Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gevolg is:
alle beelden zijn (tijdelijk) van facebook afgehaald en vrienden van de transalpclub kunnen zelf de foto's en filmpjes plaatsen
vrijwilligers krijgen hun bedenkingen
Ga eens een paar uurtjes zitten en zie wat de wereld van jou weet:
http://wieowie.nl/personen?fullname=danny+engelman
En vul je eigen naam in
Dus ben ik toch niet gevonden
gr, Gert
Ik durf eerlijk te zeggen dat ik hierdoor de nadelen van Internet heb ervaren... in mijn geval e-matching
Zat in 2005 bij een date aan tafel en toen bleek de dame nogal veel van mij te weten.
Fotos van mijn Internet avonturen uit 1994.. en de andere 'vreemde' hobbies die ik heb
Dan voel je je wel even heel erg bekeken.
Nou moet je ook wel respect hebben voor zo'n dame .. helemaal in 2005.. toen was er geen www.wieowie.nl
Dus de enige oplossing om haar tot zwijgen te brengen was door met haar te trouwen
Helaas... vroeg zij mij..
>> Mensen mogen mij best zien op de motor.
Kijk, degene die denkt door niet actief op sociale netwerken te verkeren zijn/haar privacy te waarborgen: wake up. Want ook jouw gegevens zijn zooo eenvoudig na te trekken, al aan de hand van een kentekenplaat, gebruik van een mobiele telefoon of gebruik van je pinpas of creditcard. En die data gaat écht een stuk verder dan een fotootje op een profieletje op Facebook; dus ff kappen nu met die onzin van 'privacy bezwaren'. Zo, weer een aantal mensen een illusie armer gemaakt.
Want ik blijf bij mijn mening: Sociale media kan alleen maar goed worden gebruikt door mensen met sociale vaardigheden. Kun je in 'real live' al niet face2face en persoonlijk met andere mensen communiceren, blijf dan ook (ver) weg bij sociale media... !
Het is net als zwemmen: Of verzuipen in de stroom, of meesurfen op een gunstige golf... En iedereen heeft de keuze.
Nou ja... een illusie armer... ??? ? Ik heb liever dat iemand mijn telefoongegevens achterhaalt, dan dat er een foto te vinden is van me, met een bezopen kop temidden van 5 leuke schaars geklede meiden. Via mijn kentekenplaat kan ik me niet voordoen als een jochie van 15... Via de sociale media kan ik lekker tekeer gaan. Ik ben echt niet zo'n privacy nerd en weet ook wel dat er genoeg te tracen is. Ik wil het gewoon graag beperkt houden. (Maar dat is mijn persoonlijk standpunt). Bovendien voegt het (voor mij) totaal niets toe aan het leven.
En dit zijn toch heel vaak juist dié mensen, die juist hiervoor de sociale media gebruiken... :-\ .
Mooie keuze zoals jij het stelt; maar niet heus. Dit is geen keuze, Dit klinkt meer als de verplichting om mee te gaan in deze cult... Als ik ga zwemmen, trek ik mijn eigen baantjes wel en haal iedere keer de overkant zonder te verzuipen. Ik zwem niet in een stroming en ga mijn tijd niet verdoen met wachten op een "gunstige golf".
Hoi Richard,
- Kan me niet herinneren dat ik foto's van vanmiddag op de facebookpagina heb geplaatst terwijl ik ze er wel zie staan
- "inside" nieuwe logovariant? blauwe letters met rood bergje op blauwe of witte achtergrond is toch officieel? De "huisstijl C:-)"
ps. Ik ben heel voorzichtig met foto's op facebook, wil namelijk niet alles delen met iedereen. Picasa is ook openbaar, maar de 'vind drempel' is wel hoger. Zeker met foto's die niet getagd zijn.
ps misschien een beetje knorrige reactie, op een initiatief dat goed bedoeld is, maar ik ken ook de verhalen van de nadelige effecten van facebook
Groeten Marc