Koffer Questionnaire

20 juni 2015 20:03 #1 door PimW
Koffer Questionnaire werd gestart door PimW
Hallo daar  :)

Ik was een beetje benieuwd naar de mening van de ''community'' over het volgende: Bagage opties!  ;D
De focus ligt even op de aluminium (of stalen?) koffers.

Er is best een groot aanbod op de markt: Givi, Touratech, H&B maar ook budget opties als Daer en Stahlkoffer.
Persoonlijk vind ik de gemiddelde prijzen wat aan de hoge kant en heb ik het gevoel dat er erg veel centen gaat zitten in de styling. Ik kan een simpele robuuste koffer voor een paar centen minder ook wel waarderen. 

Maar ik heb een bepaalde bril op  8) en ben daarom geintresseerd in de kijk van anderen hierop (ik moet wat met product ontwikkeling blabla doen op de studie en pas het maar toe op iets dat mij bezig houd).

Het idee legt de focus op ''customisability'' van een eenvoudig standaard product (denk aan iets als de Daer producten: www.daerr.de/ ). Door middel van een online platform zou je als klant de afmetingen van een koffer kunnen aanpassen en zo zelf bepalen wat het totaal volume word en hoe die verdeeld is.
Tevens kun je voor een paar opties kiezen als slotje/geen slotje, plat deksel of een hoog deksel en een aantal keuzeopties betreffende het bevestigings systeem. Je stelt dus je eigen koffer samen.

Omdat het ontwerp zo gemaakt is dat elk onderdeel uit vlakke plaat te snijden is, kun je er dus relatief gemakkelijk ''bouwpakketjes'' van maken.

Als klant kun je er dan voor kiezen de losse onderdelen zelf samen te bouwen tot complete box en zo nog een beetje besparen op de kosten. Tevens kun je dan een stuk makkelijker aanpassingen maken mocht je dat graag willen  :)

Een soort van IKEA voor koffers.

Ik vind het een heel goed idee  ;D maar hoor graag wat jullie ervan vinden. Alle input is welkom, bij overweldigend positief commentaar zien we na de zomer wel of er wat te fiksen valt  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2015 20:33 #2 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Koffer Questionnaire
Leuk!

Kijk eens naar de aflevering van adventure bike tv waar ze dit soort koffers testen.

Zelf heb ik van de plastics  design van honda op de ta650 en deze zijn niet te vergelijken

Maar ideetjes
Tool buis optie aan de niet uitlaat kant ipv zo een puist aan de koffer

Op de nassaukade in amsterdam staat vaak een twin  met een grill rooster aan de buiten kant gemonteerd ziet er wel handig uit.

De slot en scharnier keuze zoals bij daerr is leuk natuurlijk.

En de handvatten,  en ogen op de deksel voor tassen  er bovendien  op...

Ik heb nu zelf rolkoffers van die schipholstruikeldingen gezien als motor bagage dus wie weet een leuke addon

En de magadan paniers zijn tassen, maar zijn wel tof ontwikkeld denk ik met een waterdichte duffel in de buiten  tas. En per tas twee fles houders En zou een combi van koffer en tas nog interresant zijn met een koffer tegen de motor en sof luggage aan de buiten kant die minder pijn doet. Of andersom zodat je geen ingewikkelde rack nodig hebt? Ophangen met klittenband zoals de magadans

Leuk product ontwikkelen maar neem ook de drager mee mischien met opties voor tools, tentstokken,

En opslot aan de fiets

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2015 22:04 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Koffer Questionnaire
Ik zie een gat in de markt voor de combinatie boven/zij lader. Het probleem met aluminium koffers is wat mij betreft de toegang tot je spullen. De opening aan de bovenkant is relatief klein en dus moet je graven in je spullen. Wanneer je een deel van de koffer appart maakt en dan een deur er in kun je misschien een plekje maken voor kleine dingetjes waar je snel bij kunt. Ik ben namelijk fan van mijn oude krauser tuppeware. Wanneer ik iets nodig heb leg ik de koffer neer en werkt het als een normale reiskoffer en kan ik overal snel bij.

Een aparte ruimte voor die stink-benzinebrander lijkt mij ook fijn.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 11:14 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koffer Questionnaire
Bedankt voor de input, ik heb het verwerkt in mijn verslag en ben toch overtuigd dat dit nog de moeite waard is om na de vakantie weer op te pakken :)

Ga ik nu ff snel mn huidige koffers op de motor hangen en een stukkie toeren ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 11:27 #5 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Koffer Questionnaire
een kennis van mij ook lid van deze brave motorclub maakt zelf alu koffers na voorbeeld van bestaande merk koffers die hij naar eigen inzicht heeft aangepast kwa maatgeving en vorm.
kost dan bijna niks en hij heeft zodadelijk wel enorm leuke robuuste koffers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 21:18 #6 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Koffer Questionnaire
GEEF IS EEN HIND DROPPIE of is dat alleen voor hem zelf 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2015 11:14 #7 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Koffer Questionnaire
Helaas hij heeft ze alleen voor zichzelf gemaakt, tenminste proces is nog gaande.
maar schijnt niet moeilijk te zijn als je aan aluminium materiaal kunt komen en iemand hebt die het lassen kan. Misschien een optie voor onze Pim......?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2015 11:58 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Koffer Questionnaire

Misschien een optie voor onze Pim......?????

