Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013

28 apr 2013 12:14 - 14 dec 2014 18:50 #1 door PH-ADW
Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013 werd gestart door PH-ADW

Heb je ook ergens op het forum een filmpje gepost? Die met dezelfde camera is gemaakt. Daar ben ik ook benieuwd naar.
(of is een apart film/foto helmcam topic een idee?)

Damian heeft dezelfde camera.  Zijn filpmjes spreken voor zich denk ik.  Die van Danny ook overigens.  Dure camera en hoge resolutie zijn geen garantie voor goed beeld / mooie filmpjes.
Ik film zelf meestal op 720P,  kost minder stroom en geheugen.  Met een goedkope camera en handig nabewerken zijn minstens even goede resultaten te behalen.  Ik heb voor de drift hd gekozen omdat dat de enige nog enigzins betaalbare camera was die ik kon vinden met een start/stop afstandbediening en een beeldscherm om op het apparaat zelf terug te kunnen kijken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2013 16:13 #2 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013
720p is inderdaad een heel goed compromis. Ik draai ook altijd op 720p en sommige camera's doen het beter op 720p dan op 1080p (bv de kodak playsport). Nog een tip zet electronische image stabilizer uit. Je beelden gaan namelijk 'golven' voorbeeld op 3.15 vd ollrood film.

Wanneer je monteert en upload naar Joeptjoep verlies je een heleboel detail in de snelle stukken en Full HD is dan eigenlijk niet veel mooier dan 720p.

Hoe je exporteert uit je montageprogramma is ook heel belangrijk! Hoe beter je export hoe beter je Youtube. Het kost ff wat tijd om alles goed in te stellen maar dan heb je ook wat. Zoek in ieder geval naar de 2 pass optie en zet die aan! Het duurt langer maar vooral bij bewegingen zie je het verschil.

Montageprogramma is afhankelijk van hoeveel tijd je wilt steken in het leren... Feit blijft hoe duurder het programma hoe beter de mogelijkheden maar daarna komt het op de grijze massa aan.

Voorbeeld van 720p Gopro hero2 beeld ongemonteerd (zo vanuit de camera dus) naar youtube:
http://youtu.be/fLCaK8JxMxs

Je kunt zien wat YT met het orginele ragscherpe beeld doet.

Voorbeeld van gemonteerd met snelle en langzame stukken de export duurde een uur of 3  :o

http://youtu.be/LeMbTKB-5R4

Container: .mp4

No Edit Lists (or you may lose AV sync)
    moov atom at the front of the file (Fast Start)

Audio Codec: AAC-LC

Channels: Stereo or Stereo + 5.1
    Sample rate 96khz or 48 khz

Video Codec: H.264

Progressive scan (no interlacing)
    High Profile
    2 consecutive B frames
    Closed GOP. GOP of half the frame rate.
    CABAC
    Variable bitrate. No bitrate limit required, though we offer recommended bit rates below for reference
    Color Space: 4.2.0

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

02 mei 2013 21:31 #3 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013
De GoPro hero 2 motorsport edition is nu te koop voor 270 euro, misschien zelf wel voordeliger. Doe ik daar een miskoop mee? Is een drift HD Ghost of de GoPro 3 een betere keus?

Ik weet het even niet. Ik wil in elk geval afstandbediening, dus bij de 2 zou dat er nog bij komen. Wil de camera op de motor, maar ook bij het zwemmen met mijn dochtertje.

Tips zijn meer dan welkom.

02 mei 2013 23:16 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013
Ik heb zelf de Hero 2 en daar al heel wat opnamen mee gemaakt in de hogere resoluties.
Ik heb er een 64 gb geheugenkaart in zitten en daar kan ik 9.5 uur video opzetten in de hoogste resolutie.
De beste plaats voor mij is op de helm, bevestiging op de motor geeft teveel trillingen en schokken.
Ik heb de camera aan de rechtervoorzijde van mijn helm dusdanig dat ik de helm niet zie.
De opnamen zijn geweldig en een genoegen om op de HD televisie te bekijken.
Wel gebruik ik een losse microfoon want anders hoor je niets anders dan windgeruis.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

02 mei 2013 23:54 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013

De GoPro hero 2 motorsport edition is nu te koop voor 270 euro, misschien zelf wel voordeliger. Doe ik daar een miskoop mee? Is een drift HD Ghost of de GoPro 3 een betere keus?

Ik weet het even niet. Ik wil in elk geval afstandbediening, dus bij de 2 zou dat er nog bij komen. Wil de camera op de motor, maar ook bij het zwemmen met mijn dochtertje.

De Gopro2 is praktisch hetzelfde als de 3, white editie. Er is een firmware update voor de 2 zodat hij bijna hetzelfde kan als de 3 white edition.

De motorsport edition is leuk maar ik weet niet of alle onderdeeltjes die je extra krijgt tov de standaard editie. Om hem op de helm te plakken heb je alleen het haaks statiefje (side mount a 17Euro) nodig. De zuignap.... ik heb hem maar doe er niks mee dus wil je die?.....Dus hero2 motorsport of kaal of een kale Hero3...

De hero3 heeft een vlakke lens en het stukkie van de behuizing wat voor de lens zit is te vervangen en das allemaal beter dan de hero2.

De hero 2 heeft wel een makkelijkere aansluiting voor een microfoon en maakt gebruik van goedkopere SD kaarten ipv MicroSD.

Bij een hero2 moet je Wifi en AB kopen (maar wanneer het ding op je helm zit gaat het ook zonder hoor) bij de 3 alleen de AB.

Voor zwemmen is de hero misschien goedkoper dan de contour en drift omdat je voor de laatsten een aparte behuizing moet kopen volgens mij.

Ik heb spijt dat ik een motorsport editie heb gekocht maar ben blij dat ik een 2 ipv 3 heb gekocht omdat ik nogal wat kaartjes volschiet in een weekje vakantie. Wil je echt afstandbediening en heb je een laptop bij de hand om de beelden op weg te schrijven zou ik een hero3 kopen en de accesoires zorgvuldig uitkiezen (tip bij dealextreme hebben ze nu ook accesoires voor gopro)

Pfff  heel verhaal. Wanneer je nog wat wil weten...

Oh ja geweldig ding de Gopro. Het fijne tov de drift en contour is dat je een schermpje hebt waarop je je instellingen kan zien en aanpassen dat gaf voor mij de doorslag om een Gopro te kopen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

08 mei 2013 11:22 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Camera's 2013 Frieslandrit 21 April 2013
voor wie wat inspiratie wil:
Mijn videomateriaal vanaf de motor is met een GoPro Hero HD geschoten, en alle bewerking is met Power Director gedaan.
Je zou PD ook op internet kunnen vinden, maar dat mag natuurlijk niet! Ga dan wel voor minimaal versie 10, omdat in 8 en 9 een irritantje bugje zit wat betreft audiovolumes.

De GoPro is fantastisch, en zeker die nieuwe versie met die afstandsbediening om je arm moet geweldig zijn!

... was ooit lid ...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.251 seconden