Informatie van het TCN Forum op Facebook

26 sept 2011 16:54 - 15 dec 2014 21:31 #1 door Richard H
Informatie van het TCN Forum op Facebook werd gestart door Richard H
Topic gesplitst nav discussie over foto's van Apeldoornrit

D

Nienke (facebook beheerster) is uitgebreid voorgesteld,
zij stopt veel tijd en goodwil in de facebook pagina
vele leden vinden dit dan ook erg leuk
erg veel buitenlandse transalpvrienden zoeken op deze manier contact!

alles wat op facebook staat stond openbaar online en is daar geplaatst door de personen zelf.
een ieder kon dit downloaden en dat is dan ook gebeurt

Jammer dat wij je gemist hebben afgelopen zondag.
Commissieleden kunnen ook bellen met elkaar om onduidelijkheden offline te bespreken

dus ik stel voor om dit verder offline te bespreken

Gevolg is:
alle beelden zijn (tijdelijk) van facebook afgehaald en vrienden van de transalpclub kunnen zelf de foto's en filmpjes plaatsen
vrijwilligers krijgen hun bedenkingen

Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2011 17:55 #2 door Plukidu
Beantwoord door Plukidu in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Gevolg is:
alle beelden zijn (tijdelijk) van facebook afgehaald en vrienden van de transalpclub kunnen zelf de foto's en filmpjes plaatsen
vrijwilligers krijgen hun bedenkingen

'k Heb er weer wat opgezet, no worries, het is mijn motor en ikzelf. Dat kan nog wel toch (wordt anders wel heel kaal)?  :angel:

Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

26 sept 2011 18:00 #3 door Richard H
Beantwoord door Richard H in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
En zo is het maar net

;D

26 sept 2011 18:13 #4 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Ga eens een paar uurtjes zitten en zie wat de wereld van jou weet:

http://wieowie.nl/personen?fullname=danny+engelman

En vul je eigen naam in

Dacht eerst dat het resultaat 0 zou zijn. Helaas toch nog 1 hit. Dus niet helemaal waterdicht. Via de door Danny link even getest. Als resultaat:

Transalp Club Nederland, voor all en off road motor rijders met een Honda Transalp, Africa Twin, Varadero, XLV750R
http://www.transalpclub.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=115

26 sept 2011 18:32 #5 door gert
Beantwoord door gert in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
wie o wie= gert van egmond
op facebook ben ik een dame?????(volgens paspoort rijbewijs echt niet)
en bij schoolbank staan er wel  4 ondergetekende maar van verkeerde bouwjaren.
Dus ben ik toch niet gevonden ;D

gr, Gert ;D

26 sept 2011 19:00 #6 door Plukidu
Beantwoord door Plukidu in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Dus ben ik toch niet gevonden

gr, Gert

Wees blij, voor hetzelfde geld zie je jezelf ineens als treffer op relatieplanet terug! (dit was ooit echt een 1 april grap bij wie-o-wie  :)))

Apropos relatieplanet: heeft Storm nog gescoord?  ;D

Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

26 sept 2011 19:05 #7 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
Het is met internet precies als met kernenergie, seks, snelle auto's, Italiaanse vrouwen, kettingzagen, Friezen, etc. Je moet er niet bang voor zijn, je moet er alleen wel verstandig mee omgaan. De een zal zich er ver van houden, de ander maakt er gebruik van.

Een foto van mij mag er gewoon op hoor.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

26 sept 2011 21:22 #8 door gert
Beantwoord door gert in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
De dame is nog aan het logeren en komt morgen thuis afwachten maar.

gr, gert ;D

26 sept 2011 22:27 #9 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Ik durf eerlijk te zeggen dat ik hierdoor de nadelen van Internet heb ervaren... in mijn geval e-matching

Zat in 2005 bij een date aan tafel en toen bleek de dame nogal veel van mij te weten.
Fotos van mijn Internet avonturen uit 1994.. en de andere 'vreemde' hobbies die ik heb

Dan voel je je wel even heel erg bekeken.