Hij kan dat allemaal zelf fixen. Hij maakt al carterbeschermers voor alpjes en heeft zijn eigen koffers al gemaakt etc. En het gaat niet om een bestaand concept/ontwerp hij wil iets nieuws maken wat beter inspeelt op de wensen van reizigers  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2015 12:08 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koffer Questionnaire
Ik zou kiezen voor een ontwerp met "dubbele bodem"
Zodat je bijvoorbeeld aan de onderzijde een ruimte hebt voor gereedschap of andere dingen die je niet bij kleding etc wilt pakken.
Gewoon bereikbaar maken aan de zijkant, terwijl het normale gedeelte vanaf boven open kan.
Je zou onder ook voor de achterzijde kunnen kiezen voor een klepje.

Aan de achterzijde een paar klemmen van RVS, waar je eventueel een opzetstuk/bagagerek kunt zetten naar beide kanten, zodat je geen topkoffer nodig hebt, maar een rek waarop je alles kunt bevestigen. Voorbeeld is dat rekje wat ik heb.
Je kunt het geheel dan gebruiken als je op reis gaat en voor normaal verkeer haal je het er gewoon af.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2015 21:12 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Koffer Questionnaire
Ik heb vorig jaar Caribou koffers gekocht en ben er momenteel mee op reis, bevalt erg goed, super waterdicht en sterk en licht. Oke niet het koopje van de maand maar wel weer eens wat anders als die alu bakken

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2015 21:58 - 24 juni 2015 22:24 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Koffer Questionnaire
Ik heb van die alu bakken. Zelf ontworpen, via een kennis machinaal gevouwen en gelast. Uitgenaste dingen. Er tipt niks aan mijn bakken, ik zou ze voor geen goud omruilen voor wat anders. Maar, ik ben ook meer basic dan bling.




Met softpacks heb ik ook gereisd, eigenlijk fijner. Weinig schade bij valpartijen. Maar dat vastsjorren elke keer vond ik wel een beetje minder. Bovendien is het niet erg jat-bestendig. Als je zo'n groepje Tunesische kids om je heen heb staan is er zó een rits open en ben je je slippertjes kwijt (true story).



Het is heel persoonlijk, denk ik.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 14:01 #12 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Koffer Questionnaire
Ik heb een Samsonite voor 5 euri op MP gekocht en gemonteerd als topkoffer. Superhandig, onverwoestbaar en niet lelijk groot.
Zal proberen enkele foto's toe te voegen..


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 14:02 #13 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Koffer Questionnaire
en nog 1 foto

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 20:26 #14 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Koffer Questionnaire
hoe word de koffer bevestigt is ie demontabel of zit ie vast ;) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 22:55 #15 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Koffer Questionnaire
okay, een echt verhaal komt nog maar na een echte eerst reis met de motor

vierkant creert wel meer stouwruimte en zorgt dat dan dus het zwaarte punt laag blijft
ogen aan de deksel om ortlieb rackpacks/stouwzak op te monteren.

ohja binnen tassen dun sterk en waterdicht zodat je je spullen in de hotel of tent kunt meenemen zonder zand en modder

ik snap het argument om ze als krukje of tafel te gebruiken nu wel dus dat is echt wel een idee op de camping

waterdichtheid
ergens een stroom doorvoer om waardevolle spullen droog en veilig op te laden.

zijn er nog meer mensen met leuk ideen?

ik kan ook nog steeds niet het idee kwijt om een platte koffer dicht bij de motor met een waterdichte tas er tegen aan, niet helemaal vergeten
is beter stouwbaar, minder kans op blessure en wel een goed afsluitbaar gedeelte, zeker als ik dit vergelijk met sommig heel grote aluminium dozen.


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2015 00:50 #16 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koffer Questionnaire
De kunst om al deze verhalen te combineren in één (customizable) product, dat goedkoop en duurzaam is en als het even kan op elk rek te monteren is.

Ik heb tijdens mijn vakantie ook nagedacht over mijn eigen koffers en wat me wel/niet bevalt. Ik heb ook het type hutkoffer zoals die van Brombeer.
Eigenlijk vond ik ze prima en wegen de nadelen in veel situaties even zwaar als de voordelen. De aanpassingen die ik zou doen gaan in mijn geval dan echt over gebruiksgemak.

Maar in principe moet het mogelijk zijn een ontwerp te maken dat schaalbaar is (dus zelf bepalen hoe groot), waar extra deurtjes in kunnen of een extra compartiment voor bijvoorbeeld een benzinebrander. Je kunt diverse add-ons verzinnen die je relatief gemakkelijk erbij kunt bouwen.
Maar het blijft maatwerk en dat betekend:

Geen voorraad aanleggen, niet in grote getalen bestellen en dus veel kosten.

De koffers zijn het probleem niet zo denk ik maar een sysyteem om ze efficient te ontwerpen, bouwen en leveren voor een goede prijs is veel lastiger.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden