EHBO cursusavond voor motorrijders, deelnemers en locatie gezocht

24 jan 2015 00:36 #21 door Floor
Oke! Dat zijn al twee mooie opties!  :) ;D

Voor de mensen die interesse hebben; wat komt jullie het beste uit?
1. Drenthe met een ritje 's middags voor degene die willen
2. Duiven/Wijchen
3. Andere optie...? (is er al een genoemd met genoeg ruimte die ik over het hoofd heb gezien? )

Het lesplan is al uitgewerkt  ;D krijg hem opgestuurd, dus ben benieuwd.
Discussie gesloten.
24 jan 2015 16:20 #22 door Eddy
dit hele topic was aan mij voorbij gegaan....
heb zeker interesse!
zolang het in het weekend gehouden wordt, is er een redelijke kans dat ik erbij kan zijn!
afstand geen probleem

Eddy Beijer

Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996
Discussie gesloten.
24 jan 2015 21:09 - 24 jan 2015 21:13 #23 door len_tour
Ik stem voor Drenthe met een klein ritje dr bij! Igv Drenthe kom ik. En top dat je Albert gevraagd hebt!

[edit]

Misschien kunnen we om de kosten laag te houden dit ook samen met ARM leden doen? Ik doe maar een misschien gevaarlijke suggestie

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
25 jan 2015 02:12 #24 door Bikkel
Ruimte zat, maar woon niet echt centraal ;D
En nog voorniks ook

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu
Discussie gesloten.
25 jan 2015 11:07 #25 door Oldtimer

gevaarlijke suggestie


Geen probleem hoor, we steken hun clubhuis echt niet in brand  :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
25 jan 2015 22:16 #26 door Damian
Ha wat gaaf. Dank voor jullie inzet!  Datum en locatie maken mij niet zoveel uit, ik zorg dat ik erbij ben.
Hoe dichter bij Amsterdam hoe beter, dat wel ;)

Omdat ik in principe met mijn vrouw kom ga ik wellicht niet mee met een ritje vooraf als het onverhard is.

Discussie gesloten.
26 jan 2015 10:15 - 02 feb 2015 09:22 #27 door Floor

Als IJsselmuiden centraal genoeg is zijn jullie welkom

Voor de mensen die interesse hebben; wat komt jullie het beste uit?
1. Drenthe met een ritje 's middags voor degene die willen
2. Duiven/Wijchen
3. Andere optie...? (is er al een genoemd met genoeg ruimte die ik over het hoofd heb gezien? )


Werd eventje getipt dat ik er een vergeten was! Thnx. IJsselmuiden is ook nog een optie.  :)

Dus dat wordt:
1. Drenthe met een ritje 's middags voor degene die willen
2. Duiven/Wijchen
3. IJsselmuiden
4. Andere optie...?

Met nu 1 voorstanders voor Drenthe.

Misschien kunnen we om de kosten laag te houden dit ook samen met ARM leden doen? Ik doe maar een misschien gevaarlijke suggestie


Heb ik ook over nagedacht inderdaad! Ik denk het het beste is om het af laten hangen van de locatie en de hoeveelheid geïnteresseerden vanuit de TCN. Als er genoeg geïnteresseerden zijn, kunnen we het binnen de TCN houden. Als de ruimte groot genoeg is, lijkt het mij ook prima als er ARM'ers bij zijn.

Ik heb ook het lesplan ontvangen. De doelstelling voor de cursus zoals het nu is, zijn:

- Aanleren nieuwe buik-rug draai.
- Aanleren nieuwe stabiele zijligging methode
- Aanleren van reanimeren met en zonder AED
- Herkennen van ziektebeelden
- Behandelen van symptomen van ziektebeelden
- Aanleren van verbandleer
- Kennis laten nemen van verschillende verzekeringen
- Kennis laten nemen met de gevaren van een helm na een ongeluk
- Aanleren van het communiceren met 112

Andere suggesties en/of doelstellingen tijdens deze cursus, kunnen ook behandeld worden. Dus als je nog een idee hebt, laat maar even weten, kijken we of we dat erbij kunnen doen!




Discussie gesloten.
26 jan 2015 12:04 #28 door TransAlpGhost
Goed bezig,

ik ga met de locatie mee in Damian zijn mening, hoe dichter bij Amsterdam hoe beter, maar de afstand naar de diverse locaties is vergelijkbaar voor mij en dan maakt het niet uit waar het gaat zijn.

Waar in Drenthe overigens?

en voor het les programma:
Ik heb al een normale BHV en zou het zelf fijn vinden om wat te horen over omgaan met verkeers-specifieke zaken zowel voor motor rijders als in geval van verongelijkte automobilisten of andere deelnemers. wanneer verplaats je een autobestuurder, wanneer verplaats je een motor rijder of blokkeer je de weg.

en misschien is er wel een incidentje uit een allroad rit is er behoefte aan een gereguleerde EHBO bij ritten en is er dan een wens tot een AED?wat als voorbeeld kan dienen.

groeten






Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
26 jan 2015 12:28 - 01 feb 2015 00:28 #29 door len_tour
De Drenthe locatie is iets boven Hoogeveen. Mooi rijden daar!