Nou moet je ook wel respect hebben voor zo'n dame .. helemaal in 2005.. toen was er geen www.wieowie.nl

Dus de enige oplossing om haar tot zwijgen te brengen was door met haar te trouwen

Helaas... vroeg zij mij..

Dus kon ze je dus nog niet heel erg goed  ;)

26 sept 2011 22:28 #10 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
Hoewel ik niet wantrouwend *wil* zijn, ben ik bang dat ik het wel ben. Er zijn net teveel tekenen dat (de ieder voor zich gestelde)  privacygrens niet kan worden bewaakt. Bovendien weet >95% van de mensen online helemaal niet wat de risico's zijn en dat gaat voorlopig niet veranderen. Waarschijnlijk zal een groot deel van de mensen er geen last van hebben, maar ook dat is niet zeker.

Nog meer informatie
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_privacy
https://www.bof.nl/blog/

Ik leef liever in een wereld met internet dan zonder, maar het blijft schipperen.
Zelf heb ik de keuze gemaakt om niet te twitteren, facebooken et cetera. Ik heb nog wel een verweesd hyves account, maar daar is helemaal niet op te vinden.
Wat ik *mis* aan sociale contacten is denk ik te verwaarlozen. Ik spreek mensen bij voorkeur in het echie, en anders via email.

Ik ben blij met het 'open door, blind window' beleid van het forum.
Omdat ik niet op facebook kan (omdat ik het niet wil...) hoop ik dat, ook in de toekomst, foto's van tochten waar ik (wel  :) ) aan meedoe in ieder geval publiekelijk te bewonderen blijven. Mensen mogen mij best zien op de motor.

Ik wens de internetcommissie veel wijsheid. (niet cynisch bedoeld)

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

26 sept 2011 22:52 #11 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

>> Mensen mogen mij best zien op de motor.

Ik denk dat het hier ook een beetje om gaat.

Wat we doen laten we zien op FB en dat zijn de leuke dingen van onze activiteiten, lijkt mij niets om je voor te schamen. Ook al zijn er in de vereniging mensen die "prettig" gestoord zijn. Daar reken ik me zelf ook toe. (wie stapt er op de motor om naar Vladivostok te rijden) Ik deelde het op waarbenjij.nu

Dat je dat op FB of internet deelt is toch niets mis mee. Wij publiceren  op ons forum ook ongevraagd foto's van elkaar, al dan niet voorzien van commentaar. Ook al zijn wij op ons forum min of meer afgeschermd.

En dat privacy argument dat is ook rekbaar. Ik kan me de tijd nog herinneren dat we een sofinummer kregen. Heel Nederland stond op zijn achterste benen want we waren bang voor onze privacy.  Zo ik er tegenaan kijk zal FB nog niet het laatste zijn waar ik me zorgen over moet maken.

Groetjes
Fred

26 sept 2011 23:14 #12 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
Onbekend maakt onbemind...

Facebook, Hyves, Twitter, en consorten... Ik kies er net zoals Mr. Marcel voor om het niet te gebruiken. Inderdaad, ik ben maar een gebruiker: Ik weet dus niet wat er achter de schermen gebeurt of kán gebeuren. En op dit punt schaar ik mij achter Danny.

Op mijn werk gebruik ik een programma. Ik weet hoe het werkt. Ik weet dat als ik in een module zaken wijzig, dit doorwerkt in diverse andere modules (zonder dat dit direct zichtbaar is). Dat gevoel heb ik dus niet met de z.g. sociale media.

Bovendien vind ik het a-sociale media. Tjonge, zoals dit wordt gebruikt. Het zal best handig zijn, maar heel Nederland houdt de bek, omdat ze met hun smart phone zitten te pielen. Als ik iemand wil spreken, dan zoek ik hem/haar op. Ik stuur een mail. Ik pak de telefoon waar die voor gemaakt is: Om te bellen.

Hier (op het forum) heb ik er geen problemen mee, als er foto's van me verschijnen. Voor de rest zou het gewoon gevraagd moeten worden, vind ik. Maar dat heb je helaas niet altijd / nooit zelf in de hand.

-- Han --

27 sept 2011 08:38 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
Idd, A-sociale media (ondanks het feit dat ik er wel gebruik van maak...  ;D ) Maar die eerste stelling, ben ik het volkomen mee eens.

Facebook, Twitter etc zijn alleen maar goed te gebruiken door deelnemers die in staat zijn om ook face2face, persoonlijk met andere mensen te communiceren. Voor dit Forum geldt eigenlijk precies hetzelfde.

Voor de rest: Hyves is ook maar een hype.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

27 sept 2011 11:31 #14 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
Wat de de een erg leuk vind, zit de ander helemaal niet op te wachten.  Hyves, Twitter, Facebook,  social media ( behalve TCN forum dan  :angel: ), mijn ding is het niet.  Ik maak daar dan ook geen gebruik van. 

Het TCN forum is relatief binnenshuis,  terwijl Facebook een etalage is.  Ik zit er niet bepaald op te wachten om in een etalage gezet te worden.
Ik snap dat Facebook een geweldig medium is om contacten te onderhouden / zoeken of jezelf te adverteren. Ik ben dan ook echt niet tegen een Facebook pagina om de TCN te promoten.
Ik hoop alleen wel dat de TCN Facebookers zich bedenken dat niet iedereen het Facebook enthousiasme deelt, en daardoor zorgvuldig overwegen wat zij wel en niet plaatsen.
Daar heb ik vooralsnog alle vertrouwen in.

27 sept 2011 14:57 #15 door Two Plugs
Danny: bedankt voor de toelichting.

Kijk, degene die denkt door niet actief op sociale netwerken te verkeren zijn/haar privacy te waarborgen: wake up. Want ook jouw gegevens zijn zooo eenvoudig na te trekken, al aan de hand van een kentekenplaat, gebruik van een mobiele telefoon of gebruik van je pinpas of creditcard. En die data gaat écht een stuk verder dan een fotootje op een profieletje op Facebook; dus ff kappen nu met die onzin van 'privacy bezwaren'. Zo, weer een aantal mensen een illusie armer gemaakt.  ;)

Moet toch mijn mening iets herzien. Voor mijn werk (n.b. cultuurhistorie, daar denk je meer aan steenkolenpower dan aan nieuwe media  ;D ) maak ik bij b.v. opzetten van routes voor cultuurtoeristen meer- en meer gebruik van nieuwe media. Smartphones voor het interactief beleven van sites langs de routes, facebook en twitter om het in de markt te zetten, en LinkedId om alle informatie voor het projecteam online (gratis en afgesloten) beschikbaar te stellen (en te houden).

Gebruik dezelfde media inmiddels ook als secretaris van ons dorpenbeheersteam; ga dit waarschijnlijk ook doen voor andere privé zaken.

Het is net als zwemmen: Of verzuipen in de stroom, of meesurfen op een gunstige golf... En iedereen heeft de keuze.
Zie Facebook etc als nuttige aanvullingen op het palet van informatievoorziening voor de Transalpclub. Maar: alleen als aanvulling. Het moet de bestaande communicatiemiddelen versterken, niet in de plaats komen van.

Want ik blijf bij mijn mening: Sociale media kan alleen maar goed worden gebruikt door mensen met sociale vaardigheden. Kun je in 'real live' al niet face2face en persoonlijk met andere mensen communiceren, blijf dan ook (ver) weg bij sociale media... !

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

27 sept 2011 17:22 #16 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Het is i.d.d. iets van alle tijden. Het was immers niet zo lang geleden dat de klantenkaarten bij de supers werden geintroduceerd. En de vrouwen die opeens geen maandverband meer kochten ontvingen spontaan een kraampakket.

Alert zijn op Facebook ben ik helemaal met Danny eens. Facebook en co nemen het niet zo nauw met privacyregels en dat is voor de gemiddelde gebruiker best wel lastig. Zelf gebruik ik het actief en ik probeer mijn profiel zoveel mogleijk dicht te zetten en te houden. Als ik bij Wieowie check, lijkt dat redelijk goed te werken.

Kortom, wees je bewust van je online identiteit en ga hier bewust mee om. Dat anderen soms keuzes maken die jou raken is helaas moeilijk te voorkomen. Ga hierover dan respectvol met elkaar in gesprek om tot een oplossing te komen.

27 sept 2011 21:35 #17 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Kijk, degene die denkt door niet actief op sociale netwerken te verkeren zijn/haar privacy te waarborgen: wake up. Want ook jouw gegevens zijn zooo eenvoudig na te trekken, al aan de hand van een kentekenplaat, gebruik van een mobiele telefoon of gebruik van je pinpas of creditcard. En die data gaat écht een stuk verder dan een fotootje op een profieletje op Facebook; dus ff kappen nu met die onzin van 'privacy bezwaren'. Zo, weer een aantal mensen een illusie armer gemaakt.  ;)

Nou ja... een illusie armer... ??? ? Ik heb liever dat iemand mijn telefoongegevens achterhaalt, dan dat er een foto te vinden is van me, met een bezopen kop temidden van 5 leuke schaars geklede meiden. Via mijn kentekenplaat kan ik me niet voordoen als een jochie van 15... Via de sociale media kan ik lekker tekeer gaan. Ik ben echt niet zo'n privacy nerd en weet ook wel dat er genoeg te tracen is. Ik wil het gewoon graag beperkt houden. (Maar dat is mijn persoonlijk standpunt). Bovendien voegt het (voor mij)  totaal niets toe aan het leven.

Want ik blijf bij mijn mening: Sociale media kan alleen maar goed worden gebruikt door mensen met sociale vaardigheden. Kun je in 'real live' al niet face2face en persoonlijk met andere mensen communiceren, blijf dan ook (ver) weg bij sociale media... !

En dit zijn toch heel vaak juist dié mensen, die juist hiervoor de sociale media gebruiken... :-\ .

Het is net als zwemmen: Of verzuipen in de stroom, of meesurfen op een gunstige golf... En iedereen heeft de keuze.

Mooie keuze zoals jij het stelt; maar niet heus. Dit is geen keuze, Dit klinkt meer als de verplichting om mee te gaan in deze cult... Als ik ga zwemmen, trek ik mijn eigen baantjes wel en haal iedere keer de overkant zonder te verzuipen. Ik zwem niet in een stroming en ga mijn tijd niet verdoen met wachten op een "gunstige golf".

-- Han --

28 sept 2011 08:12 #18 door Two Plugs

Nou ja... een illusie armer... ??? ? Ik heb liever dat iemand mijn telefoongegevens achterhaalt, dan dat er een foto te vinden is van me, met een bezopen kop temidden van 5 leuke schaars geklede meiden. Via mijn kentekenplaat kan ik me niet voordoen als een jochie van 15... Via de sociale media kan ik lekker tekeer gaan. Ik ben echt niet zo'n privacy nerd en weet ook wel dat er genoeg te tracen is. Ik wil het gewoon graag beperkt houden. (Maar dat is mijn persoonlijk standpunt). Bovendien voegt het (voor mij)  totaal niets toe aan het leven.

Tja. Niets tegen in te brengen, want hier heb je een punt. Maar ook niet... Stel: Ik maak op een TCN activiteit een nogal voor zich sprekende foto van je en plaats die op een Internet- fotosite als Picassa, Smugmug etc. Uiteraard wijzig ik de bestandnaam in jouw naam. En zie daar... het leed is geschied. Kan dus iedereen overkomen.

En dit zijn toch heel vaak juist dié mensen, die juist hiervoor de sociale media gebruiken... :-\ .

Ook dat is waar... zie de starter van dit topicje...  ;D ;)

Mooie keuze zoals jij het stelt; maar niet heus. Dit is geen keuze, Dit klinkt meer als de verplichting om mee te gaan in deze cult... Als ik ga zwemmen, trek ik mijn eigen baantjes wel en haal iedere keer de overkant zonder te verzuipen. Ik zwem niet in een stroming en ga mijn tijd niet verdoen met wachten op een "gunstige golf".

Je kunt het ook zo stellen: tegen de stroming in zwemmen. Ik weerspiegel de discussie ff aan mezelf... 15 jaar geleden vond ik iedereen met een mobiele telefoon een nerd. Patsers die gewoon wilden showen 'kijk wat ik heb'. Begin ik NOOIT aan, ze bellen me maar thuis.

12 jaar geleden dacht ik net zo over e-mail en internetgebruik. Iedereen kan je immers via je IP adres op Internet traceren, hoe annoniem je jezelf ook denkt te moeten voordoen.

En 5 jaar terug begon de discussie over de z.g. sociale media...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

28 sept 2011 09:31 - 28 sept 2011 14:30 #19 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook
nl.wikipedia.org/wiki/Brave_New_World_%28roman%29

1932!!!!

In 2011 aangeland zijn we inmiddels hard op weg om brave wereldburgers te worden. Er is binnenkort geen plek meer op aarde waar we ons onopvallend kunnen misdragen. Darwin: 'Survival of the fittest'.
Als je je wereldwijd --zowel privé als openbaar-- voldoende aangepast gedraagt, heb je niets te vrezen en kan je ook gewoon gebruik maken van Facebook. 'Geen gebruik maken van Facebook' valt inmiddels ook behoorlijk op: 'Misschien heeft die persoon wel iets te verbergen!'  (Net als 'geen klantenkaart bij AH', maar wel als enige klant per week 5 kratten bier merk Grolsch kopen.  ;D)

De enige echte ontsnapping die nog rest is een overlijdensverklaring, gekoppeld aan een nieuwe identiteit: een gouden handel voor de toekomst, zeker als daar de creatie van een fake-internet verleden bij wordt aangeboden; behoorlijk noodzakelijk, want anders valt de 'nieuwe wereldburger' gelijk al door de mand.)

De moraal van dit verhaal: als je je binnen de marges van de middelmatigheid gedraagt, val je in de grote groep niet echt op als individu en heb je ook niets te vrezen, nergens van. Wil je echter uniek zijn, een BWB (Bekende Wereld Burger) zijn, dan krijg je het zwaar. Voor een aantal van ons is het ontbreken van een unieke identiteit een ware ramp, kan zelfs wel als een geestelijke dood worden ervaren.
Toch is de beste strategie voor ons mensen: zorg dat je niet opvalt in de kudde. Een hele uitdaging voor sommigen.  ;D
Waarin verschillen wij van soorten die in kuddes leven?
De mens is een kuddedier en wie zich daar in essentie niet aan kan of wil conformeren, wordt vroeg of laat uitgestoten of afgeslacht.
Niet meedoen aan 'Social Media' is over 10 jaar net zo onhandig (en zelfs belachelijk) als dat het nu onhandig is geen e-mail adres te hebben.

Ouder worden heeft toch zijn voordelen, want dat is het enige geaccepteerde excuus om niet met de nieuwste gadgets voor de dag te hoeven komen en niet gelijk aan de nieuwste internet-rages mee te hoeven doen. Ik maak van dat recht al aardig gebruik door mijn grijze baard te laten staan. Men verwacht van mij niet dat ik een SmartPhone uit mijn, ja waar dragen ze die dingen tegenwoordig, broekzak(?) trek.

DannyE 4.0, wat was je punt hier ook alweer? (Ik lijk Simon Vinkenoog wel.)

En het duurt geen 50 jaar meer of er hangt een satelliet boven onze hoofden die onze gedachten rechtstreeks kan uitlezen en toevoegen aan onze sofinummers. Dan is ook die privacy van de baan.
Waar zullen we ons eigenlijk druk over maken? Als een werkgever je niet aanneemt omdat je niet mag zijn wie je werkelijk bent, heb je eigenlijk heel erg veel geluk.

30 sept 2011 14:23 #20 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Informatie van het TCN Forum op Facebook

Hoi Richard,

- Kan me niet herinneren dat ik foto's van vanmiddag op de facebookpagina heb geplaatst terwijl ik ze er wel zie staan
- "inside" nieuwe logovariant? blauwe letters met rood bergje op blauwe of witte achtergrond is toch officieel? De "huisstijl C:-)"

ps. Ik ben heel voorzichtig met foto's op facebook, wil namelijk niet alles delen met iedereen. Picasa is ook openbaar, maar de 'vind drempel' is wel hoger. Zeker met foto's die niet getagd zijn.

ps misschien een beetje knorrige reactie, op een initiatief dat goed bedoeld is, maar ik ken ook de verhalen van de nadelige effecten van facebook

Groeten Marc

Ter info: De quote hierboven is uit reacties toertochten apeldoorn

Danny,

Ik ben het grotendeels met je eens. Ik heb minder uitgezocht, en m'n commentaar iets anders verwoord, maar ik ben ook geen voorstander van de info op facebook. Ik vind het prima om zaken 'open' te delen hier op het forum. Ik kies hier bewust om wel/niet bij te dragen. Maar op facebook (en helemaal als je like aanvinkt of toevoegt als vriend) dat is mij dat toch iets te openbaar.

Niet dat ik veel te verbergen heb, maar ik heb gewoon geen zin om alles te delen. Ik vind het vergelijkbaar met discussies die we hier op het forum hebben. Daar zijn sommige discussies beperkt tot leden, en andere niet. De reden is dat niet alles voor iedereen bestemd is.
En precies zo denk ik over het plaatsen van foto's en zeker over het ongevraagd doorplaatsen van foto's.

Over Picasa: ook hier ben ik niet blij dat ik 'voor iedereen' moet aanvinken ipv. alleen friends, omdat ik anders iedereen apart een email moet sturen. Maar ik hou er wel erg veel rekening mee dat er geen foto's op komen waar iemand mogelijk last van zou kunnen krijgen.
Daarbij komt dat je ook bij Picasa, actief moet zoeken naar de plaatjes, die wel te vinden zijn, maar ook weer niet heel makkelijk als je ze niet tagt.  Itt facebook die de pagina waar ze opstaan actief doorstuurt naar leden, vrienden van leden en weet ik veel wie nog meer. Zonder dat je het zelf doorhebt

ad. Weet je dat je bij facebook actief moet aangeven dat je gegevens niet gebruikt mogen worden in advertenties en/of naar derden doorgestuurd.
De meesten mensen klikken zonder verder te kijken op 'accept voorwaarden'. Ook wel begrijpelijk, want wie gaat een 'wetboek' aan regels doorlezen in een taal waarvan je meestal niet eens begrijpt wat er staat.

Dit heeft wel tot gevolg dat (meestal niet jijzelf) maar anderen allerlei shit gemaild krijgen, en vaak ook nog uit naam van je 'vriend/vriendin'.

Ik heb zelf zo'n zusje. Die nogal enthousiast op dingen 'ja', klikt. Met het gevolg dat haar gehele Hyves en facebook adresboek inmiddels door tientallen aanbieders van 'shit' wordt gebruikt om ook mij, namens m'n zusje te informeren over die en die fantastische deal of site.

Facebook bedankt !!!!!!!!, NOT!! 

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.269 seconden