Ik heb er nu dik 5000km op zitten met Rpha Max Evo. Vind het nog steeds een prettige helm.
Het sluitmechanisme op het vizier was even wennen, maar kan ik nu erg waarderen. Dicht is ook echt dicht. Het kinstuk wat openklapt blijft soepel functioneren, maar ook zeer stevig aanvoelen. Ventilatie vind ik ook prima in orde en best goed te stellen omdat je zowel bovenop als op de kin open/dicht kan zetten. Draagcomfort is gewoon goed. Van de zomer dagen achtereen op mijn hoofd gehad en geen moment last van gehad.
Qua geluid ook prima in orde. Ik kan er goed zonder oordoppen mee rijden, ook op de snelweg. Desondanks doe ik toch vaak oordoppen in, omdat het extra geluid gewoon vermoeid op lange ritten.
Hiervoor had ik een HJC SyMax3. Ook een prima helm, maar duidelijk minder "premium". De Rpha is gewoon net wat luxer uitgevoerd.
Ik had hetzelfde probleem als jij met Schuberts, misschien een HJC hoofd? Als hij goed zit, zou ik het gewoon doen. Ik zou hem ook zo weer kopen.
Tot slot, de perfecte helm bestaat volgens mij niet: licht, geluidsarm, mooi uitgevoerd, systeemhelm, etc, etc,etc. Het is altijd even wennen bij een nieuwe helm, daarna moet het gewoon binnen de acceptabele marges... voor mij dan. De Rpha max was ongeveer een uurtje wennen (sluitingen kinstuk en vizier net iets anders dan de Symax3), maar daarna alles blind en geen verrassingen
Als je 1 nov toevallig in Hoevelaken bent (iets met activiteiten bespreken) mag je wel een ritje maken met mijn helm. Ik draag ook XL.