Qua programma denk ik dat we niet teveel extra moeten gaan verzinnen het programma is al uitgedokterd en te  veel info neem je na verloop van tijd niet meer op. Wanneer je weet wat wel en wat niet te doen met een motorrijder dan is de rest gewoon logisch nadenken. Motoren verplaatsen ed is iets voor de andere omstanders jij bent de ehbo-er, jij blijft bij de slachtoffers en de rest is bijzaak. Verplaatsen van een lichaam zit in de cursus dus...

Ik heb het volste vertrouwen in de cursus, Albert weet echt waar hij het over heeft.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
26 jan 2015 15:29 #30 door Robertehv
De Drenthe locatie is voor mij te ver, is 2 uur rijden van hieruit. Ritje doe ik toch niet, kom dan toch met de auto.

Ik stem voor Omgeving Amsterdam of liever nog Wijchen.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
26 jan 2015 15:41 - 01 feb 2015 00:25 #31 door len_tour
Wijchen is voor mij 2 uur rijden... Voor Albert is het 1 uur 40 min,  das ook iets om rekening mee te houden denk ik.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
26 jan 2015 19:46 #32 door Oldtimer
Even wat afstanden voor de organisatoren:

Amsterdam - Wijchen  =  123 km 
Amsterdam - Duiven    =  110 km
Rotterdam  - Duiven    =  124 km 
Rotterdam  - Wijchen  =  106 km 
Eindhoven  - Wijchen  =    59 km 
Eindhoven  - Duiven    =  100 km 
Hoogeveen - Wijchen  =  145 km
Hoogeveen - Duiven    =  121 km

Je zou hier Wijchen en Duiven kunnen vervangen door IJsel Muiden

Het is en blijft altijd een probleem als een activiteit voor heel Nederland moet gelden.
Als je iedereen zo veel mogelijk tegemoet wilt komen is de beste optie om het in de buurt van Utrecht te houden.

Wat ik met deze afstanden wil aangeven is dat het aanrijden naar de beide locaties redelijk te doen is, ook voor het westen en noorden van het land.

Als je het topje van Groningen neemt kom je op 232 km en 136 km vanuit puntje van zuid Limburg.
Middelburg scoort 190 km en vanuit Alkmaar 153 km.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
26 jan 2015 21:52 #33 door jeroen emke
als je wat in Utrecht wil moet je Joris even lief aankijken  :)

still no angel found who flies at the same speed
Discussie gesloten.
26 jan 2015 23:27 #34 door len_tour
Duiven is voor mij 167 km ik denk dat ik dat er wel voor over heb. Ik ga liever naar Drenthe ivm het offroadritje en omdat het dichterbij is. Ik denk dat je idd gewoon een compromis moet vinden niet te ver noord of zuid ligt. Wanneer je in een uithoek woont moet je nu eenmaal water bij de wijn doen en voor mij is Utrecht ook al een uithoek  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
26 jan 2015 23:31 #35 door PimW
Jongens we wonen in Nederland, dat heeft geen uithoeken ;D

Word hier wat moois voor je georganiseerd en dan mag je er nog een paar uur voor op je motor zitten ook. Watwil je nog meer.
Discussie gesloten.
27 jan 2015 10:05 #36 door Floor
Ik wacht even op de kosten voor de cursus, de kosten van de ruimte in Drenthe en dan kijk ik even welke locatie uiteindelijk het handigst is. De meningen zijn nogal verdeeld over de beste locatie, dus er zal inderdaad een compromis moeten komen. Drenthe heeft als voordeel dat er een ritje achteraan gereden kan worden waar ook nog (EHBO-)situaties voorbij komen.

Het programma laten we voor nu zoals het is. Vragen kunnen op de dag zelf natuurlijk nog wel gesteld worden.

Zal even het eea op een rijtje zetten en dan laat ik weer wat van me horen!

Discussie gesloten.
30 jan 2015 15:13 #37 door Thinkfuture
Was ff niet zo actief met het forum, vandaar dat ik dit nu pas lees.
Ik ben voor en meld me graag aan.

Qua periode vind ik maart iets lastig want dan doe ik al 2 activiteiten met club (2e weekend mrt offroadrijden, 21 mrt inspectiedag/basecampcursus)

Maar ik hou het in de gaten, mocht het niet passen dan meld ik me wel weer, maar ben er in principe bij als het doorgaat.

Groeten Marc
Discussie gesloten.
30 jan 2015 16:10 #38 door Floor
Het is inderdaad al wat druk op de TCN-agenda in maart.

Volgens mij is zondag 15 maart nog vrij, dus dat wordt mijn voorstel.  ;D

Ik wacht nog op de kosten van de cursus zelf om onduidelijkheid later te voorkomen. Zodra ik die in beeld heb, zal ik een topic openen waarin aangemeld kan worden!
Discussie gesloten.
14 feb 2015 10:05 #39 door GSApaul
Waarom niet in April, daar is volgens mij meer ruimte voor dit soort goede inactieven?
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden