Ervaringen met web motorshops?

25 okt 2014 19:48 - 25 okt 2014 20:16 #1 door wimj
Ervaringen met web motorshops? werd gestart door wimj
Ik had laatst een minder leuke ervaring met een webshop. Ik had afgaande op de beschrijving en foto op hun website een bestelling gedaan. Toen die werd afgeleverd bleek het niet het product te zijn wat ik nodig had, dat kwam omdat de foto op de webpagina niet duidelijk was.

Toen ik hem wilde terugzenden kreeg ik als antwoord: "Wij kunnen het rek helaas niet meer terugnemen omdat wij een goed product geleverd hebben.".

Nadat ik ze attent gemaakt had op de 14 dagen die staan voor ongedaan maken van een internet aankoop kwam het (onder wat gemopper: "u experimenteert op onze kosten") toch in orde.

Ik noem nog even geen naam want ik weet niet of dat is toegestaan op dit forum, maar is er een topic "ervaringen met motorzaken/online-shops"?

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2014 00:10 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ervaringen met web motorshops?
hallo wim,

de webwinkel is booming en veel klanten kiezen voor het gemak om vanuit hun luie stoel het www af te zoeken naar de goederen  naar waar zij op zoek zijn of denken te zijn.
deze vorm van verkoop is groeiend maar zeer zeker niet zaligmakend.

wat cijfers

50 % van  de webwinkels draait met verlies (zalando al 3 jaar op rij)en ieder jaar verdwijnt ook ca 20 % weer van het web
je inkomen verdienen enkel uit een webwinkel is vooralsnog zeer moeilijk en  is vaak  dan ook een aanvulling op de omzet die op andere wijze binnen komt

een webwinkel kan zich vaak alleen onderscheiden  door middel van de prijs.
Ik persoonlijk  ben van mening dat een consument dit goed moet begrijpen.
daarom zijn er leveringsvoorwaarden  (die vaak niemand leest)

gezien veel webwinkels vaak geen voorraad houden en dus uitleveren op bestelling  is het uitermate belangrijk de juiste informatie te verstrekken aan de klant.
en als dan blijkt dat de klant iets anders ontvangt dan wat hij dacht te bestellen kun je stellen dat of de info niet goed was of hij zelf een verkeerde bestelling heeft gedaan.

maar voor de goede orde

de consument heeft het recht van retour binnen  een vast gestelde termijn zonder opgaaf van reden
nu hoopt geen enkele webwinkel dat dit teveel voorkomt maar de tendens is dat dit zogenaamde retour recht veelvuldig wordt gebruikt.
we mogen naar de reden van retour zending vragen maar de klant hoeft er niet op te antwoorden
ook mogen we het niet op een indringende wijze naar vragen want dat wordt uitgelegd als intimideren.

laten we het samen vaten.. het gaat meestal goed en krijgt de klant dat gene wat hij online heeft besteld en/of kan hij binnen de gestelde termijn zijn bestelling retourneren
Of dat recht ook van toepassing moet zijn op specifiek bestelde goederen is een andere vraag
in de reguliere winkel mogen we kosten bereken indien de klant af  wenst te zien van de bestelling en dan zijn het ook goederen die de klant vaak niet gezien of beroerd heeft
En dit is de basis geweest voor de afkoelings periode van 14 dagen

maar de regels voor on line verkoop zijn er nu eenmaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2014 00:12 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ervaringen met web motorshops?
maar als ik het goed lees heb je dus iets besteld op basis van een onduidelijke foto....is dat dan misschien ook niet zo handig van jou? En dat de webshop het toch in orde heeft gemaakt lijkt me juist een goed ervaring. Ik koop al jaren vrijwel alles wat ik nodig heb in webshops en heel af en toe gaat er iets mis, maar vrijwel nooit opzettelijk. het is vervelend als je een verkeerd product krijgt maar als je gewoon netjes blijft communiceren met de verkoper komt het meestal wel goed. En als je de webshop niet kent altijd even googlen voordat je gaat bestellen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2014 12:50 #4 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Ervaringen met web motorshops?
Ad,

<<is het uitermate belangrijk de juiste informatie te verstrekken aan de klant en als dan blijkt dat de klant iets anders ontvangt dan wat hij dacht te bestellen kun je stellen dat of de info niet goed was of hij zelf een verkeerde bestelling heeft gedaan.>>

In dit geval was de omschrijving van het produkt én het deel wat op de foto zichtbaar was conform wat ik wilde. Het probleem zat in het deel wat niet zichtbaar was op de foto. Los daarvan, de opmerking "Wij kunnen het rek helaas niet meer terugnemen omdat wij een goed product geleverd hebben." schoot bij mij in het verkeerde keelgat omdat dat niet alleen klantonvriendelijk is en zeker niet leidt tot vervolgbestellingen maar ook wettelijk gezien onjuist is.

Xrvtuur,

<<maar als ik het goed lees heb je dus iets besteld op basis van een onduidelijke foto....is dat dan misschien ook niet zo handig van jou?>>

Punt voor jou. Ik zal in de toekomst ook zeker voorzichtiger zijn.

<< En dat de webshop het toch in orde heeft gemaakt lijkt me juist een goed ervaring.>>

Niet als daar eerst een discussie over de wet aan voorafging.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2014 19:11 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ervaringen met web motorshops?
Ervaringen met web shops is iets wat zeker thuishoort op een forum.
Ik kan eerdere ervaringen hiermee wel delen en behoor ook tot de groep van webwinkelaars.

Erg gekke of vervelende ervaringen heb ik nog niet, maar ik kan een paar prima web shops aanbevelen en wat mindere afraden.
Zo koop ik bijvoorbeeld bij motoronderdelen online,  Nooit of never meer iets.
Dit is een web shop die als intermediair fungeert voor motorslopers, en zelf geen onderdelen heeft.

Goede ervaringen met de Chinese web shops.
Levering duurt wat langer, maar leveren wat ze bieden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2014 19:17 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ervaringen met web motorshops?

maar leveren wat ze bieden.


En als je geluk hebt krijg je de juiste onderdelen.
Voor mij niks meer uit China.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden