.

Ruimte in Wijchen kost 50 euro, maar consumptieprijzen zijn kostprijs ( is vereniging)

In Duiven zou het zaterdag en zondag overdag kunnen tot ongeveer 16.30 uur.
In Wijchen op afspraak 24X7

Prima, ik hoor wel wanneer en hoe het gaat lopen.
Heb je iets nodig, laat het me maar weten.

Heel veel suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden