Stop Heling !!!!!!

10 mrt 2015 21:24 #1 door robgoesdakar
Stop Heling !!!!!! werd gestart door robgoesdakar
Daar ga je dan, een interessante advertentie op speurders. Donderdag avond even gebeld, en wat info opsnorren. Nee, geen papieren bij het frame. (Hmmm toch even wat twijfel).

Vanwege het gebrek aan papieren internet afstruinen naar zoveel mogelijk bekende, gestolen PD10s op sites als gestolenobjectenregister.nl/ , www.gestolenmotoren.nl/ en meer van dergelijke sites.

Vrijdag avond bekeek ik de restanten van wat ooit een mooie transalp PD10 geweest was. Het blok zat nog in het frame, en liep nog, de wielen zaten er nog aan, maar dat was het ook wel. De tank vol deuken en gaten, geen kuipdeel meer aanwezig, hele voorfront weg, maar ok, de prijs was daar ook wel naar.

Voor het gebrek aan papieren kwam een redelijk plausibel verhaal. De braak sporen aan het slot/kroonplaat (heel het slot was er gewoon af geslepen) en tankdop waren recent en kwamen overeen met het verhaal.

Toch even het frame nummer opgezocht, en ter plekke een zoektocht over de eerder genoemde sites op frame nummer, en ook nog even frame nummer in google gegooid. (lang leve de smart phones) 0 resultaten, dus de conclusie  getrokken dat het wel snor zat..... je voelt m al aankomen.....  :-\

Het weekend geen aandacht meer geschonken aan het wrakje en zelf lekker gereden. Vervolgens op maandag toch nog even 100% duidelijkheid willen krijgen over de frame status (nederlands, en hoe er nieuwe papieren voor te krijgen zouden zijn).  En net voordat ik RDW wilde bellen liep ik nog tegen de site stopheling.nl aan. Daar nog even (vol vertrouwen eigenlijk, en gewoon ter verificatie) het frame nummer in getikt en ....f#$%... mijn maag draaide volledig om .... nog een vloek ... dus toch gestolen .... (en nog meer vloekjes geslaakt.....)

Niet lang nagedacht, en politie gebeld (0900 8844). Situatie uitgelegd en werd doorverwezen naar het kantoor in mijn woonplaats. Daar kon ik geen nummer van vinden en opnieuw gebeld en me door te laten verbinden met regio waar de woonplaats onder valt. Daar opnieuw verhaal uitgelegd en er werd een afspraak ingepland meteen de volgende dag.

De 'had ik maar...', 'wat als...', 'hoe stom ik wel niet was..' maar vooral 'waarom had ik vrijdag die site stopheling.nl niet gevonden' ? hebben de hele maandag overdag en 's nachts door mijn hoofd gespeeld. Na een onrustige nacht, met alles wat ik verzameld had, vanmorgen naar het bureau, en daar aangifte gedaan van oplichting, en afstand gedaan van het 'goed'.


In ieder geval een hele wijze les geleerd, en een site (en app) rijker, (en wat euro's armer). Dit gaat mij geen tweede keer meer overkomen.


Belangrijkste voor mij om dit hier te delen (want ben niet echt trots dat het me overkomen is) was om wat meer bekendheid te geven aan de site www.stopheling.nl . Ze hebben zelfs een app. En de site is niet alleen voor aankopen van je motor, maar alles waar een serienummer aan vast kleeft en gestolen is geregistreerd bij de politie is erin terug te vinden.

Doe er je voordeel mee de volgende keer als je iets 'tweede hands' koopt.....,


Ik tel voorlopig mijn verlies :(

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 21:48 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Stop Heling !!!!!!
Das mooi bagger, Rob!!

Goed dat een dergelijke site er is nu. Misschien kan de link ergens op het forum geplaatst worden, bij aankooptips voor een clubmotor misschien..?


Sterkte met je verlies! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 21:52 #3 door GK
Beantwoord door GK in topic Stop Heling !!!!!!
Jammer, maar fijn dat je dit met ons deelt, is erg goed om te weten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 22:08 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Stop Heling !!!!!!
en het restant wat je gekocht had gaat dat nu terug naar de rechtmatige eigenaar ????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 22:26 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stop Heling !!!!!!
Ik meen (maar heb me daar niet in verdiept) dat de rechtmatige eigenaar de keuze krijgt om het spul terug te nemen. Maar als hij dat niet doet bestaat er een mogelijkheid dat ik de spullen alsnog mag houden. Daar zal ook vast nog wel een verzekeraar om de hoek komen kijken. Ik ga hier verder niet van uit in ieder geval. Maar een beetje hoop is er dan natuurlijk altijd.

Overigens heb ik de link al bij de advertentievoorwaarden toegevoegd Harm ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2015 22:55 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Stop Heling !!!!!!
Jakkes  :-\. Kan me voorstellen dat je je er behoorlijk zuur over voelt  >:( Balen van de centjes idd  :-\
Maar voel je verder niet bezwaard! Kan eenieder overkomen, dus goed dat je het meld hier!

Heb je het ook nog bij Speurders gemeld? Of is dat niet zo zinvol?
Gaat de Politie ook nog bij de heler aankloppen? Zal toch wel!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 11:48 - 11 mrt 2015 11:53 #7 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Stop Heling !!!!!!
Hallo Rob,

Inderdaad een vervelend voorval, je hebt echter ten tijde van, naar beste kunnen gehandeld.
Maar ook daarna, je hebt niet nagelaten toch verder te zoeken.
Aansluitend heb je gedaan wat je behoort te doen Justitie op de hoogte stellen.
Je kunt je jezelf in mijn ogen niet veel verwijten, pech speelt hier een hoofdrol mijn inziens.
Als ieder handeld zoals jij doet Rob, maken we een erg goede kans het "helen" te stoppen.
Positief hierin is verder het delen van je "rechtvaardigheids acteren" en de zeer waardevolle
verwijzing aan eenieder hier naar www.stopheling.nl
Heb de app al op de telefoon staan  C:-)

Hartelijk Dank voor het delen met ons.

En erg veel succes met eventuele vervolg acties, als ik je op enige manier zou kunnen helpen, Just ask !

Herman



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 13:01 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Stop Heling !!!!!!
Vervelend verhaal! In ieder geval doe je het netjes zo.

Wel een opmerking over stopheling. Het werkt heel slecht voor fietsen (de normale waarbij je moet trappen) vaak wordt hier een verkeerd nummer ingevoerd als framenummer met het gevolg dat een hele serie fietsen als gestolen te boek komt te staan. Fietsen kun je ook via de RDW controleren, die info gebruikt de PoPo ook om te controleren of een rijwiel gestolen is. Helaas gaat daar ook wel eens iets fout met het framenummer.

Moderne fiets framenummers beginnen met een lettercode behorend bij het merk van de fiets. Doe er uw voordeel mee wanneer je je fietsgegevens noteerd/opgeeft bij de verzekering/politie

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2015 14:48 #9 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Stop Heling !!!!!!
Ik heb het (vroeger) een keer gehad met een brommer (Na het natrekken via de Politie) Gelukkig had een overdrachtsbewijs opgesteld waarin de gegevens van de verkoper en de te verkopen brommer met gegevens vermeld waren. Uiteindelijk bleek het om een gestolen bromfiets te gaan die weer teruggevonden was en dus weer verkocht, ze waren alleen vergeten om de brommer uit het bestand te halen als zijnde "niet gestolen" De brommer heb ik ook teruggekregen.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2015 17:28 #10 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Stop Heling !!!!!!
:-\ Das mooi K%T!

Heb je gegevens en dergelijke van de verkoper? Grote kans dat hij achterover getrokken gaat worden?
Dat zou wel fijn zijn...

Hopen dat de eigenaar niets met het wrak wil en dat jij alsnog de boel kan/mag hebben!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden